شناسهٔ خبر: 40841553 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: طرفداری | لینک خبر

تاریخ منچستریونایتد(تیمی اصیل از منچستر) قسمت آخر

خبرگزاری کرنر .

صاحب‌خبر -

منچستریونایتد2019-2020

منچستریونایتد درفصل جاری که اکنون به سرعت درحال گذشتن است درلیگ قهرمانان حضورنداردو دردور یک هشتم نهایی لیگ اروپا صعودش به یک چهارم راقطعی کرده است.ودرلیگ برترانگلیس هم    با29 بازی و35امتیاز دررده پنجم قراردارد ویکی ازشانس های اصلی کسب سهمیه لیگ قهرمانان است. در ادامه به بررسی و بیوگرافی برخی از بازیکنان این تیم می پردازیم.

لوک شاو (انگلیسی: Luke Shaw‎؛ زاده ۱۲ ژوئیهٔ ۱۹۹۵) بازیکن فوتبال اهل انگلستان و باشگاه فوتبال منچستر یونایتد است.

شاو از ۸ سالگی در باشگاه فوتبال ساوت‌همپتون حضور داشت و از سال ۲۰۱۲ که به تیم اصلی راه یافته بود، ۶۷ بازی رسمی برای این تیم انجام داد.

لوک شاو ۱۹ ساله در ماه ژوئن سال ۲۰۱۴ با مبلغ ۳۱٫۵ میلیون پوند و حقوق هفتگی ۱۶۰ هزار پوند به منچستر یونایتد منتقل شد. گری نویل کمک مربی تیم ملی انگلستان که ۴۰۰ بازی برای یونایتد انجام داده دربارهٔ شاو گفت: شما باید او را از نزدیک ببینید تا متوجه شوید که چه بازیکن فوتبال مستعدی است. لوک شاو فوق العادست. او افزود: هوادارن یونایتد باید متوجه باشند هنگامی که شما شخصی را در این سن با ۲۷ میلیون می‌خرید نباید فوراً به بازی بی نقص فکر کنید بلکه باید به او زمان و فضای کافی بدهید تا پیشرفت کند. فکر می‌کنم مانند هر ۱۹ ساله‌ای که به اولدترافورد می‌آید لوک به زمان نیاز خواهد داشت تا شرایطش را حل و فصل کند. من انتظار دارم که او عالی کار کند اما شما طی ۱۸ ماه تا دو سال آینده شاهد یک دفاع چپ کاملاً فوق‌العاده خواهید بود.

آرون فن بیساکا

آرون وان-بیساکا  یا فن بیساکا(انگلیسی: Aaron Wan-Bissaka‎؛ زادهٔ ۲۶ نوامبر ۱۹۹۷) بازیکن فوتبال اهل انگلستان است که به عنوان یک مدافع راست برای باشگاه لیگ برتری منچستر یونایتد و تیم ملی زیر 21 سال انگلیس بازی می کند.

از باشگاه‌هایی که در آن بازی کرده‌است می‌توان به کریستال پالاس و منچستر یونایتد اشاره کرد. وان بیساکا کار خود را با کریستال پالاس آغاز کرد و به عنوان بازیکن سال باشگاه برای فصل 2018-19 معرفی شد. در سال 2019 ، او با هزینه اولیه 45 میلیون پوند به منچستر یونایتد نقل مکان کرد و 5 میلیون پوند دیگر نیز به دلیل پاداش های احتمالی به این بازیکن پرداخت.

وی از تبار کنگو است و در سال 2015 یک بار برای کنگو ظاهر شد. وی در سطح زیر 20 سال و زیر 21 سال نماینده کشور تولد خود ، انگلیس است.

زندگی عادی

آرون وان بیساکا در کرویدون ، لندن متولد شدو در نیو آندینگتون ، کرویدون بزرگ شد ، جایی که در مدرسه ابتدایی کاتولیک شبانه روزی شرکت کرد.

عملکرد باشگاهی

کریستال پالاس

وان بیساکا از 11 سالگی عضو آکادمی کریستال پالاس بود جایی که او به عنوان وینگر شروع به کار کرد.وی در دسامبر 2016 یک قرارداد حرفه ای با این باشگاه امضا کرد.

در تور پیش فصل 2017 ، وان بیساکا با سرمربی جدید فرانک دو بوئر ، با تیم اول کریستال پالاس ، تحت عنوان بازی در تعدادی از دوستی ها شروع به نمایش کرد. یک بازیکن هلندی با پشت های بال ایستگاهی را تشکیل داد و این نقش جدید بر توانایی های دفاعی وان بیساکا تأکید کرد و سرانجام منجر به حرکت او از یک وینگر به پشت تمام شد.با این حال او در نیمه اول فصل شانس محدودی را دید چون دی بوئر ترجیح داد بازی تیموتی فوسو-منساه یا مارتین کلی را در پست دفاع راست داشته باشد ، سپس مربی جدید روی هاجسون طرفدار جوئل برد بود. او چند بار جانشین استفاده نشده تحت سرمربی جدید شد و در عین حال با بازی Eagles U23 نیز بازی کرد.

در 25 فوریه 2018 ، وان بیساکا اولین بازی برای تیم اول خود را برای کریستال پالاس ، در میان بحران مصدومیت ، در بازی لیگ برتر مقابل تاتنهام هاتسپر در سلهوست پارک انجام داد که با شکست 1-0 همراه شد.او فقط چهار دقیقه از چهار بازی کریستال پالاس در ماه مارس بازی کرد و با 65 درصد آراء هواداران ، جایزه بازیکن ماه را برای این باشگاه بدست آورد.

در تاریخ 20 آگوست 2018 ، وان بیساکا به دلیل انکار یک فرصت خوب گلزنی ، با نتیجه 2-0 به لیورپول باخت.وی در ماه های اوت ، سپتامبر ، اکتبر و مارس به عنوان بازیکن ماه در باشگاه انتخاب شد.در تاریخ 30 آوریل 2019 ، وان بیساکا برای نمایش های خود در طول فصل به عنوان بازیکن سال کریستال پالاس معرفی شد.

