شناسهٔ خبر: 40862929 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

بیش از ۹۸ درصد طرح فاضلاب در بافت تاریخی بوشهر تکمیل شده است

گروه استان‌ها- فرماندار بوشهر از اجرای طرح شبکه گذاری فاضلاب در بافت تاریخی بوشهر خبر داد و گفت: در اجرای این طرح تاکنون ۹۸ درصد عملیات آن انجام شده و به‌زودی شاهد تکمیل پروژه شبکه فاضلاب بافت تاریخی هستیم.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بوشهر، عباس جمشیدی ظهر امروز در نشست با اعضای شورای شهر و شهرداری بندر بوشهر با بیان اینکه از سال 92 اقدامات بسیار خوبی در عرصه اجرای طرح‌های عمرانی در شهرها و روستاهای شهرستان بوشهر انجام شده اظهار داشت: شاید اجرای این طرح‌ها ایده آل نباشد ولی نافی خدمات و زحمات انجام شده نیست.

وی  اجرای طرح‌های آبرسانی در شهر بوشهر را موارد اشاره قرار داد و گفت: برای اصلاح و نوسازی شبکه آبرسانی شهر بوشهر در محلات مختف اقدامات و طرح‌های مهمی اجرا شد که نقش مهمی در حل برخی از مشکلات داشته است.

فرماندار بوشهر از اجرای طرح‌های شیرین‌سازی آب دریا خبر داد و بیان کرد: در راستای تامین آب آشامیدنی شهر بوشهر، اقدامات مهمی انجام شده که شیرین‌سازی آب دریا یکی از اقدامات مهم دولت در سال‌های اخیر است.

اجرای پروژه آب شیرین‌کن 35 هزار متر مکعب در ساحل بوشهر

جمشیدی، با اشاره به اجرای پروژه آب شیرین‌کن 35 هزار متر مکعب در ساحل بوشهر خاطر نشان کرد: خوشبختانه پروژه آب شیرین کن با ظرفیت 35 هزار متر مکعب در بوشهر در حال احداث است و اجرای آب‌شیرین کن 17 هزار متر مکعبی در ساحل بندر بوشهر در حال برگزاری مناقصه و  انتخاب سرمایه گذار است.

وی از اجرای  شبکه گذاری طرح فاضلاب در بافت تاریخی بوشهر خبر داد و بیان کرد: در اجرای این طرح تاکنون 98 درصد عملیات آن انجام شده و به‌زودی شاهد تکمیل پروژه شبکه فاضلاب بافت تاریخی هستیم.

فرماندار بوشهر با تاکید بر افزایش تعامل و همکاری در تحقق مطالبات مردم گفت: در فضای همدلی و تعامل در همه حوزه‌های گوناگون می‌توانیم کارهای بسیار خوبی انجام دهیم با توجه به نظر مساعد استاندار بوشهر به عمران شهری باید از این فرصت  استفاده کنیم .

فرماندار بوشهر با بیان اینکه در راستای برخی مصوبات شورای شهر بوشهر به دستگاههای نظارتی احضار شدیم گفت: هدف از تایید مصوبات برای حل مشکل و ایجاد آرامش در شهر بوده و در این راستا در تعداد زیادی از جلسات برای رفع برخی ابهامات از  اعضای شورا، کارشناسان  شهرداری، پیمانکار برای ارائه توضیحات دعوت شده است.

80 درصد مصوبات شورای شهر بوشهر تایید شده است

جمشیدی با بیان اینکه از سال 95 مصوبات شورای شهر بوشهر قانونی‌تر و 80 درصد مصوبات تایید و فقط 20 درصد رد شده  خواستار توجه شهرداری به درآمدهای پایدار و جذب سرمایه گذار برای توسعه و پیشرفت هر چه بیشتر شهر شد.

طرح‌های عمران شهری بوشهر نیازمند اعتبارات ویژه و خاص است

سرپرست  شهرداری بندر بوشهرهم با بیان‌اینکه شهر بوشهر به عنوان مرکز و ویترین استان باید الگوی شهرهای دیگر استان باشد تاکید کرد: برای تحقق این مهم  و توسعه طرح‌های عمران شهری نیازمند اعتبارات ویژه و خاص است .

فردین خورشیدیان با اشاره به اینکه برای توسعه شهر بوشهر برنامه مدون نداشته‌ایم  خاطرنشان کرد:استقرار نیروگاه اتمی، پایگاههای نظامی و شهرکهای صنعتی در بوشهر سبب عدم توسعه این شهر شده است .

وی با بیان اینکه 800 هکتار اراضی شهر بوشهر در حریم نیروگاه اتمی است افزود: انتظار می‌رود نیروگاه اتمی در قبال فروش برق،  سهم مرکز استان پرداخت کند واز  دولت انتظار می‌رود  در قبال خدماتی که  به اراضی نظامی داده می‌شود  اعتبارات بیشتری به مرکز استان اختصاص دهد.

از 530 هکتار اراضی نظامی بوشهر آزاد سازی شده باید زیرساختهای آن  آماده می‌شد

سرپرست شهرداری بوشهر از آزاد سازی اراضی در محدده پادگان‌های نظامی بوشهر خبر داد و افزود: از 530 هکتار اراضی نظامی که در بوشهر آزاد سازی شده باید زیرساختهای آن توسط اداره کل راه  و شهرسازی آماده می‌شد که این کار انجام نشده و مشکلات آن بر دوش شهرداری افتاده است .

خورشیدیان با قدردانی از حمایت‌های فرماندار از شهرداری در  اختصاص اعتبارات عمرانی  تاکید کرد:انتظار می‌رود  امسال برای تسریع اجراء و تکمیل  پروژه‌های شاخص  همانند تقاطع میدان مطهری، راست‌گرد میدان غدیر ، پایش تصویری و جاده سرتل به نیروگاه  اتمی بوشهر اعتبارات لازم برای شهرداری اختصاص داده شود.

انتهای پیام/190/ ع

نظر شما