شناسهٔ خبر: 40863153 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

درخواست گانتس براي الحاق محدود کرانه باختري با هماهنگي اردن

صاحب‌خبر -
خبرگزاری آریا- وزیر جنگ رژیم صهیونیستی خواستار الحاق بخش‌های محدودی از اراضی فلسطینی در کرانه باختری با هماهنگی اردن شد.
به گزارش خبرگزاری آریا، روزنامه عبری زبان "اسرائیل الیوم" (اسرائیل هیوم) در گزارشی جزئیات دیدار شنبه بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی و بنی گانتس، وزیر جنگ این رژیم در رابطه با طرح الحاق بخش‌هایی از کرانه باختری به اراضی اشغالی را فاش کرد.
طبق گزارش این شبکه، گانتس در این دیدار بر ضرورت بررسی تمامی جوانب طرح الحاق کرانه باختری تاکید کرده است.
طبق گفته گانتس، مساحت اراضی مدنظر اسرائیل برای الحاق به اراضی اشغالی به مراتب کمتر از 30 درصدی خواهد بود که در طرح صلح رئیس جمهوری آمریکا موسوم به "معامله قرن" به آن اشاره شده است.
وزیر جنگ رژیم صهیونیستی همچنین در دیدار شنبه با نتانیاهو تأکید کرد که طرح الحاق باید با احتیاط و پس از بررسی تمامی جوانب آن اجرا شود و برای الحاق منطقه "غور اردن" نیز باید به موضع اردن توجه کرد.
در همین حال، سفیر رژیم صهیونیستی در واشنگتن در این باره مدعی شد: گسترش "حاکمیت" اسرائیل بر مناطق تعیین شده از کرانه باختری راه حل دو کشوری را ازبین نمی‌برد و راه را برای حل و فصل این موضع باز می‌کند و مسیر مسالمت‌آمیز را از حالت رکود خارج می‌کند.
روزنامه عبری زبان معاریو نیز در این باره اعلام کرد که دیوید فریدمن، سفیر آمریکا در اراضی اشغالی اقدامات خود برای میانجیگری میان نتانیاهو، گانتس و گابی اشکنازی، وزیر خارجه دولت اسرائیل را متوقف کرده است تا آنها به یک توافق دولتی بر سر طرح الحاق کرانه باختری دست یابند.
طبق گزارش این روزنامه، دیوید فریدمن شماره تلفنش را به گانتس، نتانیاهو و اشکنازی داده است تا هر زمان در این باره به توافق رسیدند با او تماس بگیرند.

نظر شما