شناسهٔ خبر: 41074194 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه مردم‌سالاری | لینک خبر

چاپلوسی امارات و بحرین برای دل عربستان علیه ایران

صاحب‌خبر -

امارات متحده عربی در نامه‌ای به شورای امنیت از عدم تمدید تحریم‌های تسلیحاتی علیه جمهوری اسلامی ایران ابراز نگرانی کرده است.
به گزارش ایسنا به نقل از الحدث، امارات در نامه‌ای به شورای امنیت از عدم تمدید تحریم های تسلیحاتی علیه ایران ابراز نگرانی کرد. امارات در این نامه تاکید کرده است که امنیت امارات جزئی از امنیت عربستان است. به گزارش برخی رسانه های عربی، امارات در این نامه همچنین از نقض برجام توسط ایران نیز ابراز نگرانی کرده است. در همین حال،وزارت خارجه بحرین در بیانیه‌ای از گزارش روز سه شنبه «آنتونیو گوترش» دبیرکل سازمان ملل  در رابطه با ایران استقبال کرد.
در این بیانیه وزارت خارجه بحرین از این گزارش شفاف که حقایق را روشن کرد و نقش مخرب و خطرناک ایران برای ایجاد ناامنی و بی ثباتی در منطقه را نشان داد! تمجید کرده است.
وزارت خارجه بحرین مدعی شد که ایران از مجموعه های تروریستی حمایت مالی و تسلیحاتی و آموزشی می کند و به حمایت های خود از حوثی های یمن که غیرنظامیان سعودی را تهدید می کنند، ادامه می دهد و این مساله نشان می دهد که ایران در تلاش است تا تخریب و خشونت و هرج و مرج و بی ثباتی را در منطقه ایجاد  کند و به منافع ملت ها آسیب برساند.
در بیانیه وزارت خارجه بحرین آمده است که بحرین در یک صف در کنار عربستان خواهد ایستاد و از تمام اقدامات این کشور برای مقابله با آن‌چه اقدامات خصمانه ایران خوانده شده، به منظور حفظ امنیت و ثبات خود حمایت می کند. وزارت خارجه بحرین مدعی شد که جامعه بین المللی و شورای امنیت باید گام های قاطعی برای مقابله با ایران اتخاذ و تحریم های تسلیحاتی علیه این کشور را تمدید کنند تا ایران سیاست جنایتکارنه خود را تغییر دهد؛ سیاستی که در تضاد با قوانین بین المللی است و امنیت و صلح منطقه را تهدید می کند.
به گزارش ایسنا، عربستان سعودی در نامه ای به شورای امنیت سازمان ملل در رابطه با نشست روز  سه شنبه، هدف تهران از رفتارهایش را ایجاد بی‌ثباتی نه تنها در منطقه خاورمیانه بلکه در تمام جهان خواند و مدعی شد که ایران به شبه نظامیان در سوریه، عراق و لبنان سلاح ارسال کرد و در آن کشورها تروریسم را به وجود آورد.
در نامه عربستان سعودی با طرح این ادعا که حملات حوثی ها علیه عربستان با موشک های ایرانی انجام شده، ایران به حوثی ها سلاح می‌د هد و آن ها تاکنون 1659 حمله علیه اهداف غیرنظامی انجام داده‌اند، آمده است: امیدواریم که ایران همانند یک کشور عادی رفتار کند و به قوانین بین المللی احترام بگذارد.
عربستان سعودی همچنین از گزارش شورای امنیت مبنی بر دست داشتن ایران در حملات انصارالله یمن به عربستان استقبال کرد و گفت که این گزارش اهداف خصمانه ایران علیه عربستان را ثابت کرد. در این نامه آمده است که عربستان اجازه نمی دهد که به مرزهایش تعرض و یا به امنیت ملی این کشور آسیب وارد شود و ما مطمئن هستیم که شورای امنیت توانایی آن را دارد که با آن چه دخالت های ایران که از سال 1979 آغاز شده، خوانده شده، مقابله کند.
در نامه عربستان سعودی همچنین بر ضرورت تداوم تحریم های تسلیحاتی علیه ایران تاکید شده است.
 

برچسب‌ها:

نظر شما