شناسهٔ خبر: 41136949 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

مشاغل آسیب‌دیده از کرونا در اردبیل ۵۳۵ میلیارد تومان تسهیلات دریافت می‌کنند

اردبیل - ایرنا - مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی اردبیل اعلام کرد: مشاغل آسیب‌دیده از کرونا استان اردبیل در اجرای سیاست‌های حمایت از بنگاه‌های اقتصادی و کسب و کارها متاثر از کرونا ۵۳۵ میلیارد تومان تسهیلات دریافت می‌کنند.

صاحب‌خبر -

قاسم رحیمی روز یکشنبه در مصاحبه با خبرنگار ایرنا افزود: در مرحله اول بیش از ۲۰ هزار کسب و کار دارای کدگارگاهی و بیمه در استان آسیب‌دیده از شیوع کرونا مشمول حمایت‌های دولت شده‌اند.

وی گفت: این متقاضیان لازم است پس از ثبت‌نام در سامانه کارا به دستگاه‌های مربوطه خود اعم از آموزش و پرورش، فرهنگ و ارشاد اسلامی، میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، ورزش و جوانان، جهاد کشاورزی، راه و شهرسازی، آموزش فنی و حرفه‌ای و صنعت، معدن و تجارت برای دریافت تسهیلات از ۱۵ بانک عامل مراجعه کنند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی اردبیل همچنین اظهارداشت: پرداخت تسهیلات حمایتی به شاغلین کسب و کارهای آسیب‌دیده از کرونا و فعالان اقتصادی ۱۴ رسته از ۱۳ خرداد ماه آغاز شده و مشمولان برای گرفتن وام به بانک‌ها معرفی شده‌اند.

وی با بیان این که فرصت ثبت‌نام دریافت تسهیلات کرونا در سامانه کارا تا پایان ماه جاری همچنان باقی است، گفت: بر این اساس بنگاه‌هایی که کد کارگاهی و شاغل بیمه شده داشته و از سال گذشته تاکنون فعال بوده‎اند، بر اساس تعداد نیروهای کار فعال خود مشمول دریافت تسهیلات حمایتی کرونا می‌شوند.

رحیمی همچنین افزود: با پیشنهاد وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و تایید ستاد ملی مقابله با کرونا، امکان ثبت‌نام متقاضیان دریافت تسهیلات فاقد بیمه در رسته‌های اعلامی فراهم شده و از فردا مشاغل و کسب‌وکارهای فاقد بیمه نیز می‌توانند به سامانه کارا مراجعه و مراحل ثبت‌نام خود را دنبال کنند.

وی بیان‌کرد: ارسال پیامک دعوت متقاضیان دریافت تسهیلات کرونای فاقد بیمه از پنجشنبه گذشته آغاز شده و بررسی و احصای اطلاعات افراد شاغل و بنگاه‌های فاقد بیمه با هماهنگی و موافقت معاونت توسعه اشتغال و کارآفرینی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی انجام می‌شود.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی اردبیل تاکید کرد: متقاضیان دریافت تسهیلات کرونای فاقد بیمه فعال در استان می‌توانند از فردا دوشنبه ۱۶ تیرماه با مراجعه به سامانه کارا به نشانی https://kara.mcls.gov.ir برای دریافت تسهیلات حمایتی کرونا ثبت‌نام کنند.

به گزارش ایرنا، در پی شیوع بیماری کرونا در استان اردبیل از اواخر سال گذشته، برخی از واحدهای تولیدی و کارگاهی فعالیت خود را متوقف و تعطیل کردند و در پی این اقدام ناخواسته تعدادی از فعالان مشاغل آزاد و کارگاهی، شغل خود را از دست دادند.

هنوز برآورد دقیقی از میزان بیکاری ناخواسته ایجاد شده در پی شیوع بیماری کرونا در استان اردبیل انجام نشده است، ولی تاکنون بالغ بر ۲۰ هزار نفر در این استان برای دریافت تسهیلات مشاغل متاثر از کرونا ثبت‌نام کردند.

استان اردبیل یک‌هزار و ۱۴۱ واحد صنعتی و تولیدی با حدود ۱۵۰ هزار کارگر شاغل و بالغ بر ۱۰۰ هزار واحد اقتصادی خدماتی دارد.

نظر شما