شناسهٔ خبر: 41078229 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

دبیرکل جبهه مردمی فلسطین در گفت و گوی اختصاصی با ایرنا

پرده برداری از حمایت برخی کشورهای عربی از طرح الحاق کرانه باختری

تهران – ایرنا – خالد عبدالمجید دبیرکل جبهه مبارزه مردمی فلسطین روز پنجشنبه در گفت و گوی اختصاصی با ایرنا از توطئه برخی کشورهای عربی علیه فلسطین و همراهی و پشتیبانی آنها از طرح الحاق بخش هایی از کرانه باختری به مناطق اشغالی پرده برداشت.

صاحب‌خبر -

وی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا همزمان با افزایش تحرکات اسراییل برای الحاق کرانه باختری به دیگر مناطق اشغالی افزود: این کشورها حتی برای بازگرداندن فلسطینی ها به میز مذاکره با رژیم صهیونیستی به ملت فلسطین فشار می آورند.

عبدالمجید اضافه کرد: کشورهایی مانند عربستان، امارات و دیگر کشورهای عربی حوزه خلیج فارس به همراه مصر و اردن به این حد نیز بسنده نکرده و در کنار رژیم صهونیستی اقدام به ایجاد ائتلاف برای مقابله ایران و محور مقاومت کرده اند.

دبیر کل جبهه مبارزه مردمی فلسطین اظهار داشت: به نظر می رسد اسرائیل الحاق کرانه باختری را به صورت تدریجی و مرحله ای اجرا کند و در صورت انجام این کار، بحران در تشکیلات خودگردان و حرکت فتح  و رهبران آن عمیق تر می شود.

وی بیان کرد: تشکیلات خودگران منتظر گشایشی از طریق میانجی های بین المللی، روسیه و برخی کشورهای اروپایی است.

دبیرکل جبهه مبارزه مردمی فلسطین گفت: در نتیجه الحاق کرانه باختری به دیگر سرزمین های اشغالی، یک خودگردانی محدود که آلت دست اشغالگران است باقی می ماند و این هم برای باقی گذاشتن یک پوشش فلسطینی موجه برای اقدامات کشورهای عربی است که با این اقدام صهیونیست ها همراهی و موافقت می کنند.

عبدالمجید اضافه کرد: متاسفانه تشکیلات خودگردان و حرکت فتح و همراهان آن همچنان با تاکید بر پیگیری روند سیاسی از موضع گیری قوی و تاثیرگذار در برابر صهیونیست ها خودداری می کنند .

وی افزود: ملت فلسطین و همه گروه های فلسطینی خواستار موضعگیری قاطع در برابر جنایت های اشغالگران هستند و از اقدامات تخریبی برخی کشورهای عربی پیرو آمریکا و اسرائیل جلوگیری می کنند.

عبدالمجید گفت : تشکیلات خودگردان فلسطین بدون اینکه گام های عملی برای توطئه های صهیونیست ها از جمله معامله قرن بردارد بر تمسک به مبارزه سیاسی تاکید می کند و همچنان به اعلام حسن نیت خود نسبت به رژیم صهیونیستی ادامه می دهد.

وی افزود: همین تشکیلات، بسیاری از فعالان سیاسی و مبارزان فلسطینی را بازداشت و از مبارزه و مخالفت عملی ملت با طرح ها و نقشه های دشمن جلوگیری می کند.

دبیرکل جبهه مبارزه مردمی فلسطین بیان کرد: آن ها مبارزه با دشمن صهیونیستی را خشونت طلبی و عملیات تروریستی می نامند و به سران رژیم صهیونیستی اطمینان می دهند که اجازه مبارزه را به فلسطینی ها نخواهند داد.

عبدالمجید افزود: برای خروج از این وضعیت ابتدا باید تشکیلات خودگردان از همه معاهده ها با رژیم صهیونیستی خارج شود و هماهنگی های امنیتی را با اشغالگران متوقف کند.

وی اضافه کرد: تشکیلات خودگردان باید روند مذاکره با اشغالگران را پایان یافته اعلام کند و همه دستگاه های مرتبط با رژیم صهیونیستی را منحل کند زیرا این دستگاه ها نه تنها هیچ نتیجه مثبتی برای ملت فلسطین نداشته بلکه بر جنایت های دشمن نیز سرپوش گذاشته اند.

نظر شما