شناسهٔ خبر: 41093286 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

مصوبه‌های جدید ستاد ملی مقابله با کرونا برای استان بوشهر اعلام شد

بوشهر- ایرنا- استاندار بوشهر مصوبه‌ها و محدودیت‌های جدید ستاد ملی مقابله با کرونا برای شهرستان‌های در وضعیت قرمز این استان را اعلام کرد.

صاحب‌خبر -

عبدالکریم گراوند پنجشنبه شب درنشست ستاد استانی مقابله با کرونا گفت: باتوجه به روند افزایشی شیوع بیماری کرونا در برخی شهرستان‌ها براین اساس محدودیت‌های جدید از روز شنبه ۱۴ تیرماه به مدت یک هفته برای شهرستان‌های قرمز اعمال می‌شود.  

وی اضافه کرد: بر اساس اعلام ستاد ملی مقابله با کرونا شهرستان‌های بوشهر، گناوه و کنگان در دامنه محدودیت‌ها و جزء شهرستان‌های وضعیت قرمز استان بوشهر قرار می‌گیرند و سایر شهرستان‌ها در وضعیت زرد هستند.

گراوند ادامه داد: بر اساس این مصوبه مدرسه‌های شبانه روزی، دانشگاه‌ها، حوزه‌های علمیه، آموزشگاه‌های فنی و حرفه‌ای،  زبانسراها، کتابخانه‌ها و آموزشگاه‌ها  غیردولتی به مدت یک هفته تعطیل است.

وی اظهار کرد: استخرهای سرپوشیده، سینما، سالن‌های تئاتر و مراکز مشابه نیز به مدت یک هفته تعطیل هستند.

استاندار بوشهرگفت: براساس این مصوبه موزه، باغ موزه، تالارهای پذیرایی، آرایشگاه‌های زنانه و سالن‌های زیبایی تعطیل هستند آرایشگاه‌های مردانه نیز در صورت رعایت پروتکل‌های بهداشتی اجازه فعالیت دارند در غیراین‌صورت تعطیل می‌شوند.

گراوند یادآور شد: مساجد، مصلی ها و  هرگونه مراسم فرهنگی، اجتماعی، مذهبی و همایش، باشگاه‌های ورزشی پر تردد از جمله سالن کشتی، کاراته، جودو و سالن‌های بدن‌سازی تعطیل هستند.

استاندار بوشهر افزود: کافه ها، قهوه خانه‌ها، چایخانه‌ها، شهربازی و مراکز تفریحی، پارک‌ها و ساحل و فعالیت اتوبوس‌های درون شهری در بوشهر تعطیل هستند.

وی تاکید کرد: براین اساس زدن ماسک در تمام اداره‌ها و بانک‌های استان و شهرستان‌ها از روز شنبه ۱۴ تیرماه اجباری است.

گراوند در خصوص دورکاری کارمندان نیز گفت: براساس مصوبه ستاد ملی کرونا مصوبه دورکاری برای کارکنان دارای بیماری زمینه‌ای، جانبازان شیمیایی، بانوان باردار در استان به قوت خود باقی است.

در یکصد و سی و پنجمین روز از ورود رسمی ویروس کرونا به ایران، آمارهای وزارت بهداشت می گوید که تا ظهر روز دوازدهم تیرماه ۲۳۲ هزار و ۸۶۳ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند و با فوت ۱۴۸ نفر در ۲۴ ساعت گذشته، تعداد جان باختگان کرونا در کشور به ۱۱ هزار و ۱۰۶ نفر رسید.

نظر شما