شناسهٔ خبر: 40938377 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

۱۲ پروژه نیمه‌تمام گردشگر‌ی در شهرستان بویراحمد به بهره‌برداری می‌رسد

گروه استان‌ها- سرپرست اداره‌کل میراث فرهنگی، گردشگر‌ی و صنایع دستی کهگیلویه و بویراحمد از بهره‌برداری ۱۲ پروژه نیمه‌تمام گردشگر‌ی در شهرستان بویراحمد تا پایان سال ۹۹ خبر داد.

صاحب‌خبر -

مجید صفائی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در یاسوج، از بهره‌برداری 12 پروژه نیمه‌تمام گردشگر‌ی در شهرستان بویراحمد تا پایان سال 99 خبر داد و اظهار داشت: این طرح‌ها با حمایت بخش خصوصی در نقاط مختلف این شهرستان ایجاد شده است.

وی میزان پیشرفت فیزیکی این پروژه‌ها را از 40 تا 80 درصد عنوان کرد و افزود: با اتمام این پروژه‌ها برای حدود 300 نفر اشتغال‌زایی مستقیم و غیرمستقیم می‌شود.

سرپرست اداره‌کل میراث فرهنگی، گردشگر‌ی و صنایع دستی کهگیلویه و بویراحمد گفت: پارک آبی،  تله‌‌کابین و موزه یاسوج از مهم‌ترین پروژه‌های در دست اقدام حوزه گردشگری استان است که با افتتاح آنها، شاهد تحول عظیمی در این حوزه خواهیم بود.

صفائی مهم‌ترین مشکل حال حاضر این پروژه‌ها را کمبود نقدینگی عنوان و بیان کرد: تلاش می‌کنیم از طریق رایزنی با مسئولان کشوری، این مشکل را برطرف کنیم.

وی ابراز کرد: پروژه‌های مهمی در حوزه میراث فرهنگی نیز داریم که از آن جمله می‌توان به بافت تاریخی دهدشت اشاره داشت که امسال حدود دو میلیارد تومان اعتبار برای ساماندهی آن تخصیص یافته است.

سرپرست اداره‌کل میراث فرهنگی، گردشگر‌ی و صنایع دستی کهگیلویه و بویراحمد گفت: احداث موزه نفت و دهکده آبی سد چم شیر گچساران از دیگر پروژه‌های مهم این اداره‌کل است.

انتهای پیام/543/ ع

نظر شما