منچستریونایتد

در 29 ژوئن 2019 ، وان بیساکا با باشگاه دیگر لیگ برتر منچستریونایتد قرارداد 5 ساله امضا کرد. کریستال پالاس 45 میلیون پوند هزینه اولیه را دریافت می کند و 5 میلیون پوند دیگر به دلیل پاداش بالقوه.وان بیساکا پس از ثبت نام برای منچستریونایتد ، ششمین مدافع در تمام دوران و گرانترین بازیکن انگلیسی بود که در زمان نقل و انتقالات از تیم ملی پوشیده نبود.

در 11 آگوست 2019 ، او در منچستر یونایتد اولین بازی خود را در 90 دقیقه کامل را در پیروزی 4-0 لیگ برتر چلسی انجام داد.

عملکرد بین المللی

وان بیساکا در انگلیس متولد شده و از تبار کنگو است.وان بیساکا در 7 اکتبر 2015 با یک شکست دوستانه 8-0 برابر U17 انگلستان ، یک ظاهر جدید برای DR کنگو U20 ایجاد کرد.با این حال ، وی واجد شرایط برای نمایندگی از کشور تولد خود بود و پس از تحت تأثیر قرار گرفتن در کریستال پالاس وان بیساکا در مارس 2018 به اردوی تیم زیر 20 سال انگلیس فراخوانده شد.

وی در اولین بازی خود مقابل لهستان اخراج شد ، اگرچه انگلیس با نتیجه 1-0 پیروز شد.وان بیساکا برای اولین بار در سپتامبر 2018 به اردوی تیم ملی U21 انگلیس فراخوانده شد و در 6 سپتامبر اولین بازی خود را برای آنها انجام داد و 90 دقیقه در تساوی 0-0 با هلند در کارو رود بازی کرد.

در تاریخ 27 مه 2019 ، وان بیساکا در مسابقات قهرمانی زیر 21 سال اروپا یوفا در لیست 23 نفره انگلیس قرار گرفت.او یک بار در این مسابقات حضور پیدا کرد که با نتیجه 2 بر یک مقابل فرانسه ، که در آن یک گل به خودی به ثمر رساند.

در آگوست سال 2019 ، وان بیساکا اولین دیدار خود را برای تیم ارشد انگلیس ، پیش از دیدارهای انتخابی یورو 2020 برابر کوزوو و بلغارستان انجام داد، اما به دلیل مصدومیت کمر مجبور شد از میادین خارج شود

 

 

پل لبایل پوگبا (به فرانسوی: Paul Labile Pogba) (زادهٔ ۱۵ مارس ۱۹۹۳) بازیکن فوتبال اهل فرانسه است که برای باشگاه منچستریونایتد و تیم ملی فرانسه فوتبال بازی می‌کند. پست او بیشتر هافبک میانی است، اگرچه توانایی بازی در پست هافبک تدافعی و هافبک تهاجمی را نیز دارد.

پوگبا ابتدا در لو آور به عنوان ستاره‌ای جوان مورد تحسین قرار گرفت. هم چنین او سپس در سال ۲۰۰۹ به منچستر یونایتد انگلیس رفت و پس از مدتی به تیم بزرگسالان این باشگاه انتقال یافت. پوگبا به علت مشکلاتی که در این باشگاه داشت، جدایی خود را اعلام کرد و به‌طور رایگان به تیم یوونتوس در سری آ ایتالیا پیوست. او یووه را در قهرمانی چهار فصل پیاپی لیگ سری آ، دو جام حذفی ایتالیا و دو سوپر جام ایتالیا کمک کرد و نیز در زمان حضورش در یوونتوس، این تیم توانست پس از ۱۲ سال به فینال لیگ قهرمانان اروپا ۱۵–۲۰۱۴ برسد. به این ترتیب پوگبا جایگاه خود را به عنوان یکی از بهترین هافبک‌های جهان در فوتبال تثبیت کرد. او در سال ۲۰۱۳ جایزه پسر طلایی فوتبال را دریافت کرد و در ۲۰۱۵ نام او در تیم منتخب سال فوتبال جهان قرار گرفت.

درخشش پوگبا در یوونتوس باعث شد تا با عقد قراردادی به ارزش ۱۰۵ میلیون یورو به منچستر یونایتد بازگردد و در کنار عثمان دمبله یکی از گران‌قیمت‌ترین بازیکنان جهان باشد. او در اولین فصل حضورش پس از بازگشت به منچستر، با این تیم قهرمان جام حذفی انگلستان و لیگ اروپا شد.

در سطح ملی، پوگبا تیم ملی جوانان فرانسه را به قهرمانی در جام جهانی فوتبال جوانان رساند و به عنوان بهترین بازیکن این تورنمنت برگزیده شد. او سپس به تیم ملی بزرگسالان فرانسه دعوت شد و در ۲۲ مارس ۲۰۱۳ نخستین بازی‌اش را برای فرانسه، در مقابل گرجستان انجام داد. پوگبا یکی از بازیکنان تأثیرگذار در قهرمانی فرانسه در جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه بود. او یکی از گل‌های فرانسه را در بازی فینال مقابل کرواسی به ثمر رساند و قهرمانی با فرانسه در این جام را جشن گرفت.

دوران حرفه‌ای

شروع زندگی و دوران حرفه‌ای

پوگبا در لنیی سور مرن به دنیا آمد. پدر و مادر او اهل گینه بودند. او دو برادر بزرگتر از خود دارد که هر دو بازیکن فوتبال هستند. پوگبا فوتبالش را در شش سالگی در باشگاه روآسیان بری شروع کرد. او هفت سال در آن باشگاه بود و بعد از آن به تروسی رفت. در آن‌جا کاپیتان تیم زیر ۱۳ سال باشگاه شد و بعد از یک فصل این تیم را نیز ترک کرد و به باشگاه حرفه‌ای لوآور پیوست.

