شناسهٔ خبر: 41103006 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه کیهان | لینک خبر

امضای تفاهم‌نامه ساخت هزار واحد مسکونی برای محرومان

همزمان با میلاد با سعادت حضرت علی‌بن موسی‌الرضا(ع) و در سفر معاون رئیس‌جمهور و رئیس ‌سازمان برنامه و بودجه به قم کلنگ احداث یک‌هزار واحد مسکونی برای محرومین به زمین زده شد.

صاحب‌خبر -


قم – خبرنگار کیهان:

بر اساس تفاهم‌نامه‌ای که دیروز بین سازمان برنامه و بودجه، بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و استانداری قم امضا شد در مدت کمتر از یک سال این واحدهای مسکونی با هدف تامین مسکن اقشار کم‌درآمد ساکن در مناطق روستائی و حاشیه شهر احداث می‌شود.
محمدباقر نوبخت معاون رئیس‌جمهور و رئیس ‌سازمان برنامه و بودجه کشور با‌ اشاره به اینکه اعتبار مورد نیاز این طرح‌ها را سازمان برنامه و بودجه تامین می‌کند افزود: برای اجرای این طرح‌ها حداقل 70 میلیارد تومان مورد نیاز است که 30 میلیارد آن به صورت بلاعوض تامین و اختصاص داده خواهد شد. تابش رئیس ‌بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گفت: دولت برای هر واحد 50 میلیون تومان تسهیلات بانکی و 30 میلیون تومان هم به صورت بلاعوض تامین می‌کند.
وی افزود: امسال در سراسر کشور 70 هزار واحد مسکونی از این دست احداث می‌شود که تاکنون 19 هزار واحد تکمیل و به بهره‌برداری رسیده است.
همچنین دیروز تفاهم‌نامه اجرای ابلاغیه مقام معظم رهبری در حوزه جهش تولید در سال 99، بین استانداری قم و سازمان برنامه و بودجه کشور امضا شد.
بر اساس این تفاهم‌نامه 27 طرح کشاورزی، صنعتی، خدماتی و گردشگری با اعتباری معادل هزار میلیارد تومان و 18 هزار و 600 میلیون دلار در استان قم اجرا می‌شود.
با اجرای این طرح‌ها چهار هزار و 292 میلیارد تومان عاید استان خواهد شد و برای دو هزار و 377 نفر فرصت شغلی فراهم می‌شود.
دیروز همچنین 9 هزار و صدمین واحد مسکونی از محل طرح ویژه بهسازی مسکن روستائی در روستای خورآباد بخش کهک قم به بهره‌برداری رسید.
استاندار قم که به علت ابتلا به بیماری کرونا در منزل استراحت می‌کند بصورت ویدئوکنفرانس در این مراسم حضور یافت.

نظر شما