شناسهٔ خبر: 41078464 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

شینهوا: ترامپ با خروج از برجام تنهاتر شد

پکن- ایرنا- شینهوا، خبرگزاری رسمی چین در گزارشی نوشت دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا با خروج یکجانبه از توافق هسته ای سال ۲۰۱۵ موسوم به برجام و بسیاری ازتوافقنامه های دیگر در واقع خود را تنهاتر کرده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، شینهوا روز پنجشنبه در این گزارش آورده است حتی اروپایی ها نیز از بابت این اقدامات یکجانبه آزرده خاطر شده اند تا جایی که «امانوئل مکرون» رییس جمهوری فرانسه پس از خروج یکجانبه ترامپ ازبرجام اعلام کرد که آمریکا امنیت اروپا را نیز خدشه دار کرده است.

گزارش حاکی است که از دیدگاه وی، رییس جمهوری آمریکا همان زمانی که تصمیمی یکجانبه گرفت تا از برجام و سپس بسیاری توافقنامه های دیگر با روسیه خارج شود به امنیت این اتحادیه لطمه وارد کرد.

خبرگزاری رسمی چین به مطلبی از مکرون رییس جمهور فرانسه اشاره می کند مبنی بر اینکه خروج یکجانبه آمریکا از برجام و همچنین پیمان تحولات اقلیمی پاریس و پیمان آسمان های باز نشان داد که این کشور دیدگاه متحدانش را نادیده می گیرد و حتی حاضر به مشورت با آنها نیست.

شینهوا سپس به اظهارات "ویلیام دروز دیاک" از موسسه بروکینگز در آمریکا می پردازد که گفته است مخالفت ترامپ با توافقنامه های بین المللی و موسسات جهانی برای افرادی مانند مکرون و مرکل صدراعظم آلمان که در «دی ان ای» خود چند جانبگی دارند بسیار ظالمانه است.

خبرگزاری رسمی چین مطلب روزنامه نیویورک تایمز را نیز مورد توجه قرار داده که نوشته است پس از مدت های مدید یکجانبه گرایی، اروپا دریافته است که دیگر از ترامپ چیزی عایدش نمی شود.

نظر شما