منچستر یونایتد

در ۳۱ ژوئیه ۲۰۰۹، پوگبا اعلام کرد که قصد دارد فرانسه را به مقصد لیگ انگلستان و بازی در تیم جوانان منچستر یونایتد ترک کند. در ۶ اکتبر ۲۰۰۹، انتقال او نهایی شد و او اولین بازی‌اش را برای تیم زیر ۱۸ سال باشگاه در ۱۰ اکتبر ۲۰۰۹ مقابل کرو الکساندرا انجام داد. در ۱۹ فوریه ۲۰۱۱، پوگبا به همراه سه بازیکن دیگر با نظر الکس فرگوسن به تیم اصلی ملحق شدند تا در دور پنجم جام حذفی مقابل کراولی تاون به میدان بروند. او در آن بازی نیمکت‌نشین بود و به میدان نرفت. بعدها گفته شد علا رغم میل الکس فرگوسن با توجه به صحبت‌های مادرش و مدیر برنامه‌های او مینو رایولا، ترجیح داد منچستر را ترک کرده و به دنبال ماجراجویی تازه‌ای باشد.

در مجموع پوگبا در ۳ بازی در لیگ و ۴ بازی در جام اتحادیه برای منچستر یونایتد به میدان رفت.

او با یونایتد موفق به کسب جام اتحادیه انگلیس و لیگ اروپا و جام خیریه شد

یوونتوس

پوگبا با یوونتوس در سال ۲۰۱۴

در ۳ ژوئیه ۲۰۱۲، آلکس فرگوسن سرمربی منچستر یونایتد تأیید کرد که پوگبا قراردادش با باشگاه را تمدید نکرده و به یوونتوس پیوسته‌است. او در این مورد گفت که «پوگبا خیلی وقت پیش از آن که ما متوجه شویم، با یوونتوس قرارداد امضا کرده بود». در ۲۷ ژوئیه یوونتوس این خبر را تأیید کرد و اعلام کرد که پوگبا در حال گذراندن مراحل تست پزشکی باشگاه است. در ۳ اوت، او قراردادی ۴ ساله با باشگاه ایتالیایی به امضا رساند. پوگبا در یوونتوس مورد توجه قرار گرفت و به سرعت پیشرفت کرد و یکی از ارکان تیم قهرمان یوونتوس در سری آ بود. وی در سال ۲۰۱۴ نیز به عنوان بهترین بازیکن جوان اروپا انتخاب شد. وی با یوونتوس به دو سوپرکاپ ایتالیا و دو قهرمانی سری آ ایتالیا رسیده‌است. پوگبا همچنین در سال ۱۵–۲۰۱۴ در لیگ قهرمانان اروپا عالی در خشید و به همراه یوونتوس موفق شد به فینال برود اما در فینال نیز با ارائه بازی بسیار خوب در مقابل بارسلونا نایب قهرمانی اروپا را تجربه کرد. در فصل ۱۶–۲۰۱۵ با خروج کارلوس توز، پیراهن شماره ۱۰ را با درخواست خودش به تن کرد.

سرانجام در انتهای کار خود با ۴ قهرمانی سری آ، دو کوپا ایتالیا، دو سوپرکاپ ایتالیا و یک نائب قهرمانی در چمپیونز لیگ کار خود را در یوونتوس پایان داد و با قراردادی سرسام‌آور به مبلغ ۱۰۵ میلیون یورو با تبلیغاتی بسیار به باشگاه قبلی خود بازگشت.

منچستر یونایتد

پل پوگبا در اوت ۲۰۱۶ طی یک قرارداد پنج ساله مجدداً با قرار دادی ۸۹ میلیونی به منچستر بازگشت که این مبلغ رکورد بیشترین میزان نقل انتقالات که پیش تر در اختیار گرت بیل بود را شکست. پوگبا در منچستر یونایتد شماره شش را بر تن کرد. مبلغ پرداختی او ۲۹۰ هزار پوند در هر هفته قید شد. در ۱۹ اوت پوگبا اولین بازی خود را برای منچستر در برابر تیم ساوت‌همپتون انجام داد که منچستر در این بازی موفق شد با نتیجه ۲ بر ۰ بورنموث را شکست دهد.

2016

پس از شکست منچستر یونایتد در شهرآورد منچستر در سال ۲۰۱۶ انتقادات به سبک حضور پوگبا در منچستریونایتد توسط منتقدان علل خصوص بازیکن اسبق لیورپول جیمی کرگر شد. اما خیلی زود پوگبا با گل زنی در برابر قهرمان فصل پیشین لیگ برتر فوتبال انگلستان باشگاه فوتبال لستر سیتی جواب منقدان را داد. اولین گلزنی پوگبا برای منچستریونایتد در لیگ اروپا در برابر تیم فنرباغچه بود که در اکتبر ۲۰۱۶ این گل به ثمر رسید پس از پایان این بازی ژوزه مورینیو سرمربی منچستریونایتد در مورد وی و منتقدان وی اعلام کرد آلبرت اینشتین خیلی زود در مورد پل پوگبا قضاوت می‌کند؛ که اشاره مستقیم به منتقدان پل پوگبا داشته‌است.

2017

 

پوگبا در ژانویه ۲۰۱۷ با گلزنی در بازی برگشت نیمه نهایی جام اتحادیه باشگاه‌های انگلستان در برابر تیم هال سیتی باعث شد منچستریونایتد به فینال رقابت‌ها صعود کند. پوگبا در فینال لیگ اروپا ۲۰۱۷ با گلزنی در برابر آژاکس موفق شد از عوامل قهرمانی منچستریونایتد در سال ۲۰۱۷ در لیگ اروپا شود.منچستریونایتد فصل لیگ برتر ۲۰۱۶–۱۷ را در مکان ششم به پایان رساند، در حالی که پوگبا در ۳۰ بازی بازی کرد که موفق به زدن ۵ گل و چهار پاس گل در لیگ شد.

