شناسهٔ خبر: 40876178 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

گزارش ویدئویی| تداوم ورود کالای اساسی به اصلی‌ترین بندر ایران / چابهار در تخلیه کشتی‌ها رکورد زد

گروه استان‌ها ـ تخلیه کالای اساسی ایران در سه ماهه امسال رکوردی تاریخی را ثبت کرد؛ رکوردی که در تاریخ بندر چابهار بی‌نظیر است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از چابهار، سازمان بنادر و دریانوردی می‌گوید در سه‌ ماه اول امسال بیش‌ از 600 هزار تن کالای اساسی همچون برنج، گندم، جو، ذرت و نهاده دامی که توسط دو شرکت دولتی بازرگانی ایران و پشتیانی امور دام که هر دو مامور به تامین کالای اساسی ایرانیان هستند، تامین و از بندر چابهار وارد کشور کرده است.

برآوردها نشان می‌دهد چابهار پیش از این چنین حجمی از تخلیه کالای اساسی آن‌هم در سه ماه یک سال را نداشته؛ رکوردی تاریخی در تخلیه کالای اساسی ایران در اصلی‌ترین بندر ایران آن‌هم در پاندمی کرونا.

عملیات کم‌‌نظیر توسعه فاز اول بندر شهید بهشتی چابهار که آذرماه 96 توسط رئیس جمهور افتتاح شد، حالا چابهار را در رقابت به با بنادر «شهید رجایی» هرمزگان و «امام خمینی(ره)» خوزستان در رده اصلی‌ترین بنادر ایران برای تامین کالای اساسی ایرانیان کرده است.

برنامه راهبردی توسعه سواحل مکران ابلاغی رهبر معظم انقلاب تاکید کرده چابهار باید تا چند سال آینده به‌ عنوان اصلی‌ترین بندر ایران در تجارت، ترانزیت، صادرات و واردات شود؛ نشان به آن نشان که چابهار از هم‌اکنون اهمیتی فراملی دارد.

استان سیستان و بلوچستان ,

گزارش از سیدامیرحسین عظیمی

انتهای پیام/395/ش

نظر شما