شناسهٔ خبر: 41014868 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

مظفری در نشست یازدهمین دوسالانه ملی سرامیک ایران:

سال سخت و پر از برنامه ای را در پیش داریم/ شرایط مالی بد است

مدیر کل مرکز هنرهای تجسمی از برگزاری بینال عکاسی و نقاشی در سال ۱۴۰۰ خبر داد و گفت: مرکز تجسمی از بینال هایی که تمام بخش های هنری را در بر بگیرد، حمایت می کند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری شبستان ، نشست خبری یازدهمین دوسالانه ملی سرامیک ایران پیش از ظهر امروز دوشنبه 9 تیرماه با حضور هادی مظفری، مدیر کل مرکز هنرهای تجسمی، هیربد همت آزاد دبیر این دوسالانه، منیژه آرمین، فرزاد فرجی  در فرهنگسرای نیاوران برگزار شد.

در ابتدای مراسم پوستر یازدهمین دوسالانه ملی سرامیک ایران اثر فرهود با حضور هادی مظفری، منیژه آرمین و هیربد همت‌آزاد بر صحنه رونمایی شد.

در ابتدای این نشست«هادی مظفری»، مدیر کل مرکز هنرهای تجسمی گفت: قرار بود دوسالانه ملی سرامیک ایران اسفندماه سال گذشته برگزار شود اما به دلیل شیوع کرونا امکان پذیر نشد، در گذشته برگزاری بینال ها یکی از مطالبات جامعه هنری بود ضمن آنکه خواست انجمن ها باید باشد .

مدیر کل مرکز هنرهای تجسمی  با اشاره به علل تعویق یا عدم برگزاری بینال های تجسمی در سالهای گذشته اظهار کرد:  در بین جامعه هنری اما و اگرهایی مبنی بر مخالفت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با برگزاری این بینال ها مطرح بود که هیچکدام صحت ندارد. باور ما این است که دولت نباید دوسالانه برگزار کند و باید این مهم به انجمن‌های تخصصی اعطا شود. دلایل به تعویق افتادن را مطالعه کردیم و بخشی از آن را در تغییرات انجمن‌ها یافتیم که دوره‌های آن دو ساله است و این فاصله آمادگی در انجمن از جمله تامین بودجه و برنامه‌ریزی را مخدوش می کند و با اینکه انجمن برنامه‌هایی برگزاری را ریخته است اما با تغییرات دوسالانه‌ها در برگزاری مختل می‌شدند؛ با این وجود ما تلاش می کنیم تا بینال ها را برگزار کنیم. 

هادی مظفری خاطر نشان کرد: برگزاری بینال عکاسی و نقاشی در سال 1400  اعلام شده است؛ ضمن آنکه در سال 99 نیز بینال مجسمه و سفال و سرامیک را برگزار می کنیم.

مدیر کل مرکز هنرهای تجسمی درباره رویه برگزاری بینال ها گفت: ارتباط بینال ها با نهاد حاکمیتی همواره برقرار بوده و مدیر مرکز هنرهای تجسمی یا به عنوان رییس شورای سیاست گذاری بینال فعال می شد یا در قالب مدیریت و برنامه ریزی بینال از طریق معرفی رییس افتخاری توسط مدیرکل مرکز تجسمی در بینال حضور داشت؛ بینال ها متعلق به تمام جامعه هنری است نه بخشی از آن؛ مرکز تجسمی از بینال هایی که تمام بخش های هنری را در بر بگیرد حتما حمایت می کند.

 وی درباره خرید آثار دوسالانه سرامیک  از سوی مرکز هنرهای تجسمی توضیح داد: برنامه پیش بینی شده ای برای اینکه چه تعداد اثر خریداری شود وجود ندارد؛ چراکه در شرایط بد مالی قرار داریم ممکن است بعد از نمایش آثار به فراخور و حتا در صورت ایحاد شرایط مناسب برای مرکز این امکان برای خرید  ایجاد شود.

مدیر کل مرکز هنرهای تجسمی  اظهار کرد: با شرایط پیش آمده در چهار ماه  گذشته برای هنرمندان در ایام کرونا، امروز جامعه به لحاظ نشاط و بهبود فضای اجتماعی نیاز به برنامه‌های فرهنگی دارد و آفرینش آثار هنری در دوران کرونا نیازمند عرصه این آثار هستیم. سال سخت اما پر از رویدادی پیش‌رو داریم.

پایان پیام/32

نظر شما