شناسهٔ خبر: 41097516 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

یک کارشناس مذهبی:

دستگیری از مستمندان شاخصه ویژه امام رضا (ع) است

حجت الاسلام حسینی با اشاره به شاخصه های ویژه امام هشتم، گفت: در سیره امام رضا (ع) دستگیری از دیگران مورد تاکید بوده است.

صاحب‌خبر -

حجت الاسلام «محمدرضا حسینی» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در جهرم، با تبریک مناسبت سالروز میلاد امام هشتم شیعیان حضرت رضا (ع) گفت: دهه کرامت سراسر خیر و برکت بوده و دعا می کنیم که خداوند متعال به واسطه برکات و فیوضات معنوی کریمه اهلبیت (س) و برادرشان امام رضا (ع) مشکلات جامعه اسلامی را برطرف کند.

 

این کارشناس مذهبی با اشاره به لزوم الگوگیری از سیره اهلبیت (ع) در زندگی مردم افزود: زندگی و روش ائمه اطهار (س) سراسر سرمشق و الگوی مسلمانان به ویژه شیعیان است و باید با بهره گیری از منش و روش این بزرگواران بتوانیم ادامه دهنده راه بزرگان دین باشیم.

 

حجت الاسلام حسینی با اشاره به اینکه سیره اهل‌بیت (ع) مومن محوری بوده است، گفت: ائمه اطهار (ع) همواره به دنبال آن بودند که ایمان را در جامعه تقویت کنند.

 

وی با اشاره به اینکه تقوای امام رضا (ع) به نحوی بود که نه تنها مردم بلکه دشمنانش نیز به این خصیصه اعتراف کردند، عنوان کرد: حفظ دین خدا، تقوا و عبودت خداوند از صفات برجسته امام هشتم شیعیان بوده است.

 

کارشناس قرآنی اداره تبلیغات اسلامی شهرستان جهرم ادامه داد:‌ سخاوت، صبر و استقامت، عزت نفس، اخلاق عالی و ممتاز و ... را از دیگر شاخصه ها و ویژگی های امام رضا (ع) عنوان کرد که جامعه باید از این ویژگی ها درس و الگوگیری کند.

 

وی با تاکید بر شاخصه حلم و شکیبایی امام رضا (ع)، خاطرنشان کرد: این امام همام در برابر بی احترامی دیگران سکوت کرده و خاموشی را اختیار می کردند.

 

این کارشناس مذهبی با اشاره به اینکه در سیره امام رضا (ع) دستگیری از دیگران مورد تاکید بوده است، بیان کرد: امام رضا (ع) در حدیثی فرمود «هر كس غم و نگرانى مؤمنى را بزدايد، خداوند در روز قيامت گره غم از دل او بگشايد»؛ این مهم نشان از مردم محوری در سیره این امام همام بوده است.

 

حجت الاسلام حسینی با اشاره به حرکت زیبای مردم ایران در گره گشایی از نیازمندان در طرح «مواسات» خاطرنشان کرد: این برنامه حرکت بسیار زیبایی از سوی مردم بود که فرج و گشایشی در زندگی نیازمندان اتفاق افتاد.

 

امام جماعت مسجد «امام جواد (ع)» در پایان خواستار تداوم کمک های مومنانه از سوی مردم به مستمندان جامعه شد و تاکید کرد: امیدواریم به نظر و عنایت خاصه امام رضا (ع) غم از چهره مسلمانان برداشته شود.

پایان پیام/691

نظر شما