شناسهٔ خبر: 41083536 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

سرپرست معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری:

عرضه و فروش ابزار آلات قلیان در استان قزوین ممنوع است

قزوین- سرپرست معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری گفت: واحدهای صنفی در استان حق فروش و عرضه قلیان و ادوات آن را ندارند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، دومین جلسه ستاد پیشگیری و مقابله با جرایم خاص استان قزوین روز  پنجشنبه در محل دادستانی قزوین برگزار شد.

علی فولیان در این جلسه اظهارداشت: جمع آوری معتادان متجاهر و کمک به اشتغال بهبود یافتگان  از امور مهمی است که باید با کمک دستگاههای اجرایی بتوانیم در این زمینه موفق عمل کنیم.

وی اضافه کرد: کارفرمایانی که بهبود یافتگان را بکار گیرند حق بیمه آنها توسط اداره کار پرداخت می شود تا زمینه بازگشت معتادان درمان شده را به جامعه مهیا کنیم.

فولیان تصریح کرد: در برخورد با مال خران و مراکز خریداری از بازار مال خران و اموال مسروقه در فضای سنتی و مجازی باید برخورد قاطع تری داشته باشم تا کارها سامان یابد.

معاون دادستان قزوین اظهارداشت: اتحادیه های صنفی برای کنترل واحدهای خرید و فروش فاقد پروانه اقدام کنند و ضایع فروشان کنترل شود و ضمن تهیه گزارشی از واحدهای بدون پروانه کسب بتوانیم به کاهش سرقت کمک کنیم.

فروش قلیان و ادوات آن ممنوع است

فولیان گفت: بر اساس قانون از این پس هیچ واحد صنفی حق فروش و عرضه قلیان، ادوات آن شامل توتون، تنباکو و ابزارآلات آن را ندارند و با متخلفان برخورد قانونی می شود.

ایمن سازی و تامین روشنایی بوستانها جدی گرفته شود
 
سرپرست معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری یادآورشد: ایمن سازی پارک ها مهم است و باید ضمن حفاظت و ایجاد درب ورودی از پلیس و نگهبان برای کنترل بوستانها اقدام شود.

وی گفت: در پارک ها مسائل زیادی وجود دارد و نبود حفاظ، نرده کشی، درب ورود و خروج، نگهبان پارک  از مشکلات جدی است که برای رفع آن باید اقدام کرد و در طراحی مبلمان شهری لازم است مسیر ارتکاب جرم بسته شود.  

فولیان یادآورشد: هرچند زیبایی بوستانها خوب است اما باید امنیت بوستانها در طراحی مبلمان شهری مورد توجه قرار گیرد و در شورای شهر به حقوق معلول توجه بیشتری شود و برق بوستانها نیز به هیچ عنوان قطع نشود.

نظر شما