شناسهٔ خبر: 40922578 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

اجرای طرح پاکسازی اسکان غیرمجاز در تپه پیسا همدان

همدان- ایرنا- مدیر منطقه چهار شهرداری همدان گفت: طرح پاکسازی اسکان غیرمجاز در محوطه تپه پیسای این شهر با هماهنگی دادستانی و همکاری عوامل انتظامی همدان اجرا شد.

صاحب‌خبر -

مجید یوسفی نوید روز چهارشنبه در جریان اجرای این طرح به خبرنگاران اظهار داشت: هرگونه اسکان غیرمجاز و رفتارهای خارج از عرف در مناطق شهری با برخورد قانونی مواجه می شود و براین اساس توانستیم این منطقه آلوده و پرخطر را پاکسازی کنیم.

وی بیان کرد: حفظ سلامت جامعه و شهروندان یکی از مهمترین وظایف مدیریت شهری است و در منطقه تپه پیسا عده ای با شرایط نامناسب اقدام به سکونت داشتند که نسبت به پاکسازی این منطقه اقدام شد.

یوسفی نوید خاطرنشان کرد: تپه پیسا یکی از مناطق پرخطر در شهر همدان محسوب می ‌شود که به تازگی شاهد اسکان غیرمجاز عده‌ای از عشایر در این منطقه بودیم که مشکلات عدیده‌ای را برای شهروندان از لحاظ بهداشتی رقم زده بود.

وی با بیان اینکه در این منطقه شاهد تخریب فضای سبز و سیما و منظر شهری نیز هستیم، گفت: با پیگیری‌های شهرداری منطقه چهار و با هماهنگی صورت گرفته با دادستان همدان و تعامل و همکاری نیروی انتظامی این تپه در چند مرحله پاک سازی شد.

یوسفی نوید ضمن قدردانی از همراهی و مشارکت مناسب شهروندان در پیشبرد اهداف و توسعه منطقه چهار گفت: از شهروندان درخواست کرده ایم  نسبت به تخریب سیما، منظر و فضای سبز منطقه حساسیت بیشتری داشته و در صورت مشاهده هرگونه رفتار هنجارشکنانه و اقدام غیرقانونی، مراتب را از طریق سامانه ۱۳۷ شهرداری همدان اطلاع رسانی کنند.

براساس اعلام محققان تاریخ، تپه قدیمی و باستانی پیسا نخستین سکونتگاه همدانی ها بوده و در تاریخ سی ام خرداد ۱۳۷۷ با شماره ثبت ۲۰۲۳ به ‌عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.

با این حال ساماندهی و تغییر وضعیت این منطقه هنوز تعیین تکلیف نشده و همچنان محل زندگی معتادان و توزیع کنندگان مواد است.

نظر شما