شناسهٔ خبر: 41062927 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

در گفت و گو با ایلنا مطرح شد:

تیم‌های بازرسی فعالیت صنوف در گناوه را نظارت می‌کنند

مسئول روابط عمومی کمیته نظارت ستاد مقابله با کرونای شهرستان گناوه گفت: تیم های بازرسی فعالیت صنوف در این شهرستان را نظارت می کنند.

صاحب‌خبر -

بهروز شهابی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا در این باره گفت: تیم های بازرسی ستاد مقابله باکرونا شامل فرمانداری، مرکزبهداشت، اتاق اصناف، پلیس اماکن انتظامی وتعزیرات حکومتی تشکیل و بر فعالیت صنوف نظارت می کنند.

شهابی افزود: روزانه ۳۰ واحد صنفی در دو نوبت صبح و عصر به صورت دقیق توسط تیم‌های چهار نفره بازرسی و نظارت می‌شوند که تاکنون قریب ۸۰٪ صنوف در سامانه خود اظهاری سلامت ثبت نام کرده و به منظورتامین سلامت خود و مراجع کنندگان پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنند‌.

وی ادامه داد: مردم نقش موثری درکاهش موارد ابتلا و سرعت انتشار ویروس کرونا دارند که می توانند با اجرای دقیق دستورالعمل های بهداشتی کمک شایانی به کادر درمان کنند و با الزامی شدن ماسک برای افراد توسط ستاد ملی مقابله با کرونا شایسته است تا قطع کامل بیماری شهروندان با بازرسان همکاری مطلوبی داشته باشند‌‌.

شهابی بیان داشت:  هر شهروندخود یک بازرس است و می تواند با رعایت اخلاق و اصل قانون مداری درصورت لزوم، تخلفات را به واحدهای صنفی یادآور شود تا به وظیفه حقوق شهروندی خود در قبال سلامت جامعه عمل کرده باشند و چنانچه نیاز به حضور بازرسین برای پیگیری موضوع باشد ضمن تماس باشماره تلفن ۱۲۴ گزارشات خود را اعلام کنند.

مسئول روابط عمومی کمیته نظارت ستاد مقابله با کرونا تصریح کرد: ۴ اصل زدن ماسک برای فروشندگان و مراجع کنندگان به واحدهای صنفی، استفاده از مواد ضد عفونی کننده به صورت مرتب در سطح واحدهای صنفی، اخذ کد رهگیری سلامت و ارائه خدمات بر اساس پروتکل های بهداشتی اعلام شده و همکاری با بازرسین مد نظر است که انتظار می رود همچون گذشته شاهد همکاری مطلوب ازجانب صنوف باشیم.

شهابی گفت: صدور اخطاریه تعطیلی و پلمپ اصناف متخلف برای پیشگیری از ویروس کرونا یک ضرورت است زیرا اجرای دستورالعمل های بهداشتی به صورت مستمر از طریق مصاحبه های شنیداری و گفتاری به اطلاع عموم رسیده است که ضمن تقدیر از صنوف در پیشگیری از کرونا، چنانچه واحد صنفی از اجرای قانون استنکاف کند به عنوان واحد متخلف شناخته شده و به موجب مصوبه ستاد مقابله با کرونا شهرستان و دادستانی بدون فوت وقت پلمپ و با تشکیل پرونده به مراجع قضایی معرفی می شود.

نظر شما