شناسهٔ خبر: 40923426 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

شرایط استفاده از برق رایگان برای کشاورزان قزوینی

آرزو یارکه سلخوری

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان قزوین گفت: اگر کشاورزی در بازه زمانی ساعت ۱۳ تا ۱۷ الکتروپمپ خود را خاموش کند ۲۰ ساعت باقی‌مانده می‌توانند از برق رایگان استفاده کنند، کشاورزانی که در این حوزه همکاری کنند می‌توانند در طول تابستان از برق مصرفی رایگان استفاده کنند.

صاحب‌خبر -

سعید بهادیوند چگینی در نشست خبری مدیران عامل صنعت و برق استان قزوین که چهارم تیر در سالن اجتماعات شرکت برق قزوین برگزار شد، تصریح کرد: در استان قزوین امسال پیک ۸۲۳ مگاوات مصرف برق را رکورد کردیم، سهمیه استان ۷۷۵ مگاوات بود که با رایزنی صورت گرفته ۷۹۷ مگاوات رسیده است.

وی افزود: استان قزوین صنعتی است و به دلیل اینکه نیروگاه‌های مقیاس کوچک داریم بر ظرفیت ما اضافه می‌شود و می‌توانیم از این ظرفیت استفاده کنیم که به مشترکین خاموشی اعمال نکنیم، ولی خواهش می‌کنیم در بازه زمانی ۱۵ خرداد تا ۱۵ شهریور از ساعت ۱۳ تا ۱۷ مدیریت مصرف را جدی‌تر بگیرید.

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان قزوین یادآور شد: مدیریت مصرف به‌راحتی امکان دارد و باید همگی تلاش کنیم ۱۰ درصد کاهش مصرف داشته باشیم، می‌توانیم لامپ‌های اضافی را خاموش‌کنیم، کولرها راروی دور کند قرار دهیم، دمای کولرگازی را بر روی ۲۴ درجه مصرف کنیم، از وسایل پرمصرف مانند ماشین ظرف‌شویی، ماشین لباسشویی، اتو و وسایلی که پرمصرف هستند استفاده نکنیم یا به حداقل برسانیم.

وی عنوان کرد: از صنایع نیز می‌خواهیم که تعطیلی روز جمعه را به‌روز دیگری منتقل کنند، همچنین نوبت‌کاری بعدازظهر را به شب یا عصر موکول کنند، تعطیلات تابستانی در بازه زمانی ۱۵ خرداد تا ۱۵ شهریور قرار بگیرد تا بتوانند از تسهیلات تشویقی وزارت نیرو بهره ببرند و در هزینه برق مصرفی تخفیف می‌گیرند.

چگینی یادآور شد: در حوزه کشاورزی نیز تفاهم‌نامه‌ای منعقد کردیم که اگر کشاورزی در بازه زمانی ساعت ۱۳ تا ۱۷ الکتروپمپ خود را خاموش کند ۲۰ ساعت باقی‌مانده می‌توانند از برق رایگان استفاده کنند، کشاورزانی که در این حوزه همکاری کنند می‌توانند در طول تابستان از برق مصرفی رایگان استفاده کنند.

وی بیان کرد: ۶۷ درصد برق تحویلی استان قزوین در بخش تولید؛ مصرف می‌شود، ۷/۱۹ درصد برق مصرفی استان قزوین در حوزه خانگی است، ما نیز از وزارت نیرو خواستیم با توجه به میزان صنایع موجود در قزوین در سال جهش تولید خاموشی در قزوین به حداقل برسد.

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان قزوین بیان کرد: وقتی بار مصرف افزایش پیدا می‌کند، حفاظت تعبیه‌شده بر روی شبکه، فیوزها و کلیدها قطع می‌شود تا به مشترکین و تأسیسات برقی خسارتی وارد نشود، اگر این اتفاق افتاد شهروندان با ۱۲۱ تماس بگیرند، برق مشترکینی که به خاطر مشکل حفاظتی قطع شود در اسرع وقت رسیدگی و وصل می‌شود.

وی بیان کرد: ما تصمیم نداریم که در تابستان قطعی به مشترکین بدهیم، شهروندان نیز باید در ۱۰ درصد مدیریت صرفه‌جویی به ما کمک کنند.

انتهای پیام

نظر شما