تیم ملی فرانسه

پوگبا در تمامی رده‌های سنی فرانسه بازی کرده‌است و در آنجا هم با آن استعداد خارق‌العاده بازوبند رهبری تیم را بسته‌است. او اولین گلش را برای تیم ملی زیر ۱۶ سال فرانسه در مقابل نروژ در ۳۱ ژانویه ۲۰۰۹ زده‌است. به علت تخلف در ترک تیم لی هار و قرارداد غیر توافقی اش با یونایتد شش ماه از بازی‌های ملی محروم شد و کاپیتانی را از دست داد و در فوریه ۲۰۱۰ کارش را در تیم زیر ۱۷ سال پی گرفت. در ۶ سپتامبر ۲۰۱۱ در اولین بازی برای تیم زیر ۱۹ سال به میدان رفت. در ادامه با تیم زیر ۲۰ سال جام جهانی رفت و آنجا هم کاپیتان تیم بود. او با با تیم ملی فرانسه قهرمان آن مسابقات شد و نام خود را در تاریخ ثبت کرد. در ۲۲ مارس ۲۰۱۳ برای اولین بار با پیراهن خروس‌ها وارد میدان شد. او در مقابل گرجستان در چارچوب انتخابی جام جهانی ۲۰۱۴ به میدان رفت. پوگبا در جام جهانی ۲۰۱۴ برزیل عملکرد فوق‌العاده از خود نشان داد و به عنوان بهترین بازیکن جوان جام انتخاب شد. در مسابقات جام ملت‌های اروپا ۲۰۱۶ با تیم کشورش موفق شد به فینال مسابقات در کشور فرانسه دست یابد اما در انتها مقابل پرتغال با تک گل ادر(Eder)مهاجم پرتغالی، شکست خوردند. اما در جام جهانی ۲۰۱۸ در مقابل تیم ملی کرواسی توانست با تیم ملی فرانسه با نتیجه ۴–۲ قهرمان جام جهانی شوند.

برونو میگل بورژس فرناندز (پرتغالی: Bruno Miguel Borges Fernandes‎؛ زادهٔ ۸ سپتامبر ۱۹۹۴) یک هافبک تهاجمی اهل کشور پرتغال است؛ او در سال ۲۰۲۰ به تیم منچستریونایتد انگلیس ملحق شد.

از باشگاه‌هایی که در آن بازی کرده‌است می‌توان به باشگاه فوتبال نووارا، اودینزه، سمپدوریا، اسپورتینگ لیسبون و باشگاه فوتبال منچستریونایتد اشاره کرد.

 

هری مگوایر

جاکوب هری مگوایر (انگلیسی: Jacob Harry Maguire‎؛ زادهٔ ۵ مارس ۱۹۹۳) بازیکن فوتبال اهل انگلستان است که در باشگاه فوتبال منچستر یونایتد بازی می‌کند. او در تابستان ۲۰۱۹ با قیمت ۸۰ میلیون پوند از لستر سیتی به منچستر یونایتد پیوست و گرانترین مدافع تاریخ فوتبال شد.

دوران باشگاهی

وی اول در شفیلد یونایتد بازی می‌کرد. تیم هال سیتی با قراردادی ۱۰میلیون پوندی او را به خدمت گرفت. مگوایر با هال سیتی توانست به لیگ برتر صعود کند و با توانایی‌هایی که داشت مورد توجه سران باشگاه لستر سیتی شد و به این تیم منتقل شد. وی در نقل وانتقالات تابستانی فصل۲۰۱۹–۲۰۲۰با رقم هشتاد میلیون پوند از لستر سیتی راهی منچستر یونایتد شد و ملقب به گران‌ترین مدافع تاریخ فوتبال گشت و رکورد ویرجیل فن دایک راشکست. او اولین بازی رسمی خود برای منچستر یونایتد را در هفته اول لیگ جزیره فصل ۲۰۱۹/۲۰۲۰ برابر چلسی انجام داد.

اطلاعات شخصی

نام کامل جاکوب هری مگوایر

زادگاه   شفیلد، انگلستان

قد      ۶ فوت ۴ اینچ (۱٫۹۳ متر)

پست     مدافع

 

 

دنیل جیمز

 

باشگاهی

سوانزی سیتی

او بعد از عملکرد خوب در آکادمی هال سیتی با مبلغ ۷۲ هزار پوند به تیم سوانزی پیوست. او در فصل ۲۰۱۶–۲۰۱۷ به عضوی جدایی ناپذیر از تیم زیر ۲۳سال سوانزی تبدیل شد و به قهرمانی این تیم در لیگ برتر زیر ۲۳ سال و رسیدن به نیمه نهایی جام حذفی و یک چهارم نهایی جام اتحادیه کمک شایانی کرد. بعد از عملکرد خوب در تیم رزرو، جیمز برای اولین بار در ژانویه ۲۰۱۶ در لیست ۱۸ نفرهٔ تیم اصلی سوانزی در جریان پیروزی این تیم در مقابل آکسفورد یونایتد در چارچوب رقابت‌های جام حذفی فوتبال انگلستان قرار گرفت. او علی‌رغم اینکه کل بازی را از روی نیمکت تماشا کرد، اما عملکرد خوب وی در تیم زیر ۲۲ سال باعث شد که باشگاه با وی یک قرارداد جدید سه ساله ببندد. در اکتبر ۲۰۱۶ وی در لیست تیمش در بازی مقابل استوک سیتی در لیگ جزیره قرار گرفت که این بازی را هم از روی نیمکت تماشا کرد. در تاریخ ۳۰ ژوئن ۲۰۱۷، جیمز با یک قرارداد قرضی تا آخر فصل به تیم شروزبری تاون در لیگ دسته یک پیوست اما در ۳۱ اوت ۲۰۱۷ قراردادش را با رضایت طرفین فسخ کرد. دلیل فسخ قرارداد قرار نگرفتن وی در ترکیب اصلی تیم بود. او تنها یک بار در بازی مقابل ناتینگهام فارست در مرحله اول جام اتحادیه در لیست ۱۸نفره تیم قرار گرفت که در آن بازی هم به میدان نرفت. در ۶ فوریه ۲۰۱۸ او با ورود تعویضی در بازی مقابل ناتس کانتی در چارچوب رقابت‌های جام حذفی کار خود را رسماً در تیم اصلی سوانزی آغاز کرد که این آغاز به کار همراه با گلزنی او در دقیقه ۸۲ و پیروزی ۸–۱ مقابل حریف بود. او اولین بازی لیگ خود را در جریان تساوی بدون گل مقابل بیرمنگام سیتی در چمپیونشیپ انجام داد که این اتفاق در تاریخ ۱۷ اوت ۲۰۱۸افتاد و در ۲۴ نوامبر ۲۰۱۸ اولین گل خود در لیگ را در جریان شکست خانگی مقابل تیم نورویچ به ثمر رساند. در ژانویه ۲۰۱۹ گراهام پاتر، سرمربی تیم سوانزی از باشگاه درخواست عقد قرارداد جدید با جیمز را کرد و این در حالی بود که اخبار انتقال وی به لیدز یونایتد منتشر شده بود. او در ۲۹ ژانویه ۲۰۱۹ دومین گل فصلش را مقابل بیرمنگام سیتی در جریان تساوی ۳–۳ به ثمر رساند. در تاریخ ۳۱ ژانویه ۲۰۱۹ جیمز در آستانه پیوستن به لیدز یونایتد قرار گرفت که به دلایلی این انتقال لغو شد.

