شناسهٔ خبر: 41137187 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

آغاز پویش همگانی "من ماسک میزنم" در مهاباد

مهاباد- ایرنا- سرپرست مرکز بهداشت و درمان مهاباد گفت: اقشار مختلف مردم این شهرستان در پویش "من ماسک میزنم" با هدف پیشگیری هرچه بیشتر از شیوع بیماری ویروسی کرونا مشارکت کرده اند تا وضعیت این شهرستان، از حالت قرمز خارج شود.

صاحب‌خبر -

قاسم امینی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: به دنبال افزایش میزان ابتلایان به بیماری کرونا و شرایط بحرانی مقابله با کرونا در مهاباد، این پویش در راستای آگاه‌سازی افراد با محوریت ارتقای سطح مشارکت آنان در رعایت پروتکل‌های بهداشتی در خانه و محیط اجتماعی و  ضرورت استفاده از ماسک کلید خورده است.

وی ادامه داد: این پویش با مشارکت ورزشکاران مدال‌آور ملی مهاباد، تشکل‌های مردم نهاد، اداره ورزش و جوانان، هیات دوچرخه‌سواری، تاکسیرانی و اعضای ستاد مقابله با کرونای این شهرستان از روز گذشته شروع شده و تا ترویج کامل استفاده از ماسک ادامه خواهد داشت.  

رییس مرکز بهداشت و درمان مهاباد اظهار داشت: تشکل‌های مختلف در قالب پنج اکیپ با حضور در مراکز پرتردد و محل تجمع در سطح این شهر ضمن اقدام به آموزش شهروندان اقدام به توزیع ماسک رایگان بین مردم می‌کنند.

امینی تاکید کرد: از مردم انتظار می‌رود که برای حفظ سلامت خود و اطرافیان به پویش سراسری «من ماسک می زنم» بپیوندند.

وی استفاده از ماسک را نشانه مسوولیت‌پذیری افراد در جامعه دانست و بیان کرد: استفاده از ماسک تاثیر زیادی بر پیشگیری از شیوع ویروس کرونا دارد از همین‌رو اگر هم افراد جامعه خود را مقید به پوشش ماسک کنند، می‌توان گام موثری در مهار این ویروس برداشت.

پیش از این نیز معاون کل وزیر بهداشت ایران آغاز کمیپین «#من_ماسک_میزنم» را اعلام کرده و گفته بود: رعایت فاصله‌ یک متری و استفاده از ماسک باعث کاهش خطر انتقال ویروس کرونا می‌شود.

مهاباد با ۲۴۰ هزار نفر جمعیت هم‌اکنون به هشدار مقابله با کرونا رسیده و روزانه شاهد افزایش قابل توجه این بیماری در سطح این شهرستان هستیم.

نظر شما