شناسهٔ خبر: 41138776 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ابنا | لینک خبر

واکنش شیخ خالد الملا به اهانت روزنامه سعودی به آیت الله سیستانی

ابنا

رهبر جماعت علمای دین اهل سنت عراق تأکید کرد: حامیان داعش ایستادگی سید سیستانی مقابل آنان را فراموش نخواهد کرد چرا که سید سیستانی پروژه ای تروریستی را نابود کرد که ممکن بود تا بیست سال به طول بینجامد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری اهل بیت(ع) ـ ابنا ـ رهبر جماعت علمای دین اهل سنت عراق به اهانت رسانه سعودی به آیت الله العظمی «سیدعلی سیستانی» واکنش نشان داد.

شیخ «خالد الملا» با بیان اینکه الشرق الاوسط پروژه ای برای مورد هدف قرار دادن مرجعیت در نظر دارد، افزود: رسانه هایی هستند که به طور مشخص عمامه علمای شیعه را مورد هدف قرار داده اند.

رهبر جماعت علمای دین اهل سنت عراق ادامه داد: نیروهای سیاسی و دینی شیعه با هجمه ای مواجه هستند که می خواهد تمام فساد موجود در کشور را به آنان ربط دهد. کاریکاتور روزنامه سعودی، مرجعیت دینی شیعه را با لباس دینی و هیئت و شخصیت  آن تجسید کرد و منظورش مرجعیت نجف بود. رسانه ای که در سابق ارتش عراق را مورد هدف قرار می داد، امروز اتحاد مردم عراق را مورد هدف قرار می دهد و این رسانه که سابقا ارتش عراق را ارتش صفوی می نامید امروز سعی در تخریب مرجعیت دارد.

وی تأکید کرد: حامیان داعش ایستادگی سید سیستانی مقابل آنان را فراموش نخواهد کرد چرا که سید سیستانی پروژه ای تروریستی را نابود کرد که ممکن بود تا بیست سال به طول بینجامد. قدرت در عراق بین نیروهای سنی و کرد و شیعه تقسیم شده است و این تقسیم قدرت بین جریان های مذهبی و قومی عراقی هرگز دشمنان عراق را خشنود نخواهد کرد. دست امام سیستانی بسیاری از بحران ها را حل کرد که آخرین آنها بحران کرونا بود. شبکه های دشمنان می خواستند فتنه ای بین نیروهای مبارزه با تروریسم و حشد ایجاد کند و برکات سیستانی تمام منطقه و عراق را فراگرفته است. ضعف فعلی دولت عراق باعث شد که عربستان سعودی جرأت پیدا کند و آل سعود عمامه پیامبر را که سنبل و نمادی است مورد هدف قرار می دهد.

در همین راستا شیخ «عامر البیاتی» از ديگر علماى سنى عراق و سخنگوی دارالافتاء نیز تصریح کرد: سیستانی امامی برای تمامی عراقی ها چه سنی و چه شیعی و پدر معنوی ملت عراق محسوب می شود.

دارالافتاء عراق به شدت رفتار غیر مسئولانه روزنامه الشرق الأوسط را محکوم می کند و توهین به نمادهای دینی کشور در جهت فتنه انگیزی و خدمت به منافع اسرائیل است. مرجعیت دینی خط قرمز عراق است و توهین به آن توهین به تمام ملت عراق است.

گفتنی است روزنامه الشرق الاوسط وابسته به آل سعود، روز گذشته هر چه تمام تر به ساحت مرجعیت عالی شیعیان عراق اهانت کرده و کاریکاتوری توهین آمیز علیه آیت الله العظمی سیدعلی سیستانی منتشر کرد.

این اولین باری نیست که رسانه‌های سعودی با گستاخی تمام، به نمادهای دینی و ملی عراق توهین می‌کنند؛ چندی پیش نیز یک رسانه سعودی فرمانده شهید ابومهدی المهندس را تروریست خوانده بود.

............................
پایان پیام/ 167

نظر شما