شناسهٔ خبر: 40921293 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

استانداری قزوین برای دعوت از رسانه‌ها هیچ محدودیتی قائل نیست

قزوین – ایرنا – مدیر کل روابط عمومی استانداری قزوین گفت: ما برای دعوت از رسانه‌های استان در جلسات، بازدیدها و همایش‌ها هیچ محدودیتی قائل نیستیم و اخبار منتشر شده در این خصوص را تکذیب می‌کنیم.

صاحب‌خبر -

سید حسین بی نیاز شامگاه چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به سفر سرپرست وزارت صنعت، معدن و تجارت به استان قزوین طی روز آینده، افزود: متاسفانه برخی از رسانه‌ها اخباری را در این زمینه منتشر کرده‌اند که دعوت از رسانه‌ها برای حضور در این مراسم با محدودیت و به صورت گزینشی انجام شده است.

وی با بیان اینکه این نوع نگاه یک سوء برداشت است، اضافه کرد: در مواقعی که وزرا به دعوت از دستگاه‌ها در استان حضور می‌یابند و استاندار آنها را همراهی می‌کند مسوولیت دعوت از میهمانان و پذیرایی از آنها با خود دستگاه‌های میزبان است و استاندار فقط میهمان را همراهی می‌کند.

بی نیاز گفت: در این خصوص نباید هجمه به روابط عمومی استانداری وارد شود چون ما نمی‌خواهیم در کار روابط عمومی‌های یک دستگاه دخالت کرده و استقلال روابط عمومی‌ها را زیر سوال ببریم.

وی افزود: از سوی دیگر در سفرهای اخیر مسوولان کشوری به استان، رعایت پروتکل‌های بهداشتی از مرکز به استان ابلاغ شد که برای پیشگیری از شیوع کرونا از تعداد افراد کمتری در جلسات و بازدیدها دعوت به عمل آید.

مدیر کل روابط عمومی استانداری قزوین گفت: این موضوع شامل خود مدیران روابط عمومی‌ها نیز هست و فقط محدود به خبرنگاران نیست.

این مسوول اضافه کرد: بعد از عبور از کرونا قطعا دستگاه‌ها از حضور گسترده خبرنگاران در برنامه‌ها استقبال می‌کنند چون خبرنگاران برای تحقق شعار جهش تولید بازوان توانمند مسوولان دستگاه‌های اجرایی هستند.

 وی گفت: بدون حضور خبرنگاران به ویژه خبرنگاران نشریات که حتی ظهور فضای مجازی نیز نتوانسته است جای آنها را بگیرد نمی‌توانیم شاهد تحقق پیشرفت و شعار جهش تولید باشیم.

بی نیاز با تاکید بر استقبال از حضور حداکثری رسانه‌ها در برنامه‌های خبری، اضافه کرد: البته ما این گلایه را هم داریم که در بازدیدها و جلسات مختلف استاندار وقتی از همین افراد منتقد دعوت می‌کنیم حضور پیدا نمی‌کنند.

وی گفت:  انتظار داریم این خبرنگاران فقط حضور در بازدیدها و افتتاح طرح‌های اقتصادی را ترجیح ندهند و در همه همایش‌ها و بازدیدهای اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی با رغبت حضور یابند.

بی نیاز افزود: برای حل این مساله، هفته آینده یک جلسه را ذیل شورای اطلاع رسانی استان با حضور نمایندگان بخش صنعت و اقتصاد استان، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، خانه مطبوعات، نماینده خود نشریات مکتوب و نماینده روابط عمومی‌های استان برگزار کرده و تصمیمات لازم را اتخاذ خواهیم کرد.

نظر شما