شناسهٔ خبر: 40923630 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

در نشست خبری عنوان شد

وصول ۱۹۱ میلیارد تومان در پی اثربخشی بازرسی کل استان زنجان

«ابوالفضل خمسه» با اشاره به تشکیل دفتر حمایت از سرمایه گذاری در بازرسی استان زنجان از وصول ۱۹۱ میلیارد تومان در پی اثربخشی بازرسی کل استان خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری شبستان از زنجان، مدیرکل بازرسی استان زنجان امروز در نشست خبری با تشریح وظایف قانونی سازمان بازرسی کل کشور اظهار کرد: بارزسی و نظارت دو وظیفه اصلی این سازمان است.

 

ابوالفضل خمسه با اشاره به اینکه بازرسی به سه شیوه برنامه ای، فوق العاده و موردی است، ادامه داد: خروجی این اقدامات تهیه گزارش های لازم و ارسال به مبادی مربوطه است.

 

وی با اشار به اینکه اجرای عدالت  و مبارزه با تبعیض دو شاخصه شهید بهشتی بود، گفت: به همین منظور این دو مهم به عنوان اصل در سازمان بازرسی مورد توجه و تاکید است.

 

به گفته خمسه حفظ کرامت مراجعین، مبارزه با فساد و ارتقاء سلامت اداری و حمایت از تولید و رفع موانع آن در اولویت های اصلی سازمان قرار دارد.

 

این مقام مسئول با اشاره به تشکیل دفتر حمایت از سرمایه گذاری در بازرسی استان زنجان ادامه داد: سامانه ملی رسیدگی به شکایات در این بازرسی کل فعال است که سرمایه گذاران می توانند از طریق آن در هرساعت از شبانه روز شکایات خود را ثبت کنند.

 

مدیرکل بازرسی استان زنجان در ادامه به گزارشی از عملکرد سازمان در سال گذشته اشاره کرد و گفت: 2 فقره بازرسی فوق العاده مربوط به سیل و گرانی بنزین عملیاتی شد که در بازرسی مربوط به سیل 50 دستگاه مورد بازرسی قرار گرفتند و با همت 9 هزار نفر ساعت 164 فقره پیشنهاد حاصل شد.

 

وی با بیان اینکه در حوزه کرونا هم بازرسی کل استان به صورت سرزده از بیمارستان ها، نقاهتگاه ها، مبادی ورودی و خروجی و تغسیل اموات نظارت داشت، گفت: نظارت و بازرسی برنامه ای در این راستا تدوین شده است.

 

این مقام مسئول با یادآوری اینکه استان زنجان پایلوت دولت الکترونیک در کشور است، گفت: از این رو انتظار می رود دستگاه هایی که پیشگام در مقابله با فساد اداری هستند عملکرد و اقدامات را در بستر دولت الکترونیک شفاف سازی کنند.

 

خمسه به گزارشی از سامانه ملی رسیدگی به شکایات استان زنجان در سال گذشته پرداخت و گفت: در همین راستا 1310 فقره شکایت و اعلامیه واصل شده است که 51 درصد مربوط به اعلامیه و 49 درصد شکایت می باشد؛ 80 درصد از این شکایات و اعلامیه ها مختومه است و 20 درصد باقی مانده هم به دستگاه های اجرایی ارسال شده است.

 

وی با اشار ه به اینکه سال گذشته در مجموع 115 فقره پرونده بازرسی در استان تشکیل شد، گقت: از این پرونده ها 243 فقره گزارش تهیه شد؛ 113 فقره از این گزارش ها مربوط به گزارش های اصلی بود و 474 فقره پیشنهاد نیز ارائه شده است.

 

مدیرکل بازرسی استان زنجان به ارسال 20 فقره گزارش کیفری با 47 متهم در خصوص موضوعات استان به مراجع قضایی اشاره کرد و  گفت: 110 فقره گزارش تخلف ادارای با 269 متهم هم به هیئت های رسیدگی به تخلفات اداری و کمیته های انظباطی دستگاه های اجرایی ارسال شد که در مجموع 130 فقره گزارش با 316 متهم تهیه شده است.

 

خمسه با اشاره به اینکه در بین 47 متهم کیفری 31 متهم مدیر و 16 متهم کارمند هستند، تصریح کرد: در سال گذشته 21 فقره تذکر و هشدار به دستگاه های اجرایی ارسال شد.

 

این مقام مسئول با اشاره به وصول 191 میلیارد تومان در پی اثربخشی بازرسی کل استان زنجان گفت: از این میزان 8 میلیارد تومان مربوط به وصول مطالبات و انتقال وجوه، 6 میلیارد و 500 میلیون تومان استرداد وجوه و اموال، 173 میلیارد تومان جلوگیری از تضییع اموال و 3 میلیارد تومان در حوزه مالیاتی است.

 

خمسه همچنین به اثربخشی بازرسی کل استان زنجان در جلوگیری از تصرف و تخریب اموال و تغییر کاربری آن اشاره کرد و گفت: اثربخشی این سازمان در استان 19 هکتار با ارزش تقریبی 58 میلیارد تومان برای استان بود.

 

مدیرکل بازرسی استان زنجان به تصویب 17 برنامه جهت عملیاتی شدن برای سال جاری اشاره کرد و گفت: از این تعداد 9 برنامه معادل 53 درصد برنامه ها تا به امروز در حال اجرا است.

 

پایان پیام/73

نظر شما