منچستر یونایتد

جیمز در تاریخ ۶ژوئن۲۰۱9 در تست‌های پزشکی باشگاه منچستر یونایتد شرکت کرد و با موفقیت این تست‌ها را پشت سر گذاشت. حدود یک روز بعد باشگاه منچستر یونایتد رسماً اعلام کرد که با دنیل جیمز و باشگاه سوانزی بر سر انتقال ۱۵میلیون پوندی این بازیکن به اولدترافورد به توافق رسیده و حدود یک هفته بعد یک قرارداد پنج ساله با این بازیکن منعقد کرد.

فصل ۲۰۱۹–۲۰۲۰

دنیل جیمز پس از عقد قرارداد با باشگاه پیراهن شماره ۲۱ که پیش از این متعلق به آندر هررا هافبک اسپانیایی سابق منچستر یونایتد بود بر تن کرد. جیمز به‌طور غیررسمی اولین بازی خود را برای منچستر در تور پیش فصل این تیم در مقابل پرث گلوری انجام داد که با برد دو بر صفر تیمش همراه بود. او دومین و سومین بازی خود را نیز به ترتیب مقابل لیدز یونایتد و اینتر میلان انجام داد که شیاطین سرخ در هر دو بازی پیروز از میدان خارج شدند و او در تمام بازی‌ها در ترکیب ابتدایی قرار داشت. بهترین عملکرد او در بازی‌های پیش فصل در جریان پیروزی ۲–۱ یونایتدی‌ها مقابل تیم تاتنهام بود که پاس‌های خطرناک و سرعت بالای او در مقابل مدافعان تیم لندنی باعث شد که چندین بار به شدت به روی او خطا شود که بدترین این برخوردها خطای سیسوکو، بازیکن تاتنهام بر روی او بود که موجب مشاجره بازیکنان دو تیم نیز شد که بعد از بازی سرمربی تیم تاتنهام از منچستر یونایتد به دلیل عملکرد خشن بازیکنانش عذرخواهی کرد.

تیم ملی

وی علی‌رغم متولد شدن در یورکشایر، به دلیل ملیت ولزی پدرش بازی برای ولز را انتخاب کرد. او اولین بازی ملی خود برای ولز را تحت مربیگری رایان گیگز در نوامبر ۲۰۱۸ مقابل آلبانی انجام داد و اولین گل خود را در ۲۴ مارس ۲۰۱۹ مقابل اسلواکی در چارچوب مرحله مقدماتی جام ملت‌های اروپا ۲۰۲۰ به ثمر رساند.

سبک بازی

جیمز به عنوان وینگر بازی می‌کند. همچنین وی توانایی بازی در پست هافبک هجومی را هم داراست. او با سرعت و فریبکاری شناخته می‌شود.

آنتونی مارسیال

 

آنتونی مارسیال یک بازیکن فوتبال اهل فرانسه است که در پست مهاجم برای منچستر یونایتد در لیگ برتر فوتبال انگلستان بازی می‌کند. او از سال ۲۰۰۱ فوتبال خود را در آکادمی باشگاه لی اولیس شروع کرد. وقتی او تنها ۱۴ سال داشت، توسط استعدادیاب‌های باشگاه لیون شناسایی شد. او در همان سال در تیم زیر ۱۷ ساله‌های لیون، ۳۲ گل در ۲۱ بازی زد که باعث شد برای تیم ملی زیر ۱۷ ساله‌های فرانسه برای مسابقات جام ملت‌های اروپا زیر ۱۷ ساله‌ها در اسلوونی دعوت شود. او تنها یک فصل به تیم اصلی لیون راه پیدا کرد و در آن فصل نیز ۳ بازی انجام داد. در روز ۳۰ ژوئن ۲۰۱۳، مارسیال با قراردادی ۵ میلیونی به موناکو رفت. در نوامبر، او با تنها ۱۷ سال سن اولین بازی خود را با جانشینی فالکائو در بازی با نانت انجام داد و روی یکی از گل‌های موناکو نیز نقش داشت.

مارکوس رشفورد

مارکوس رشفورد (به انگلیسی: Marcus Rashford)؛ زادهٔ ۳۱ اکتبر ۱۹۹۷) یک بازیکن فوتبال اهل انگلستان است که در پست مهاجم نوک برای منچستر یونایتد بازی می‌کند. او در سال ۲۰۱۶ از تیم جوانان به ترکیب اصلی منچستر راه پیدا کرده و به تیم ملی انگلستان دعوت شده‌است. وی با درخشش خیره‌کننده خود در فصل ۲۰۱۵/۱۶، خیلی سریع جایگاه خود در ترکیب اصلی منچستر یونایتد را تثبیت کرد و تحسین بسیاری از هم تیمی‌های خود و بزرگان فوتبال از جمله تیری آنری و دیوید بکام را برانگیخت

