شناسهٔ خبر: 40946114 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

در دومین روز حضور کاروان «زیر سایه خورشید» در خراسان جنوبی؛

خادمان حرم شمس الشموس مهمان « عشق آباد» طبس شدند

خدام حرم حضرت شمس الشموس امام رضا (ع) به مناسبت دهه کرامت مهمان کویرنشینان شهر عشق آباد در بخش دستگردان شهرستان طبس شدند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، کاروان زیرسایه خورشید صبح امروز (۶ تیر) وارد شهر عشق‌آباد در بخش دستگردان شهرستان طبس شد و با همراه داشتن پرچم متبرک حرم امام هشتم این شهر را به عطر رضوی متبرک کرد.

 

خدام حرم مطهر رضوی حامل پرچم متبرک آستان مقدس حضرت رضا (ع)، در ابتدای ورود خود با حضور در دفتر امام جمعه بخش دستگران طبس با حجت الاسلام « تبجانی» دیدار کردند. امام جمعه دستگردان در این مراسم ضمن خوشامد گویی به خدام رضوی، با بیان اینکه حضور شما عزیزان در شهرها و روستاهای مختلف حرکتی بسیار اثرگذار است، گفت: مردم شهرستان طبس علاقه خاصی به ائمه اطهار به ویژه امام هشتم دارند و حضور کاروان زیر سایه خورشید نقش مهمی در تقویت اعتقادات و باورهای دینی و ایجاد فضای معنوی در شهرستان های مختلف دارد.

 

وی بیان کرد: شما خدام عزیز، سفیران معرفت و ولایت رضویی هستید و اعزام کاروان های زیر سایه خورشید در دهه کرامت به استان‌ها به ترویچ بیشتر فرهنگ رضوی در میان نسل جوان کمک می کند.

 

کاروان زیر سایه خورشید با پرچم سبز گنبد امام رضا(ع) در ادامه در گلزار شهدای بخش دستگران حضور یافتند و ضمن قرائت فاتحه و غباروبی قبور شهدا با آرمان‌های والای شهیدان انقلاب اسلامی و دفاع مقدس تجدید میثاق کردند.

 

همچنین کاروان «زیر سایه خورشید» در منزل شهید والامقام دوران دفاع مقدس «محمدرضا معقول»، شهید« ابراهیم رمضانی» حضور یافتند و مورد استقبال خانواده این شهدای گرانقدر قرار گرفتند. در این دیدار یکی از خادمان حرم مطهر رضوی با شعرخوانی دل مشتاقان و دلدادگان به امام هشتم (ع) را به صحن و سرای حرم مطهر رضوی وصل کرد.

 

کاروان خدام رضوی که پرچم بارگاه ملکوتی امام هشتم (ع) را به همراه داشتند با حضور خود در مرکز جامع سلامت بخش دستگردان و شهر عشق آباد، از تلاشگران و مدافعان سلامت در عرصه مبارزه با ویروس منحوس کرونا قدردانی و تجلیل کردند.

 

شرکت در نماز عبادی سیاسی جمعه در عشق آباد، تجدید میثاق با شهدا، حضور در جشن میلاد امام رضا علیه السلام از دیگر برنامه های کاروان زیر سایه خورشید در این منطقه کویری در شهرستان طبس است.

پایان پیام/375

نظر شما