شناسهٔ خبر: 41155224 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

بهره‌برداری از طرح توسعه‌ای خوراک دام چهارمحال و بختیاری تا ۲ ماه آینده

مریم بیگی

مدیرکل امور عشایر چهارمحال و بختیاری از اجرای طرح توسعه کارخانه خوراک دام استان خبر داد و گفت: با اجرایی شدن این طرح میزان تولید خوراک دام از ۱۰ تُن در روز به ۱۰ تن در ساعت افزایش پیدا می‌کند.

صاحب‌خبر -

یحیی حسین‌پور در گفت‌وگو با ایسنا از اجرای طرح توسعه کارخانه خوراک دام چهارمحال و بختیاری واقع در قطب صنعتی شهرکرد خبر داد و اظهار کرد: با اجرایی شدن این طرح میزان تولید خوراک دام از ۱۰ تُن در روز به ۱۰ تن در ساعت افزایش پیدا می‌کند.

مدیرکل امور عشایر چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه اعتبار مورد نیاز برای اجرای طرح توسعه‌ای کارخانه خوراک دام نزدیک به ۴ میلیارد تومان برآورد شده است، خاطرنشان کرد: اعتبار مورد نیاز برای اجرای این طرح تأمین شده است و پیش‌بینی می‌شود این طرح تا ۲ ماه آینده به بهره‌برداری برسد.

وی با بیان اینکه راه‌اندازی کارخانه تولید خوراک دام عمدتا برای نیاز به خوراک دام عشایر راه‌اندازی شده است، افزود: با اجرای طرح توسعه‌ای در این کارخانه می‌توان نیاز دامداری‌ها و بخش خصوصی را نیز تأمین کرد.

حسین‌پور در پایان در خصوص مزایای خواک تولیدی دام در این کارخانه، یادآور شد: خوراک تولیدی در این کارخانه به طور ۱۰۰ درصد جذب بدن دام می‌شود و برای هر دام اعم از بز، میش آبستن، دام‌های پرواربندی و ... خوراک‌های جداگانه‌ای تولید می‌شود.

انتهای پیام

نظر شما