شناسهٔ خبر: 41056639 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

وزیر خارجه رژیم صهیونیستی اجرای طرح الحاق در تاریخ مقرر را بعید دانست

تهران - ایرنا - «گابی اشکنازی» وزیر خارجه رژیم صهیونیستی، به دنبال فشار جامعه جهانی و اختلاف‌های داخلی در موضوع الحاق بخشهایی از کرانه باختری به سرزمینهای اشغالی فلسطین، اجرای این طرح در تاریخ مقرر را بعید دانست.

صاحب‌خبر -

وی امروز (چهارشنبه) به رادیو ارتش رژیم صهیونیستی گفت که به نظر او این اتفاق (اجرای الحاق کرانه باختری) امروز نخواهد افتاد.

اشکنازی به همراه اعضای حزب متبوع خود «آبی‌سفید» مخالف اجرای طرح الحاق بخشهایی از کرانه باختری و در اردن به سرزمینهای اشغالی فلسطین به صورت یکجانبه و بدون هماهنگی با آمریکایی‌ها هستند. در حالیکه اعضای حزب مذکور اختلاف‌هایی در این باره با حزب «لیکود» در کابینه رژیم صهیونیستی دارند.

پیش از سخنان وزیر خارجه رژیم صهیونیستی، «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر این رژیم نیز به اعضای حزب لیکود گفته بود که اجرای طرح الحاق در تاریخ اول ژوئیه (۱۱ تیر) اجرا نخواهد شد.

عقب‌نشینی صهیونیست‌ها از اجرای طرح الحاق کرانه باختری در پی فشار جامعه جهانی و کشورهای منطقه صورت گرفته است. از سوی دیگر اعضای اتحادیه اروپا و مسئول سیاست خارجه این اتحادیه مخالفت شدید خود را با اجرای طرح الحاق اعلام کرده‌اند.

همچنین کشورهای بلژیک و هلند در پارلمان خود با اجرای طرحی الحاق کرانه باختری به سرزمین‌های اشغالی را غیر قانونی خواندند.

نظر شما