شناسهٔ خبر: 40921379 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

کارشناس مسائل بین الملل تشریح کرد؛

آمریکا نه در معرض افول بلکه در معرض فروپاشی است

محمدی با تأکید بر این که امروز آمریکا نه در معرض افول بلکه در معرض فروپاشی است، گفت: یقین بدانید در آینده نزدیک دیگر چیزی با عنوان ایالات متحده آمریکا دیگر در جهان وجود نخواهد داشت.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری شبستان از قم، «منوچهر محمدی» عصر امروز(چهارشنبه 4تیر) در نشستی که از سوی مرکز بسیج اساتید و نخبگان حوزه علمیه قم به مناسبت سالروز شهادت دکتر چمران و روز «بسیج اساتید» در مصلی قدس قم برگزار شد، به ارائه گزارشی از تاریخچه آمریکا پرداخت و اظهار داشت: هنگامی کریستف کلمپ وارد آمریکا شد رفتار خشونت باری با مردمی که در این منطقه بودند، انجام داد و به قتل و خون ریزی پرداخت.

 

کارشناس عالی مطالعات بین الملل عنوان کرد: کریستف کلمب از چهره‌های بحث‌برانگیز تاریخ است؛ برخی از جمله اکثر سرخ‌پوستان آمریکا او را مسئول مستقیم یا غیرمستقیم کشتار ده‌ها میلیون نفر از مردم بومی و عامل استثمار آمریکا از سوی اروپا می‌دانند.

 

وی با بیان این که آنها بعد از ورود به آمریکا با کمبود نیروی کار مواجه شدند و به دنبال خرید برده افتادند، گفت: آنها 20 میلیون آفریقایی را اکثر آن ها مسلمان بودند با وضع اسفناکی به آمریکا منتقل کردند که در بین راه 10 میلیون نابود شده و از بین رفتند و مجموعه کسانی که آمریکا را تشکیل دادند 100 فامیل بیشتر نبودند و 13 ایالت آمریکا را که مستعمره انگلیس بود را در نهایت از دست دولت انگلیس رها کردند و به چپاول خود ادامه دادند.

 

محمدی افزود: فرهنگ برده داری تا امروز در آمریکا باقی مانده است ولی از نظر حقوقی سیاهان آزاد شدند تا همه بتوانند برده داری کنند ولی امروز کلیسای سیاه و مدرسه سیاه و حتی اتوبوس سیاه از سفیدها جداست حتی دم درب رستوران ها نوشته اند: «ورود سگ و سیاه ممنوع است».

 

وی با تأکید بر این که نظام لیبرال دموکراسی هم که آمریکا ایجاد کرد بدترین دیکتاتوری را حاکم کرد، خاطرنشان ساخت: دو حزب آمریکا هم صاحبان ثروت و هم صاحبان قدرت هستند و انتخاب حزب دموکرات یا جمهوری خواه به معنای رأی دادن مردم نیستند و دستگاهی مخوفی به نام بیلدربرگ برای انتخاب رئیس جمهور تصمیم می‌ گیرند و این ساختار حاکم است که چه شخصیتی زمام امور را به دست بگیرد.

 

عضو هیأت علمی مؤسسه امام خمینی(ره) در ادامه عنوان کرد: در آمریکا اکثریت آراء، برنده را مشخص نمی کند همچنانکه ترامپ حدود سه میلیون رأی کمتر از خانم کلینتون آورد و انتخاب افراد بر اساس کارت الکترال صورت می‌ گیرد؛ در انتخاب هر کاندیدی که نصف به علاوه یک آن ایالت را رأی بیاورد همه کارت الکترال برای او است.

 

وی با اشاره به این که آمریکایی ها از نظر فرهنگی و تمدنی هیچ چیزی ندارند، گفت: آنها تمدن واقعی افراد مقیم را نابود کردند و این هایی که هستند همگی اروپایی هایی هستند که برای رفاه و امنیت به این منطقه رفته اند و امروز حرکتی که به دلیل قتل جرج فلوید صورت گرفت کبریتی به انبار مظالمی بود که آمریکا انجام می‌ دهد.

