شناسهٔ خبر: 41105377 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

سران سابق دنیا اشغال کرانه باختری را محکوم کردند

گروهی از سران سابق کشور‌های دنیا از رهبران کشور‌های اروپایی خواسته‌اند رژیم صهیونیستی را برای جلوگیری از اجرای طرح اشغالگرانه الحاق کرانه باختری تحت فشار قرار دهند.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، گروه موسوم به The Elders که از سران سابق کشور‌های دنیا تشکیل شده است، در نامه‌ای به رهبران اروپایی تاکید کردند اشغال بخش‌هایی از کرانه باختری تبعات اقتصادی و سیاسی منفی خواهد داشت.

گروه The Elders متشکل از سران سابق دنیا، از رهبران فرانسه، آلمان، انگلیس و اتحادیه اروپا خواسته‌اند رژیم اشغالگر صهیونیستی را برای جلوگیری از اجرای طرح اشغالگرانه الحاق کرانه باختری تحت فشار قرار دهند.

این گروه که در سال ۲۰۰۷ توسط نلسون ماندلا پایه‌گذاری شده است در نامه خود که به ابتکار مری رابینسون، رئیس‌جمهور اسبق ایرلند، گراکا ماشل، همسر نلسون ماندلا و بان‌کی‌مون، دبیر کل سابق سازمان ملل نوشته شده است، طرح رژیم صهیونیستی را مغایر با اهداف بلندمدت فلسطین و رژیم صهیونیستی توصیف کرده‌اند.

در این نامه از کشور‌های اروپایی خواسته شده است در صورت اقدام رژیم صهیونیستی برای پیشبرد این طرح به هر شکلی، تعلیق توافق همکاری اتحادیه اروپا با رژیم صهیونیستی را مورد بررسی قرار دهند.

انتهای پیام/

نظر شما