شناسهٔ خبر: 41082313 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: شبکه‌خبر | لینک خبر

مردم روسیه به اصلاحات قانون اساسی رای دادند

کمیسیون مرکزی انتخابات روسیه اعلام کرد: با شمارش بیش از ۹۰ درصد آرا همه‌پرسی اصلاحات قانون اساسی روسیه و جمع بندی صورتجلسه‌ها، حدود ۷۸ درصد رای دهندگان به اصلاحات قانون اساسی روسیه رای «مثبت» داده اند.

صاحب‌خبر -
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر،
نتایج اولیه همچنین نشان می‌دهد، بیش از ۶۵ درصد از واجدان شرایط در داخل و خارج از روسیه در این همه‌پرسی شرکت کرده‌اند.

بیش از ۱۰۸ میلیون نفر واجد شرایط شرکت در این همه‌پرسی بودند.

به دلیل شیوع کرونا و برای جلوگیری از تشکیل صف و تجمع در شعبه‌های اخذ رای، از روز پنجشنبه گذشته روند اخذ رای از طریق پست الکترونیکی، حضور مستقیم پای صندوق رای، رای گیری آنلاین و حتی رای دهی از درب منازل آغاز شد و چهارشنبه به پایان رسید.

اصلاحات جدید در قانون اساسی روسیه در ۴۶ محور اصلی در زمینه‌های سیاسی، اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و دفاعی دارد.

با تغییرات جدید در قانون اساسی روسیه همچنین دوره‌های ریاست جمهوری ولادیمیر پوتین صفر خواهد شد و راه را برای انتخاب مجدد وی تا سال ۲۰۳۶ میلادی هموار می‌شود.

دفاع از ارزش‌های بنیادین خانواده، تضمین‌های اجتماعی برای بازنشستگان و شاغلان دستگاه‌های دولتی و غیردولتی، خدمات پزشکی باکیفیت و قابل دسترس برای عموم مردم، ممنوعیت حضور دوتابعیتی‌ها در تمام ارکان دولت و مجالس دوما و سنا، حق حاکمیت ملی، حمایت از نخبگان، توسعه فناوری‌های نوین، تقویت صنایع دفاعی، حفظ و نگهداری میراث ملی و طبیعی، تعیین روبل به عنوان واحد پول دائمی روسیه و تقویت زیرساخت‌های اقتصاد ملی و خودکفایی از مهمترین محور‌های تغییرات جدید در قانون اساسی این کشور است.

نظر شما