دوران باشگاه

رَشفورد در ویتنشاوی منچستر به دنیا آمد و از هفت سالگی در آکادمی فوتبال منچستر یونایتد دوران بازی خود را آغاز کرد. رشفورد در تاریخ ۲۱ نوامبر ۲۰۱۵ برای اولین بار در ترکیب اولیه تیم اصلی منچستر یونایتد در قرار گرفت.و شاهد پیروزی ۲–۱ شیاطین سرخ در برابر واتفورد از روی نیمکت بود. در ۲۵ فوریه، رشفورد در پی مصدومیت آنتونی مارسیال در ترکیب ابتدایی منچستر یونایتد در برابر میتیلند قرار گرفت و اولین بازی خود را برای منچستر یونایتد انجام داد؛ وی در جریان این بازی ۲ گل از ۵ گل منچستر یونایتد را به ثمر رساندبدین ترتیب رشفورد به جوان‌ترین گل‌زن منچستر یونایتد در یک رقابت اروپایی تبدیل شد و رکورد جرج بست را شکست. رشفورد سه روز بعد نیز در اولین حضور خود در لیگ برتر، موفق شد در جریان پیروزی ۳–۲ منچستر یونایتد در برابر آرسنال، ۲ گل از گل‌های تیمش را به ثمر برساند تا پس از دنی ولبک و فدریکو ماکدا به عنوان سومین بازیکن جوان منچستر یونایتد که در لیگ برتر گل می‌زند، شناخته شود. در ۲۰ مارس، رشفورد تک گل منچستر یونایتد در دربی منچستر را به ثمر رساند تا یونایتد به اولین پیروزی خود در ورزشگاه اتحاد (ورزشگاه شهر منچستر) پس از سال ۲۰۱۳ دست یابد. با تنها ۱۸ سال و ۱۴۱ روز، رشفورد به عنوان جوان‌ترین گل‌زن دربی منچستر نیز شناخته شد.

رشفورد می‌تواند برای منچستر یونایتد تاریخ‌سازی کند.

داوید د خیا پس از پیروزی منچستر یونایتد در برابر استون ویلا با تک گل رشفورد

وی در پایان فصل، با زدن ۸ گل در ۱۸ بازی (در تمامی رقابت‌ها) رکورد فوق‌العاده از خود برجای گذاشت و فصل ۲۰۱۵/۱۶ را با قهرمانی همراه با منچستر یونایتد در جام حذفی انگلستان به پایان رساند.در پایان فصل نیز در مراسم سالیانه باشگاه منچستر یونایتد، رشفورد به عنوان برترین بازیکن زیر ۱۸ سال باشگاه در فصل ۲۰۱۵/۱۶ انتخاب شد. وی در تاریخ ۳۰ می ۲۰۱۵ با قراردادی ۱+۴ ساله، قرارداد خود با منچستر یونایتد را تا سال ۲۰۲۰ تمدید کرد.

دوران ملی

رشفورد پس از درخشش در منچستر یونایتد، به اردوی تیم ملی انگلیس برای حضور در جام ملت‌های اروپا ۲۰۱۶ دعوت شد. در این بین، مربی وی در آکادمیِ یونایتد(نیکی بات)، این دعوت را برای وی نامناسب خواند و احتمال داد که این موضوع به ضرر جوان ۱۸ ساله شود. به هر روی در ۱۶ می ۲۰۱۶، روی هاجسون نام او را در میان ۲۶ نفر ابتدایی دعوت شده به تیم ملی انگلیس قرار داد.در ۲۷ می، رشفورد در اولین بازی ملی خود برای انگلستان در ورزشگاه لایت در دیداری دوستانه در برابر استرالیا به میدان رفت و تنها پس از ۱۳۸ ثانیه موفق به زدن اولین گل ملی خود شد.بدین ترتیب او رکورد دیگری را نیز شکست و پس از ۷۸ سال موفق شد با شکستن رکورد تامی لاوتِن، به جوان‌ترین گل‌زن تیم ملی انگلستان بدل شود

 

داوید د خیا کینتانا (اسپانیایی: David de Gea Quintana‎، متولد ۷ نوامبر ۱۹۹۰) بازیکن فوتبال اهل اسپانیا است که در باشگاه منچستر یونایتد و تیم ملی فوتبال اسپانیا بازی می‌کند. پست او دروازه‌بان است.

او در مادرید اسپانیا به دنیا آمد و در سیزده سالگی به اتلتیکو مادرید پیوست. او در سال ۲۰۰۹ نخستین بازی رسمی‌اش را برای تیم اتلتیکومادرید انجام داد و به دروازه‌بان اول تیم تبدیل شد. او با اتلتیکومادرید، در سال ۲۰۱۰ قهرمان لیگ اروپا و سوپرجام اروپا شد و توجه منچستریونایتد را به خود جلب کرد. در ژوئن ۲۰۱۱، او با قراردادی به ارزش ۱۸٫۹ میلیون پوند رکورد انتقال یک دروازه‌بان در بریتانیا در آن زمان را شکست و به منچستریونایتد پیوست.

از زمان پیوستن به منچستریونایتد، تا ۱۹ ژانویه ۲۰۱۹ او در از ۳۴۳ بازی برای یونایتد توانسته ۱۲۵ کلین شیت از خود برجای بگذارد. در سال ۲۰۱۳ او به همراه این تیم قهرمان لیگ برتر شد.

او بین سال‌های ۲۰۱۴ تا ۲۰۱۶، سه سال متوالی برنده جایزه بهترین بازیکن سال سر مت بازبی شد و به اولین بازیکنی تبدیل شد که سه بار متوالی (چهار بار در مجموع) برندهٔ این جایزه می‌شود. همچنین او اولین دروازه‌بانی بود که این جایزه را بُرد.

د خیا با تیم ملی زیر ۲۱ سال اسپانیا در سال‌های ۲۰۱۱ و ۲۰۱۳ قهرمان اروپا شد و در بازی‌های المپیک تابستانی ۲۰۱۲ نیز شرکت کرد. در سال ۲۰۱۴ او اولین بازی‌اش را برای تیم بزرگسالان انجام داد و در جام جهانی ۲۰۱۴ در فهرست نفرات انتخابی این تیم بود.دخیا در جام جهانی ۲۰۱۸ عملکرد بسیار ضعیفی داشت،و پس از جام جهانی از ۱۴شوت به سمت دروازه او ۱۰ توپ به گل تبدیل شد.

