شناسهٔ خبر: 40923628 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

نشست تشکل ها و فعالان بخش کشاورزی برگزار شد

نشست تشکل ها و فعالان بخش کشاورزی با وزیر جهادکشاورزی برگزار و مسائلی در حوزه مربوطه طرح و بررسی شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان، محمد جواد فدایی چهارشنبه (4 تیر) در نشست تشکل ها و فعالان بخش کشاورزی که با حضور وزیر جهادکشاورزی در اتاق بازرگانی برگزار شد؛ گفت: باید نتایج کارشناسی را ارائه بدهیم تا مسائل حل شود.

 

 

استاندار کرمان ادامه داد: ما اگر بتوانیم یک تا دو مسئله را به نتیجه برسانیم بهتر از این است که خیلی از مباحث را مطرح کنیم اما مشکلی حل نشود لذا خواهشم این است در این جلسات کارهای کارشناسی استان را ارائه دهیم تا از بین این ها تصمیم گرفته شود.

 

 

عباس سعیدی در این جلسه گفت: استان کرمان بیش از 11 درصد از وسعت کشور را به خود اختصاص داده و دومین استان عشایری کشور هستیم و قریب به 25 درصد باغات کشور در استان کرمان واقع شده و همچنین 6.5 میلیون تن تولیدات محصولات کشاورزی استان بوده که بیش از 45 هزار میلیارد تومان سالیانه ارزش تولیدات بخش کشاورزی استان است که 25 هزار میلیارد مربوط به شمال و 20 هزار میلیارد تومان در بخش جنوب استان است.

 

 

مدیرکل جهادکشاورزی استان کرمان ادامه داد: بیش از 33 درصد اشتغال استان کرمان مربوط به بخش کشاورزی است و همچنین استان کرمان در تولید محصولاتی از جمله پسته، خرما، کرک، آرتمیا، کنجد مقام اول کشور و در تولید گل محمدی و گلخانه ها مقام دوم را دارد و همچنین در تولید مرکبات مقام سوم و در زعفران مقام چهارم را دارد.

 

 

وی اظهار داشت: اصلاح الگوی کشت گیاهان کم آب، اقتصادی و صادراتی، اصلاح الگوی کشت در گیاهان زراعی، توسعه سیستم های نوین آبیاری، خوداتکایی استان در تولید بذور مانند (گندم و جو)، ارتقا راندمان تولید در محصولات و ... از جمله اقدامات شاخص دولت در 6 ساله گذشته در استان کرمان است.

 

 

سعیدی ادامه داد: همچنین در مبارزه با آفت های کلیدی از جمله زنجیره خرما، ملخ صحرایی، کرم خراط و مگس مدیترانه ای و نیز ساماندهی فروشندگی های سم استان اقدامات خوبی شده تا کرمان تبدیل به استان سبز شده و همه فروشندگی های سم استان مجوز و کارشناس فنی دارند.

پایان پیام/667

نظر شما