شناسهٔ خبر: 41057924 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس: چرا نهاده‌ها قطره‌چکانی به دست تولیدکننده می‌رسد؟

گروه استان‌ها-نماینده مردم خمینی شهر در مجلس شورای اسلامی با اشاره به لزوم حمایت بیشتر فعالان دام و طیور گفت: چرا باید واردات نهاده‌های دامی در انحصار یک نفر باشد و نهاده‌های دامی با واسطه های بسیار و رانت و به شکل قطره چکانی به دست تولید کننده برسد؟

صاحب‌خبر -

حجت الاسلام محمد تقی نقدعلی در گفت‌و‌گو با خبرنگار تسنیم در اصفهان با بیان اینکه تغییر وضعیت معیشت کشاورزان از طریق حمایت باید مورد توجه کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی قرار گیرد، اظهار داشت: امروزه واردات نهاده‌های دامی و کشاورزی در انحصار یک نفر قرار گرفته است و باید مجلس شورای اسلامی و کمیسیون مربوطه به این مسئله بپردازند.

وی افزود: چرا باید واردات نهاده‌های دامی در انحصار یک نفر باشد و نهاده‌های دامی با واسطه‌های بسیار و رانت، آن هم به شکل قطره چکانی به دست تولید کننده برسد؟

عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی با اشاره به بازدید از نمایشگاه دام و طیور به بیشترین گلایه تولید کنندگان و فعالان دام و طیور اشاره کرد و گفت: عدم حمایت، سنگ‌اندازی‌ و گرفتاری برای دریافت مجوز کسب و کار در عرصه منابع طبیعی، شیلات و کشاورزی عمده‌ترین شکایت‌ها در این حوزه بود.

وی با تاکید بر لزوم حمایت از روش‌های نوین کشاورزی و الگوی کشت، تصریح کرد: امروزه کشاورزان ما به دلیل نبود الگوی کشت صحیح مشغول به کشت‌هایی می‌شوند که خریدار ندارد و صادرات آب مجازی نیز در پی نبود الگوی کشت و صادر کردن محصولاتی که آب مصرفی بالایی دارند، از دیگر مشکلات است.

نقدعلی همچنین مدیریت منابع آبی، حمایت از شرکت‌های دانش بنیان و تولید بذر در داخل کشور به ویژه بذر هیبریدی که پایه کشاورزی کشور است را از دیگر اولویت‌های کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی برشمرد.

انتهای پیام/169

نظر شما