 

محمدی بیان داشت: ثروت آمریکا در اختیار کمتر از پنج درصد است و بقیه جمعیت باید برای صاحبان ثروت کار کنند حتی وقتی فردی می‌ میرد، ثروت او بین فرزندانش تقسیم نمی شود بلکه به فرزند بزرگتر تعلق می‌ گیرد و امروز 50 میلیون کارتن خواب در آمریکا وجود دارد.

 

وی در بخش دیگری از سخنان خود با تأکید بر این که آمریکای امروز نه در معرض افول بلکه در معرض فروپاشی قرار دارد، تصریح کرد: شما ببینید شوروی از یک زبان ریشه دار برخوردار بود، تمدن تاریخی داشت و یک مذهب ارتودکس داشت که از درون آن روسیه درآمد ولی در آمریکا هیچ کدام از این ها وجود ندارد و چیزی به نام میهن و هم وطن اصلا معنایی ندارد.

 

کارشناس مسائل بین الملل با بیان این که قیام و شورشی علیه کل نهادهای نظام غربی شروع شده است، گفت: حتی قیامی علیه انگلیس، فرانسه، آلمان و استرالیا ادامه پیدا کرده است چون همه اینها بر اساس سلطه ملت های دیگر فعالیت کرده اند، بنابراین این وضعیت یقینا منجر به فروپاشی خواهد شد ولی می توانیم پیش بینی کنیم که نظام سرمایه داری و لیبرال دموکراسی دیگر از صحنه بیرون خواهد رفت.

 

وی در ادامه سخنان خود خاطرنشان ساخت: چیزی هم به نام ایالات متحده آمریکا دیگر باقی نخواهد ماند ولی نمی دانیم چه چیزی بعد از آن به وجود خواهد آمد؛ وضعیتی که امروز در آمریکا هست، شعار عدالت را می‌ دهند یعنی از مسأله تبعیض نژادی گذشته است و اخیرا هم مسأله ما ایستاده ایم و ما مقاومت می‌ کنیم به طور جدی مطرح است.

 

محمدی یادآور شد: دو حادثه شتاب زا به وجود آمد که یکی از آنها خود انتخاب ترامپ بود و دقیقا همان نقشی را بازی می‌ کند که گورباچف ایفا کرد، یعنی یک تاچر پول پرست دیوانه انتخاب کردند که شاید بتواند مسائل اقتصادی را حل کند و دومین عنصر شتاب زا، کرونا بود که واقعا ناتوانی دولت را نشان داد.

 

وی گفت: امروز در آمریکا تنها یک درصد کمی بیمه هستند و بقیه باید بمیرند به ویژه این که بعد از جریان کرونا، هم اکنون نزدیک به 46 میلیون بیکار هستند که بیمه بیکاری دریافت می‌ کنند هرچند بیش از چهارماه بیمه دریافت نمی کنند.

 

عضو هیأت علمی مؤسسه امام خمینی(ره) در بخش دیگری از سخنان خود ابراز داشت: گفتیم که الان 50 میلیون کارتن خواب در آمریکا هستند و 40 میلیون گرسنه زندگی می‌ کنند و آنچه را که می‌ بینیم جز انتقام الهی از 500 سال ظلم و جنایت غربی ها نسبت به مردم مستضعف جهان روا داشته اند، نیست و آمریکا راهی هم برای فرار از آن نخواهند داشت.

 

وی با تأکید بر این که به تعبیر سید حسن نصرالله با نابودی آمریکا، اسرائیل نیز حذف خواهد شد، عنوان کرد: خیلی دیر نیست که ملت مستضعف آمریکا و در جهان غرب همه این ها نظام های موجود را نابود کنند و چیزی که خداوند وعده داده است را محقق سازند و انشاءالله با ظهور امام زمان(عج) همه این شرایط فراهم شود.

پایان پیام/694

نظر شما