شناسهٔ خبر: 40937738 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

باوجود شیوع کرونا؛

بیش از ۱۴ هزار نفر گردشگر از مهاباد بازدید کردند

مهاباد- ایرنا- سرپرست اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مهاباد گفت: بهار امسال ۱۴ هزار و ۲۶۷ گردشگر از جاذبه‌های مختلف این شهرستان با وجود شیوع بیماری کرونا و اعمال برخی محدودیت‌ها بازدید کردند.

صاحب‌خبر -

غلامرضا عبده روز پنج‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در این مدت در بین جاذبه‌های گردشگری این شهرستان بازارچه‌ها، سد مهاباد و جاذبه‌های تاریخی فرهنگی به ترتیت دارای بیشترین تعداد بازدیدکننده بود.

وی با بیان اینکه در سه ماه نخست امسال ۲ هزار و ۳۲۲ نفر نیز در اماکن اقامتی مهاباد اسکان داشتند، اضافه کرد: از این تعداد ۴۵ نفر در مراکز اقامتی بوم‌گردی مهاباد اقامت داشته و مابقی نیز در هتل ها، مهمانپذیرها و هتل آپارتمان ها اقامت کرده‌اند.

سرپرست اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مهاباد اظهار داشت: اقامت گردشگران در مراکز اقامتی شهرستان با رعایت تمام نکات بهداشتی برای پیشگیری از شیوع کرونا صورت گرفت.

"عبده" از افرادی که تعطیلات امسال را به خاطر شیوع ویروس کرونا و برای قطع زنجیره انتقال آن در خانه سپری کرده‌اند قدردانی کرد و اظهار داشت: هم‌اکنون وضعیت بحرانی مقابله با کرونا در سطح شهرستان حاکم است که امیدواریم شهروندان و گردشگرانی که به این شهر مسافرت می‌کنند پروتکل‌های بهداشتی را در اماکن تجاری و تفریحی رعایت کنند.

وی تاکید کرد: سامانه ۰۹۶۲۹ نیز به صورت شبانه روزی آماده ارایه اطلاعات، پاسخگویی به شکایت ها و شنیدن پیشنهادهای مسافران و گردشگران است.

سال گذشته نیز در مجموع ۴۷۱ هزار و ۴۷۱ نفر از جاذبه‌های گردشگری مهاباد بازدید و ۱۰۷ هزار و ۴۴۹ نفر نیز در این شهرستان اقامت کردند.

آذربایجان‌غربی دارای بیش از هزار و ۶۰۰ اثر تاریخی ثبت شده در فهرست آثار ملی و ۲ اثر ثبت شده جهانی شامل "قره‌کلیسای چالدران" و "تخت‌سلیمان تکاب" است.

مهاباد ۹۲ اثر تاریخی ثبت شده ملی دارد که سد مهاباد، غار سهولان، تالاب کانی‌برازان، موزه و حمام میرزا رسول، تخته سنگی فقره‌قا، برده کنته و مسجد جامع از مهم‌ترین اثرهای تاریخی و جاذبه‌های گردشگری این شهرستان است.

نظر شما