اتلتیکو مادرید

د خیا که در شهر اییسکاس به دنیا آمده و بزرگ شده بود در سیزده سالگی به آکادمی باشگاه اتلتیکو مادرید پیوست؛ خوان لوئیس مارتین به دروغ به باشگاه گفت که رایو والکانو قصد دارد او را به خدمت بگیرد و چند روز بعد دیگو دیاز گریدو بازی او را دید و سریعاً او را به خدمت باشگاه درآورد.مدارج پایه‌ای باشگاه را به سرعت طی کرد و در سال ۲۰۰۸ و در ۱۷ سالگی، اولین قرارداد حرفه‌ای خود را با اتلتیکو امضا کرد که تا سال ۲۰۱۱ اعتبار داشت. او دومین فصل فوتبال حرفه‌ای‌اش را در تیم اتلتیکو مادرید بی در دسته سوم لا لیگا گذراند. تیم‌های نومانسیا و کویینز پارک رنجرز برای به خدمت گرفتن د خیا به صورت قرضی ابراز علاقه کردند. خسوس گارسیا پیتارچ که در آن زمان مدیر ورزشی اتلتیکو بود به او توصیه کرد تا به نومانسیا برود، اما د خیا این پیشنهادها را رد کرد و باشگاه تمرین تنها را برای تنبیه وی در نظر گرفت. چند هفته بعد، ابل رسینو سرمربی وقت اتلتیکو، د خیا را در زمین تمرین دید که تنها تمرین می‌کند و از او خواست تا به تمرین تیم اول بیاید و در آن‌جا او به عنوان دروازه‌بان سوم تیم انتخاب شد.[در همان تابستان، اتلتیکو پیشنهاد ویگان را برای جذب دائمی د خیا را رد کرد.

زمانی که سرجیو آسنجو دروازه‌بان اول تیم اصلی اتلتیکو مادرید، برای شرکت در جام جهانی فوتبال زیر ۲۰ سال، به مصر رفت، د خیا به عنوان دروازه‌بان دوم تیم و جانشین روبرتو فراخوانده شد. او اولین بازی رسمی‌اش را برای اتلتیکو مادرید در ۳۰ سپتامبر ۲۰۰۹ و با ۱۸ سال سن انجام داد، زمانی که در بازی مرحله گروهی مقابل پورتو، روبرتو در دقیقه ۲۷ مصدوم شد و د خیا به عنوان جانشین وی، وارد بازی شد. او در دقایق پایانی دو گل دریافت کرد و اتلتیکو آن بازی را ۲–۰ باخت. مصدومیت روبرتو، باعث شد تا د خیا سه روز بعد برای اولین بار در لا لیگا در مقابل تیم ساراگوسا به میدان برود. او در دقیقه ۱۹ یک پنالتی به تیم حریف داد، ولی خودش ضربه مارکو بابیچ را مهار کرد. اتلتیکو در آن بازی ۲ بر ۱ پیروز شد.او بازی در ورزشگاه ویسنته کالدرون را «رؤیایی از دوران کودکی» توصیف کرد. در سال ۲۰۱۰ از او به عنوان جانشین احتمالی ادوین فن در سار در منچستر یونایتد نام برده می‌شد؛ فن در سار قرار بود در پایان سال ۲۰۱۱ بازنشسته شود. اما چند روز بعد قراردادش را با اتلتیکو تا سال ۲۰۱۳ تمدید کرد.

در اواخر فصل ۱۰–۲۰۰۹ و با منصوب شدن کیکه فلورس به عنوان سرمربی و چندین اشتباه از آسنجو، د خیا به دروازه‌بان اصلی تیم تبدیل شد. او در دو بازی مقابل اتلتیک بیلبائو و والنسیا به عنوان بهترین بازیکن میدان شناخته شد. در ضمن او در ۸ بازی در لیگ اروپا برای اتلتیکو مادرید به میدان رفت، از جمله بازی فینال در مقابل فولهام که در نهایت با پیروزی اتلتیکو مادرید با نتیجه ۲ بر ۱ خاتمه یافت. دیگو فورلان هم‌تیمی‌اش دربارهٔ اولین فصل او در باشگاه گفت: «او در ۱۹ سالگی در بالاترین سطح بود و بازیکنان به او اعتماد داشتند.»

منچستر یونایتد

تابستان سال ۲۰۱۱ زمانی که وندر سار از باشگاه منچستر یونایتد جدا شد منچستر یونایتد برای پیدا کردن دروازه‌بانی مناسب که جایگزین وندر سار شود به جستجو پرداخت. با وجود اینکه یونایتد نیم نگاهی به دروازه‌بانانی مانند مانوئل نویر از شالکه ۰۴ و مارتن استکلنبرگ دروازه‌بان ملی پوش آژاکس داشت، اما عمده تمرکز یونایتد بر روی دیوید د خیا بود.بعد از بازی تدارکاتی که منچستر یونایتد در برابر یوونتوس به مناسبت خداحافظی گری نویل انجام داد، الکس فرگوسن اعلام کرد که انتقال د خیا به منچستر تقریباً قطعی شده‌است، مسئله‌ای که توسط مدیر اتلتیکو مادرید و وکیل د خیا تکذیب شد. د خیا اعلام کرد در مورد آینده‌اش بعد از مسابقات زیر ۲۱ اروپا تصمیم می‌گیرد. این مسابقات قهرمانی اسپانیا به پایان رسید و د خیا در ۲۷ ژوئن برای تست پزشکی وارد منچستر شد.[۲۹] روز بعد منچستر یونایتد قراردادی به او پیشنهاد داد و در نهایت د خیا در ۲۹ ژوئن با قراردادی به ارزش ۱۷ میلیون پوند به منچستر یونایتد پیوست.

