شناسهٔ خبر: 41083543 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

۷ واحد صنفی متخلف در میاندوآب پلمب شد

مهاباد- ایرنا- مدیر شبکه بهداشت و درمان میاندوآب گفت: در راستای اجرای مصوبه‌های ستاد مبارزه با بیماری کرونا، هفت واحد صنفی متخلف و مراکز غیرمجاز ارایه خدمات طب سنتی در این شهرستان پلمب شد.

صاحب‌خبر -

سهراب حیدری روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این واحدها شامل پنج واحد صنفی از جمله غذاخوری، آرایشگاه و سوپر مارکت است که به علت ثبت‌نام نکردن در سامانه سلامت، دریافت نکردن کد رهگیری، رعایت نکردن فاصله‌گذاری اجتماعی و پروتکل‌های بهداشتی تعطیل و پلمب شده است.

وی با بیان اینکه از قبل اخطارها و توصیه‌های بهداشتی به این واحدها داده شده بود، افزود: بازرسان بهداشت محیط و حرفه ای شبکه بهداشت و درمان با تشدید نظارت از اولین روزهای شیوع کرونا تاکنون با متخلفان و متصدیان صنوفی که پروتکل‌های بهداشتی وزارت بهداشت را رعایت نکنند، برخورد کرده اند.

مدیر شبکه بهداشت و درمان میاندوآب با بیان اینکه همچنین برای تعدادی از واحدهای صنفی این شهرستان نیز اخطار پلمب صادر شده است، اضافه کرد: در همین راستا و برای جلوگیری از شیوع بیماری کرونا از همه مردم می‌خواهیم خود را عضوی از ستاد پیشگیری و مقابله با کرونا بدانند و نسبت به رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی جدیت داشته باشند.

حیدری همچنین از پلمب شدن ۲ واحد غیرمجاز ارایه خدمات طب سنتی با هماهنگی مقام قضایی نیز خبر داد و اظهار داشت: کارشناسان نظارت بر درمان شبکه بهداشت و درمان این شهرستان، ۲ واحد مرکز زالو درمانی را شناسایی و پلمب کردند.

وی گفت: این واحدهای متخلف در پی اقدامات خلاف سلامت در حوزه طب سنتی که اقدام به ارایه انواع خدمات درمانی طب سنتی اعم از حجامت و زالو درمانی در محیط نامناسب و غیربهداشتی و فروش داروهای گیاهی می‌کردند با همکاری نیروی انتظامی پلمب و پرونده تخلفات آنها جهت رسیدگی نهایی به مراجع قضایی ارسال  شد.

وی از مردم خواست برای استفاده از خدمات طب سنتی و حفظ سلامت خود، فقط به مراکز دارای مجوز وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و نیز پزشکان دارای تحصیلات تخصصی و آموزش دیده طب سنتی مراجعه کنند.

میاندوآب با بیش از ۲۷۷ هزار نفر جمعیت در جنوب آذربایجان‌غربی واقع شده است.

نظر شما