شناسهٔ خبر: 41025622 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

مشکلی در تامین نهاده‌های دامی در کشور نداریم/در سال‌جاری ۱۴ میلیون تن گندم تولید می شود

وزیر جهاد کشاورزی گفت:نهاده‌های دامی به اندازه کافی در کشور تامین شده و مشکلی در این خصوص نداریم.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، کاظم خاوازی شامگاه امروز در بازدید از مجموعه آرتا پروتئین اردبیل اظهار کرد: نهاده‌های دامی در سطح کشور به وفور وجود دارد و همه دستگاه‌ها از جمله بانک مرکزی و وزارت صمت در تلاشند تا نهاده‌های دامی به شکل مناسب در سطح کشور توزیع شود.

وی افزود: ستاد تنظیم بازار با تلاش‌ حداکثری خود در حال تنظیم قیمت نهاده‌های دامی است تا نهاده‌ها با قیمت مناسب و معقول برای کنترل بازار در اختیار تولیدکنندگان قرار بگیرد.

وزیر جهاد کشاورزی بیان کرد: وزارت جهاد کشاورزی بیشتر در حوزه تولید، بهداشت و سلامت و استمرار تولیدات محصولات کشاورزی و تولیدات دامی فعالیت دارد و در تلاشیم تا گوشت مرغ به وفور در بازار موجود باشد.

خاوازی ادامه داد: در زمینه تامین نهاده‌های دامی همکاری خوبی بین وزارت جهاد کشاورزی و وزارت صنعت، معدن و تجارت وجود دارد و جو، ذرت و کنجاله سویا به اندازه کافی تامین شده و موجود است.

تولید 14میلیون تن گندم در کشور

وی در ادامه به وضعیت تولید محصولات کشاورزی در کشور پرداخت و اذعان داشت: پیش بینی می‌شود با تلاش‌ کشاورزان در سال‌جاری ۱۴ میلیون تن گندم تولید شود و ۱۱ میلیون تن گندم به‌صورت تضمینی خریداری خواهد شد.

خاوازی گفت: امسال ۵ میلیون و ۱۰۰ هزار تن سیب زمینی تولید خواهد شد و در نهایت با وزارت صمت در رابطه با صادرات سیب زمینی تصمیم‌گیری می شود.

انتهای پیام/3463/120

نظر شما