شناسهٔ خبر: 41149166 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

ائتلاف فتح عراق در بیانیه ای:

آنچه در روز روشن در بغداد رخ داد به مثابه زنگ خطری بود

ائتلاف فتح عراق در بیانیه‌ای از اقدام سفارت آمریکا برای آزمایش سامانه دفاع موشکی در منطقه سبز بغداد ابراز تعجب کرد و از آن به مثابه زنگ خطری نام برد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از السومریه، ائتلاف الفتح عراق امروز یک‌شنبه در بیانیه‌ای از اقدام سفارت آمریکا برای آزمایش سامانه دفاع موشکی در منطقه سبز بغداد ابراز تعجب کرد و آن را نقض عرف دیپلماتیک خواند.

در این بیانیه آمده است: اقدام روز گذشته سفارت آمریکا در بغداد امری عجیب و غیرمسئولانه و نیز نقض عرف دیپلماتیک و قوانین بین‌المللی بود و بیانگر آن است که نقض حاکمیت ملی و حریم  عراق همچنان ادامه خواهد داشت. چگونه ممکن است سفارت و مرکز دیپلماتیک به پادگان نظامی در قلب بغداد تبدیل شود و بدتر از آن چگونه ممکن است صاحبان تصمیم عراقی با این تجاوزات آشکار موافق بوده و در قبال آن ساکت بماند و تحرکی به عمل نیاورد.

ائتلاف فتح تاکید کرد: ما از نبود موضع آشکار دولت عراق و نیز سکوت همه کسانی که برای شوکت و هیبت عراق اشک می ریزند در شگفتیم. آنچه دیروز بدون اطلاع قبلی در روز روشن در بغداد رخ داد و باعث رعب و وحشت مردم شد به مثابه زنگ خطری است که ادامه‌دار بودن تجاوزات و نقض حریم و حاکمیت عراق را نشان می‌دهد.

در این بیانیه آمده است: همه گروه‌های ملی مخلص عراقی باید این تجاوزات متوالی را محکوم کرده و آمریکایی‌ها نیز از این اقدامات تحریک‌آمیز علیه ملت عراق دست بردارند و سریال نقض کینه توزانه را متوقف کنند و دولت عراق نیز باید اقدامات لازم برای ممانعت از تکرار چنین اتفاقاتی، اتخاذ کند.

نظر شما