شناسهٔ خبر: 40923206 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

زهکشی اراضی شمالی گلستان نیازمند اعتبار

گرگان - ایرنا - سرپرست شرکت آب منطقه‌ای گلستان گفت: زهکشی ۲۸۰ هزار هکتار اراضی شمال استان نیازمند تخصیص بهنگام اعتبار است.

صاحب‌خبر -

سیدمحسن حسینی روز چهارشنبه در نشست خبری به مناسبت هفته صرفه‌جویی آب اظهار داشت: برآورد و پیش بینی اولیه برای این پروژه چهار هزار و ۸۰۰ میلیارد ریال اعتبار بود که

تاکنون و با تخصیص یک هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال زهکشی در ۵۰ هزار هکتار از زمین های شمالی گلستان انجام شده است.

وی بیان داشت: در صورت اجرای کامل این طرح زمین های کم بازده شمال استان گلستان به منطقه‌ای ویژه برای پرورش میگو و کشت و صنعت تبدیل خواهد شد.

وی همچنین گفت: به منظور تامین آب آشامیدنی شهرهای گلستان کار مطالعه برای احداث سه سد شصت کلاته در گرگان، رامیان و آق‌دکش انجام شده که برای هر یک از آنها بیش از سه هزار میلیارد ریال اعتبار نیاز است.

وی با تاکید بر صرفه‌جویی آب در شرایط ناپایداری منابع گلستان اظهار داشت: در گلستان به ازای هر نفر یک هزار و ۴۰۰ مترمکعب پتانسیل آبی وجود دارد که این میزان در میانگین کشوری آن یک هزار و ۶۰۰ مترمکعب و جهانی هفت هزار و ۶۰۰ مترمکعب است.

سرپرست شرکت آب منطقه ای گلستان همچنین گفت: ۲ هزار و ۸۵۰ کیلومتر از طول رودخانه‌های استان نیاز به لایروبی دارد که یک هزار و ۸۰۰ کیلومتر آن تاکنون انجام شده است.

نظر شما