شناسهٔ خبر: 40938285 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

رئیس مجمع نمایندگان استان قزوین:

به جای فروش نفت، معدن بهترین گزینه برای درآمدزایی است

سیده زهرا حسینی فلاح

رئیس مجمع نمایندگان استان قزوین ضمن اشاره به اینکه با توجه به عدم فروش نفت، معدن بهترین گزینه برای درآمدزایی است، گفت: از میزان درخواست‌های معدنی تنها به ۲.۸ درصد آن پاسخ داده می‌شود که این آمار ما را نگران می‌کند.

صاحب‌خبر -

لطف‌الله سیاهکلی پنجم تیر در کارگروه توسعه صادرات و تجلیل از صادرکنندگان نمونه استان که در سالن اجتماعات شرکت آبیار پلاست برگزار شد، اظهار کرد: قزوین مورد توجه سرمایه‌گذاران است اما با مشکل زمین در قزوین مواجه هستیم؛ ۲۰ درصد اراضی قزوین اوقافی و بدون کاربری است که اگر این مشکل را حل کنیم برای توسعه استان گامی بزرگ برداشته‌ایم.

وی ادامه داد: بانک‌ها زمین را به عنوان وثیقه تعیین می‌کنند که این امر موجب دلالی در این بخش می‌شود؛ اگر دولت زمین واگذار نکند و اراضی را اجاره دهد می‌توانیم از اراضی موقوفه نیز استفاده کنیم و به متقاضیان اجاره دهیم.

نماینده مردم قزوین، البرز و آبیک در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: باید اعیان به‌جای عرصه مورد ملاک وثیقه قرار گیرد چون عرصه با تغییر کاربری ثروت ایجاد می‌کند و اگر وثیقه را از عرصه به اعیان تبدیل کنیم می‌توانیم از اراضی موقوفه استفاده کرده و مشکل زمین را حل کنیم.

وی عنوان کرد: در کمیسیون صنایع مجلس به این مقوله خواهیم پرداخت تا هم از بورس زمین جلوگیری کنیم و هم تولیدکننده واقعی جای دلال در استان سرمایه‌گذاری کند.

سیاهکلی در خصوص معدن تشریح کرد: وقتی یک معدن در مناطق دورافتاده فعالیت می‌کند اهالی منطقه انتظار دارند سهمی از معدن داشته باشند تا برای عمران و آبادانی استفاده کنند؛ برای معادن منهای صاحبان اصلی مناطق روستایی تصمیم‌گیری و برداشت می‌شود، برای همین منظور اگر در مجلس نیاز به تصویب قانون است اعلام کنید تا مورد پیگیری قرار گیرد؛ در حقیقت باید سودی از معادن به اهالی منطقه برسد.

رئیس مجمع نمایندگان قزوین یادآور شد: از میزان درخواست‌هایی که برای معادن ارائه می‌شود تنها به ۲.۸ درصد آن پاسخ داده می‌شود که این آمار ما را نگران می‌کند؛ با توجه به عدم فروش نفت، معدن بهترین گزینه برای درآمدزایی است.

انتهای پیام

نظر شما