شناسهٔ خبر: 40921137 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

صدور 334 میلیارد تومان جریمه تخلفات در قم

مهتاب ابرقویی

رئیس اداره تعزیرات حکومتی استان با بیان اینکه رسیدگی به پرونده ای تعزیرات رایگان است، در خصوص پرونده‌های مختومه از تیرماه سال گذشته تا ابتدای تیرماه سال ۹۹، گفت: در این مدت ۳۳۴ میلیارد تومان محکومیت در رای برای افراد متخلف صادر شده‌است.

صاحب‌خبر -

مهدی ریاضی در نشست خبری که در روز چهارشنبه در اداره کل تعزیرات حکومتی استان قم به مناسبت گرامی داشت هفته قوه قضائیه برگزار شد، عنوان کرد: به صورت کلی تکالیف اداره تعزیرات حکومتی استان در3 حوزه قابل تقسیم است.

وی با بیان اینکه تعزیرات هیچ تکلیفی در حوزه کنترل و کشف تخلف ندارد، تصریح کرد: تعزیرات حکومتی صرفا در مقام صدور و اجرای احکام است.

وی در ادامه با اشاره بر حوزه رسیدگی بر تخلفات حوزه کالا و خدمات عنوان کرد: اقداماتی از قبیل گران فروشی، کم فروشی، عدم صدور فاکتور، عدم اجرای ضوابط در قیمت گذاری، احتکار در حوزه رسیدگی اداره تعزیرات است.

رئیس اداره تعزیرات حکومتی استان قم گفت: در حوزه کالا و خدمات ۸ هزار و ۵۰۰ پرونده وارد شعب تعزیرات قم شده که ۹۹ درصد از آن‌ها مختومه و مجازات ۲۶۴ میلیارد تومانی برای آن‌ها تعیین‌ شده‌است.

وی در خصوص رسیدگی به حوزه بهداشت، دارو و درمان عنوان کرد: تعزیرات صلاحیت رسیدگی به تخلفات امور بهداشتی را دارد.

وی در ادامه با اشاره به اقدامات خلاف قانون در حوزه بهداشت و دارو بیان کرد: انجام اموری از قبیل ایجاد موسسات پزشکی غیر مجاز توسط افراد فاقد صلاحیت، ایجاد موسسات پزشکی توسط افراد فاقد پروانه کار و اخذ وجوه مازاد بر تعرقه یا اصطلاحا زیر میزی جزو تخلفاتی است که رسیدگی به آن به عهده شعب تعزیرات حکومتی است.

ریاضی در ادامه تصریح  کرد: درحوزه پرونده ویژه بهداشت، دارو درمان نیز  ۹۳۹ پرونده به تعزیرات حکومتی ارسال‌ شده  که ۹۳۴ از آنها مختومه و مجازات ۲۷۵ میلیون تومانی برای آن‌ها صادر شده‌است.

وی با بیان اینکه حوزه سوم فعالیت تعزیرات رسیدگی به تخلفات حوزه قاچاق کالا و ارز است، عنوان کرد: عوامل نیرو انتظامی و گمرک موارد قاچاق کالا و ارز را به شعب تعزیرات گزارش می دهند.

وی در خصوص قاچاق کالا و ارز گفت: در این زمینه 1هزار و ۱۱۱ پرونده وارده،  ۹۸ درصد مختومه و ۷۰ میلیارد تومان رای محکومیت صادر شده‌است.

رئیس اداره تعزیرات حکومتی با اشاره به پرونده های یکسال گذشته این اداره در خصوص اجرای احکام تعزیرات حکومتی بیان کرد: در یک سال گذشته ۶ هزار و ۱۷ پرونده واردشده که ۵ هزار و ۹۰۸ پرونده معادل ۹۸ درصد از آن‌ها مختومه شده‌است.

وی ادامه داد: در حوزه اجرای احکام پرونده ویژه بهداشت و دارو و درمان هم از ۷۴۷ پرونده وارده تمام آن‌ها مختومه و منجر به صدور رای شده است.

ریاضی همچنین ابراز کرد: درحوزه اجرای احکام قاچاق کالا و ارز از ۳۷۶ پرونده وارد شده تنها یک پرونده باقی ماند و ۷ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان جریمه صادر شده‌است.

وی گفت: برخی از قاچاقیان از طریق تلفن محموله‌های قاچاق را جابه‌جا می‌کنند و برخی از رانندگان به‌صورت ناخواسته مورد اعمال مجازات واقع می شوند.

رئیس اداره تعزیرات حکومتی استان با بیان اینکه رسیدگی به پرونده های تعزیرات رایگان است، در خصوص پرونده‌های مختومه از تیرماه سال گذشته تا ابتدای تیرماه سال ۹۹، گفت: در این مدت ۳۳۴ میلیارد تومان محکومیت در رای برای افراد متخلف صادر شده‌است.

انتهای پیام

نظر شما