شناسهٔ خبر: 41149772 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ابنا | لینک خبر

درخواست فلسطین برای تشکیل ائتلاف بین‌المللی علیه طرح الحاق کرانه باختری

ابنا

دبیر کمیته اجرایی سازمان آزادیبخش فلسطین گفت که ائتلاف بین‌المللی علیه طرح الحاق کرانه باختری تشکیل می‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری اهل‌بیت(ع) ـ ابنا ـ دبیر کمیته اجرایی سازمان آزادیبخش فلسطین(ساف) از وجود تلاش‌هایی برای تشکیل یک ائتلاف بین‌المللی علیه طرح رژیم صهیونیستی برای الحاق کرانه باختری به قلمروی این رژیم، خبر داد.

"صائب عریقات" گفت: تلاش‌هایی با همکاری مجمع عمومی سازمان ملل متحد در جریان است تا جلسه‌ای در سازمان ملل متحد برای تشکیل یک ائتلاف بین‌المللی علیه طرح الحاق کرانه باختری و مجازات و پاسخگو کردن اسرائیل در صورت انجام طرح الحاق برگزار شود.

وی افزود: یک نشست در سطح وزیران عربی برای بررسی طرح الحاق اسرائیلی برگزار خواهد شد.

دبیر کمیته اجرایی سازمان آزادی بخش فلسطین ابراز امیدواری کرد که کشورهای عربی مانند اردن و مصر در توافق‌های صلحی که با اسرائیل دارند، در صورت اجرای طرح الحاق کرانه باختری بازنگری کنند.

عریقات افزود: بنیامین نتانیاهو بر اساس طرح الحاق می‌خواهد وظیفه تشکیلات خودگردان فلسطین را تغییر دهد تا فقط نهادی خدماتی و ابزاری برای ادامه اشغالگری باشد؛ اما این اتفاق هرگز روی نخواهد داد.

"بنیامین نتانیاهو" نخست وزیر رژیم صهیونیستی پیشتر از اجرای طرح الحاق کرانه باختری به قلمروی این رژیم خبر داد، اما اجرای این تصمیم به تعویق افتاد، این طرح‌ شامل الحاق شهرک‌های صهیونیست نشین واقع در کرانه باختری و همچنین دره استراتژیک رود اردن به قلمرو رژیم صهیونیستی است.

...................
پایان پیام/ 268

نظر شما