شناسهٔ خبر: 40939486 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

اجرای میثاق نامه عدالت و امنیت پایدار در شهرستان رودبار

دادستان رودبار جنوب از اجرای میثاق نامه عدالت و امنیت پایدار در شهرستان رودبار جنوب خبر داد و گفت: اجرای این میثاق نامه، باعث رضایتمندی در ابعاد مختلف شده است.

صاحب‌خبر -

رودبار جنوب

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان،  حامد عمرانی، دادستان رودبار جنوب امروز در نشست خبری که به مناسبت هفته قوه قضاییه در دادگستری شهرستان رودبار جنوب برگزار شد، ضمن تبریک هفته قوه قضاییه و آغاز دهه کرامت از حضور خبرنگاران در این نشست و انعکاس اخبار به مردم قدردانی کرد و گفت: به فرموده رهبر معظم  انقلاب (مدظله العالی)، قوه قضاییه پناهگاه مردم است؛ بنابراین هفته قوه قضاییه متعلق به مردم است.

او با بیان فراز‌هایی از توصیه های حضرت علی (ع) خطاب به مالک اشتر از نوید روز‌های خوب در قوه قضاییه در زمان حضرت آیت الله رییسی سخن گفت و افزود: اتفاقات مثبت در این قوه، باعث امیدواری مردم شده است.

عمرانی بر لزوم همکاری ادارات و مردم با دستگاه قضا تاکید و بیان کرد: احیای تعداد زیادی از کارخانجات تعطیل و نیمه تعطیل در کشور؛ برخورد با مفاسد گوناگون از جمله در زمینه اقتصادی؛ مبارزه با رانت؛ بازگرداندن اموال به بیت المال؛ احترام به مردم و تکریم ارباب رجوع از جمله فعالیت‌های مثبت قوه قضاییه است و  در حوزه کاری ما برای احقاق حقوق عامه مردم، افراد و نام‌ها تفاوتی ندارند.

او از اجرای میثاق نامه عدالت و امنیت پایدار در شهرستان رودبار جنوب که باعث رضایتمندی شده، سخن گفت و افزود: این میثاق نامه که با حضور مصلحان؛ یعنی: معتمدان؛ متعهدان؛ صاحبان نفوذ؛ نخبگان منعقد شده، باعث آثار و برکات ارزشمندی در شهرستان و منطقه از جمله:درفع اختلافات ملکی و خانوادگی، جمع آوری سلاح‌های غیرمجاز، خود معرفی قاتلان فراری و مجرمان فراری، کاهش آمار سرقت‌های مسلحانه؛ آدم ربایی و... شده است. 

دادستان رودبار جنوب با اشاره به اینکه بحث آموزش و نظارت در موضوعات مختلف از جمله:کرونا باید از سوی مردم و مسئولان جدی گرفته شود، بیان کرد: از ظرفیت خبرنگاران، فعالان اجتماعی و مجازی، شوراها، دهیاران و بسیجیان در اطلاع رسانی، ارائه راهکار و رفع مشکلات شهرستان استفاده شود.

او توصیه کرد: برنامه و چشم انداز مشخص از سوی مدیران دستگاه‌ها برای رفع مشکلات مردم از جمله مبحث مهم کشاورزی صورت گیرد و از ظرفیت متخصصان و کارشناسان با توجه به در پیش بودن فصل کشاورزی آینده استفاده شود.

 او با بیان اینکه کُنشگران و دغدغه‌مندان به موضوع مهم فرهنگ مخصوصا در بحث حجاب و عفاف ورود پیدا کرده و با ارائه راهکار به متولیان فرهنگی، کمک کنند، بیان کرد: مردم با عضویت در سامانه سجام (سامانه جامع اطلاعات مردمی) می‌توانند با ارائه هر گونه پیشنهاد، راهکار و گزارش در خصوص مشکلات و کاستی‌ها ما را یاری کنند. 

 ارائه راهکار در بحث نظارت بر بازار، پیگیری و درخواست راه اندازی شعبه تعزیرات در شهرستان با هدف کمک به تنظیم بازار، فعال کردن ناظران نامحسوس با هدف جلوگیری از اخلال در امر تنظیم بازار و مبارزه با گرانفروشی، ارتباط مستمر با معتمدان و بزرگان با هدف جلوگیری از هر گونه آسیب احتمالی در زمینه‌های گوناگون، ارائه پیشنهاد و راهکار لازم در موضوع مهم کرونا و پیگیری تا رسیدن نتیجه، ارائه راهکار و پیگیری موضوع مهم کشاورزی منطقه و شهرستان از دیگر موارد مطرح شده در این نشست خبری بود.

 انتهای پیام/ م 

نظر شما