شناسهٔ خبر: 4110438 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: اقتصاد آنلاین | لینک خبر

با قرار گرفتن در صدر فهرست طرح‌های برگزیده‌ جشنواره‌ کارآفرینی پل؛

بازار آنلاین"انجام میدم" برگزیده شد

طی روزهای گذشته «جشنواره‌ی کارآفرینی پل» در راستای ماموریت انجمن بین‌المللی مدیران ایرانی (سازمانی غیرانتفاعی‌ در کانادا که با هدف ایجاد شبکه‌ای از مدیران و محققان مدیریت ایرانی تبار در داخل و خارج از کشور تاسیس شده است) و در جهت حمایت از کارآفرینان و نخبگان کشور، برگزار شد.

صاحب‌خبر -

این جشنواره سعی داشت با ارزش نهادن به خلاقیت و نوآوری، صاحبان ایده و کسب‌وکارهای نو را شناسایی کرده و پلی باشد برای معرفی آن‌ها به اکوسیستم کارآفرینی فعال دنیا.
شرکت‌کنندگان در این جشنواره، علاوه بر هدف معرفی و سنجش توانمندی‌های خود و ظرفیت‌های مدل کسب‌وکارشان، برای دستیابی به جوایز ارزنده‌ی گوناگونی که برای برندگان این جشنواره در نظر گرفته شده بود با هم به رقابت می‌پرداختند. از جمله‌ی جوایز این جشنواره می‌توان به پرداخت هزینه‌ی کامل سفر به کنفرانس بریج 2015 در برلین اشاره نمود. این کنفرانس، دومین کنفرانس بین المللی بریج می باشد که در خرداد ماه سال 94 در برلین (پایتخت استارت‌آپ‌های جهان) برگزار می‌گردد.
جای بسیار خوشبختی است که فعالیت‌های کارآفرینانه و شور و اشتیاق راه‌اندازی کسب‌وکارهای نوپای فن‌آورانه در کشور ما روز به روز در حال افزایش کمی و کیفی است. به طوری که در بیانیه‌ی کمیته‌ی داوری جشنواره آمده است: «آنچه که فراتر از نتایج جشنواره قابل بازگویی است، نمایش استعداد، توانمندی‌ها، خلاقیت‌ها و همت شگرفی بود که در طرح‌های ارسالی موج می‌زد. هرچند که سطح طرح‌های ارسالی متفاوت بود و نشان از سطح تجارب گوناگون ارائه‌کنندگان طرح‌ها داشت، انگیزه و همت عالی ارائه‌کنندگان طرح‌ها مثال‌زدنی و قابل ستایش است. از بین بیش از هزار ثبت نام انجام‌شده برای جشنواره، قریب به پانصد و پنجاه طرح پیش نیازهای مورد اشاره‌ی گروه راهبردی جشنواره را فراهم نموده و وارد فرآیند داوری شدند. بیش از یکصد و ده داور از خبرگان حوزه‌های مختلف فناوری، در دو مرحله داوری طرح‌ها را انجام دادند و سعی نمودند که با رعایت امانت‌داری و انصاف این فرایند را پیش ببرند و در نهایت تیم‌های برگزیده انتخاب و اعلام شدند.»
در صدر فهرست طرح‌های منتخب جشنواره، نامی آشنا و البته نوظهور در دنیای تجارت الکترونیکی ایران به چشم می‌خورد: «انجام میدم»؛ استارت‌آپی که به عنوان نخستین مرکز آنلاین خرید و فروش خدمات در ایران خود را معرفی کرده و هم‌اکنون صدها خدمت متنوع در حوزه‌های مختلف در آن خرید و فروش می‌شود (انجام میدم از طریق آدرس اینترنتی http://www.AnjamMidam.com در دسترس است).
برآن شدیم که گفتگویی با تیم مدیریتی این استارت‌آپ پرشتاب داشته باشیم. بعد از هماهنگی، به دفتر «انجام میدم» واقع در مرکز رشد فناوری‌های پیشرفته‌‌ی دانشگاه صنعتی شریف رفتیم. دفتری کوچک و نقلی بود و البته مشخص بود که محیط آن محیطی متفاوت، پویا و شاداب است. از پوسترهای خلاقانه‌، نمودارها و جداولی که به در و دیوار چسبانده بودند گرفته تا گلدان‌های مینیاتوری‌ای که روی میزها قرار داشت، از بادکنک‌هایی که به در و دیوار آویزان کرده بودند گرفته تا میز پازلی که آن گوشه‌ی دفتر بارها شاهد کار تیمی بچه‌های «انجام میدم» برای کنار هم چیدن و تکمیل قطعات یک معما بوده است، همه نشان از آن داشت که فضای کاری «انجام میدم» متفاوت از فضاهای کاری مرسوم در ایران است.
با آقای مهندس مهدی بیکی پور (مدیر اجرایی) و خانم مهندس فاطمه مکی (مدیر فناوری) «انجام میدم» خوش و بشی کردیم و بعد از صرف چای، به گفتگویی کوتاه و البته گرم و جذاب با این کارآفرینان نشستیم. «انجام میدمی‌ها» حرف برای گفتن زیاد داشتند و در همین گفتگوی کوتاه، از داستان‌های شکست و موفقیت خود، از فراز و نشیب‌های مسیری که طی کردند و درس‌هایی که آز آنها گرفتند، و از برنامه‌ها و اهداف خود برای آینده و توسعه‌ی استارت‌آپ‌شان برای ما گفتند. این گفتگو در این حد برای ما جذاب بود که حق دیدیم گزارش آن را در نوشته‌ای مجزا ارائه دهیم.
به هر ترتیب، همه‌ی اینها نمود آن است که اکوسیستم کارآفرینی در ایران در حال رشد است و برگزاری چنین رویدادهایی قطعا می‌تواند به این رشد کمک کند. امید است در آینده بیشتر شاهد برگزاری چنین رویدادها و تولد چنین استارت‌آپ‌هایی در کشورمان باشیم تا به این ترتیب بتوانیم از ظرفیت‌های علمی و فن‌آورانه‌ی کشور برای اشتغال‌زایی و ثروت‌آفرینی در حوزه‌های فناوری اطلاعات و ارتباطات به شکلی بهینه‌تر استفاده نماییم.

نظر شما