شناسهٔ خبر: 41143258 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

ادعا درباره کشف تونلی مخفی در زیر منطقه غیرنظامی دو کره

فرزانه جوادی

کره شمالی برای دهه‌ها به روی جهان بیرونی بسته بوده، اما گزارشی که به تازگی منتشر شده، ادعا می‌کند که محققی موفق به کشف تونلی مخفی منتهی به این کشور شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا به نقل از اکسپرس، کره شمالی دهه‌ها برای جهان بیرونی به صورت یک معما باقی مانده است.

تعداد غربی‌هایی که اجازه ورود به این کشور پر رمز و راز به آن‌ها اعطا شده، به انگشتان دست می‌رسد. یکی از چهره‌های نادری که با کیم جونگ اون رابطه دوستانه برقرار کرده، "دنیس رادمن" ستاره سابق تیم بسکتبال "شیکاگو بولز" است.

چهره دیگر، "بروس بنت"، محقق ارشد در شرکت RAND است که دهه‌ها به مطالعه کره شمالی مشغول بوده، بیش از ۱۰۰ سفر به شبه‌جزیره کره داشته و با مجموعه‌ای از فراریان کره شمالی مصاحبه کرده است.

"یوچی دریزن" در گزارشی برای "ووکس" در سال ۲۰۱۸، با بنت درباره تجاربش از کره شمالی صحبت کرده است.

بنت در این مصاحبه، تجربه هراس‌آور خود از کشف یک تونل مخفی زیرزمینی که به کره شمالی راه داشته را بازگو کرده است.

دریزن در این گزارش به نقل از بنت گفته است: او همچنین این شوخی را مطرح می‌کند که خودش به نحوی توانسته از طریق این تونل به کره شمالی برسد و به زمانی اشاره کرده که در تونل تازه کشف شده که سربازان کره شمالی زیر منطقه غیرنظامی جدا کننده کره شمالی و جنوبی حفر کرده بودند، قدم زده است.

او به یاد می‌آورد که دیوارها مزین به گرافیتی‌هایی در تمجید از رهبر کره شمالی بوده است.

بسیاری از متخصصان مدعی آن هستند که جمعیت کره شمالی به نحوی شست‌وشوی مغزی داده شده‌اند که خانواده کیم را مانند خدایان پاس بدارند.

این موضوع کره شمالی را در صورتی که وارد جنگ شود، در وضعیت ویژه‌ای قرار می‌دهد.

دریزن توضیح می‌دهد که با وجود قدرت تسلیحاتی کمتر کره شمالی در مقایسه با آمریکا، کیم دارای "سلاح متفاوتی است؛ ۲۵ میلیون نفر از مردم".

نیروی انسانی کره شمالی شامل ۱.۲ میلیون سربازان فعال و چندین میلیون سرباز ذخیره است.

"این‌بام چان"، ژنرال بازنشسته کره جنوبی به دریزن توضیح می‌دهد که سربازان شمالی چطور زندگی خود را فدای نظام می‌کنند.

او گفت که به سربازان کره شمالی "از کودکی آموزش داده می‌شود که کیم و خانواده‌اش خدایان هستند و دولت آن‌ها باید به هر قیمتی، حفاظت شود."

وی ادامه داد: شما در حال صحبت درباره کسانی هستید که در تمام زندگی‌شان شست‌وشوی مغزی داده شده‌اند. این شبیه چیزی است که در جریان جنگ جهانی دوم در "اوکیناوا" دیدید؛ جایی که شهروندان و سربازان ژاپنی همگی حاضر بودند تا پای جان بجنگند. این یک جنگ سخت و خونین خواهد بود.

انتهای پیام

نظر شما