شناسهٔ خبر: 41104126 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

اعمال محدودیت‌های ویژه کرونا از ۱۴ تیرماه

سخنگوی ستاد مدیریت و مقابله با کرونا استان کرمانشاه گفت: برای کنترل کرونا در استان کرمانشاه اعمال محدودیت‌های جدید در نظر گرفته شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش    گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ مسعود بهرام نژاد با اشاره به استمرار وضعیت "قرمز" کرونا در استان گفت: متاسفانه در چند هفته اخیر آمار مبتلایان و موارد بستری کرونا در حال افزایش است و همین امر استان را در وضعیت "قرمز" کرونا قرار داده است.

بهرام نژاد  بیان کرد: در همین راستا اعمال محدودیت‌هایی در دستور کار قرار گرفته و ۱۷ محدودیت برای مشاغل گروه سوم و چهارم در نظر گرفته شده است.

او افزود: جزییات این محدودیت‌ها فردا (۱۴ تیر) در جلسه ستاد مدیریت و مقابله با کرونای استان مطرح خواهد شد و از فردا هم این محدودیت‌ها لازم الاجراست.

سخنگوی ستاد مدیریت و مقابله با کرونا استان کرمانشاه در خصوص احتمال تعطیلی کرمانشاه در پی ادامه دار شدن وضعیت "قرمز" گفت: تعطیلی به هیچ عنوان در دستور کار ستاد ملی کرونا نیست، بنابراین هیچ استانی هم تعطیل نمی‌شود.

بهرام نژاد  بیان کرد: فعلا جهت کنترل کرونا محدودیت‌هایی قرار است اعمال شود و اگر این محدودیت‌ها جواب ندهد در هفته‌های آتی تصمیمات دیگری اخذ خواهد شد که بسته به شرایط بیماری دارد.

این محدودیت‌ها شامل موارد زیر است:

- تعطیلی تمامی قهوه خانه ها، تالار‌های عروسی، استخر‌ها و سالن‌های ورزشی در سطح استان

- ممنوعیت برگزاری مراسم ترحیم در مساجد و حسینیه‌ها

- پاساژ‌ها و مغازه‌های سطح شهر تنها می‌توانند به کسانی خدمات ارائه دهند که از ماسک و دستکش استفاده می‌کنند

- رستوران‌ها و اغذیه فروشی‌ها تنها به صورت بیرون بر می‌توانند به همشهریان ارائه خدمت کنند و حق پذیرش مشتری در داخل رستوران را ندارند

- راننده‌های تاکسی ضمن اینکه خود موظف به استفاده از ماسک و دستکش هستند فقط می‌توانند مسافرانی را سوار کنند که از ماسک و دستکش استفاده کرده اند. همچنین تاکسیرانان نباید بیشتر از دو نفر در صندلی عقب سوار کنند.

- ممنوعیت تجمع بستگان متوفی در آرامستان‌ها

- دفاتر پیشخوان خدمات دولت، پلیس +۱۰، ثبت اسناد و املاک، خدمات الکترونیک قضایی، دفاتر ازدواج و طلاق و مراکز تعویض پلاک موظف هستند با جدیت قوانین فاصله گذاری اجتماعی را رعایت کنند و از ارائه خدمات به افرادی که ماسک ندارند، خودداری کنند.

انتهای پیام/ز

نظر شما