فصل ۱۲–۲۰۱۱

د خیا در پیراهن منچستر یونایتد (مه ۲۰۱۲)

او برای اولین بار در یک بازی دوستانه مقابل تیم شیکاگو فایر در تاریخ ۲۳ ژوئیه ۲۰۱۱ برای منچستر یونایتد به میدان رفت. د خیا برای اولین بار به‌طور رسمی، در بازی جام خیریه انگلستان ۲۰۱۱ مقابل منچستر سیتی برای یونایتد بازی کرد. با وجود این که او در نیمه اول دو گل از جولیان لسکات و ادین ژکو دریافت کرد، اما منچستر یونایتد در نهایت موفق شد ۳ بر ۲ آن بازی را ببرد. او اولین بازی‌اش در لیگ را مقابل وست برومویچ انجام داد. در آن بازی د خیا روی یک شوت آرام از شین لانگ گل دریافت کرد، اما بازی با نتیجه ۲ بر ۱ به سود یونایتد پایان یافت. د خیا در بازی مقابل آرسنال توانست پنالتی رابین فان پرسی را مهار کند. در ادامه نیز چند موقعیت را از آندری آرشاوین گرفت. یونایتد آن بازی را ۸ بر ۲ برد. د خیا اولین بازی‌اش در لیگ قهرمانان اروپا را مقابل بازل برای یونایتد انجام داد. آن بازی با نتیجه تساوی ۳–۳ به پایان رسید. در اکتبر ۲۰۱۱، یونایتد در مقابل تیم منچستر سیتی متحمل سنگین‌ترین شکست خانگی خود بعد از سال ۱۹۵۵ شد. د خیا در این بازی سنگربان یونایتد بود. در ژانویه ۲۰۱۲، تأیید شد که د خیا مبتلا دچار مشکل دوربینی است و گزارش‌ها حاکی از آن بود که د خیا در تابستان عمل جراحی چشم انجام خواهد داد.د خیا در بازی مقابل بلکبرن درون دروازه‌بان و توسط رسانه‌ها مقصر اصلی باخت شناخته شد و از او انتقادات زیادی شد. بعد از آن وی نیمکت‌نشین شد و آندرس لیندگارد به انتخاب اول فرگوسن تبدیل شد. اما در ادامه به مصدومیت لیندگارد، وی دوباره به ترکیب یونایتد بازگشت. در بازی لیگ اروپا مقابل اتلتیک بیلبائو د خیا یکی از بهترین بازی‌هایش برای یونایتد به نمایش گذاشت. د خیا در پایان فصل، با مهار ۷۷٫۹٪ شوت‌ها، از این حیث در بین دروازه‌بانان لیگ برتری به رتبه نخست دست یافت.

فصل ۱۳–۲۰۱۲

د خئا به خاطر شرکت در مسابقات فوتبال المپیک لندن ۲۰۱۲ تور تابستانی منچستر یونایتد را از دست داد. اما بعد از مسابقات به تیم ملحق شد و در اولین بازی لیگ در مقابل اورتون حضور یافت. با وجود واکنش‌های خوب د خیا، یونایتد آن بازی را یک بر صفر واگذار کرد. در بازی بعدی مقابل فولهام، د خیا واکنش‌های خوبی داشت و یونایتد در آن بازی ۳–۲ پیروز شد. البته در گل دوم فولهام او زمانی که می‌خواست توپ را با مشت دور کند، آن را به نمانیا ویدیچ زد و توپ وارد دروازه شد.

یک روز قبل از بازی رفت با تیم منچستر سیتی، الکس استپنی، دروازه‌بان سابق باشگاه منچستر یونایتد اعلام کرد که د خیا نسبت به لیندگارد از آمادگی بیشتری برای دفاع از دروازه یونایتد برخوردار است. در آن بازی د خیا عملکرد خوبی به نمایش گذاشت از جمله دو سیو پشت سر هم از کارلوس توز و داوید سیلوا. یونایتد موفق شد آن بازی را ۳–۲ ببرد.

در ۱۳ فوریه ۲۰۱۳، در بازی یک‌هشتم نهایی لیگ قهرمانان اروپا مقابل رئال مادرید در ورزشگاه سانتیاگو برنابئو، د خیا خوب کار کرد و به تیمش کمک کرد تا رئال را در خانه با تساوی ۱–۱ متوقف کند. فرگوسن بعد از بازی د خیا را تحسین کرد و وبگاه گل نیز وی را بهترین بازیکن میدان انتخاب کرد.

در انتهای این فصل، د خیا در تیم منتخب لیگ برتر قرار گرفت.

فصل ۱۴–۲۰۱۳

او اعتماد به نفس فوق‌العاده‌ای به دست آورده که برتری مهمی است. او اجازه نمی‌دهد هیچ چیزی بر روی تأثیر بگذارد. هر وقت اشتباه می‌کند، خودش متوجه آن می‌شود؛ ولی به نمی‌گذارد آن اشتباه غرقش کند. از آن اشتباه استفاده می‌کند تا دوباره تکرارش نکند. این ویژگی فوق‌العاده‌ای است.

— خوان ماتا در سال ۲۰۱۴.

د خیا این فصل را به همراه تیمش، با برد ۲ بر ۰ مقابل ویگان اتلتیک در جام خیریه آغاز کرد.[۴۶] در ۵ اکتبر ۲۰۱۳، د خیا ضربه امانوئله جاکرینی را در بازی مقابل ساندرلند مهار کرد که پیتر اشمایکل دروازه‌بان سابق منچستر یونایتد، آن را یکی از بهترین سیوهای تاریخ لیگ برتر نامید. دیوید مویس ضمن تأیید حرف‌های اشمایکل، مهار د خیا «نقطهٔ چرخش» بازی توصیف کرد و گفت «د خیا مدام در حال پیشرفت است.»

در ۱ دسامبر در تساوی ۲–۲ تیمش مقابل تاتنهام هاتسپر، او صدمین بازی‌اش را برای یونایتد انجام داد. در ۲۲ ژانویه ۲۰۱۴، د خیا در بازی مقابل ساندرلند در نیمه‌نهایی جام اتحادیه، شوت آرام فیل باردسلی از دستانش رها شد و در وقت‌های اضافه گل خورد؛ بعد از بازی درن فلچر از او دفاع کرد؛هرچند در آن بازی چند دقیقهٔ بعد خاویر هرناندز آن گل را جبران کرد و بازی به پنالتی کشید. مهار ضربات استیون فلچر و آدام جانسون توسط د خیا کافی نبود و یونایتد ۲–۱ در ضربات پنالتی باخت.] در ۲۰ مارس، یونایتد در یک‌هشتم نهایی لیگ قهرمانان اروپا مقابل المپیاکوس در بازی رفت ۲–۰ شکست خورد و در بازی برگشت با هتریک فن پرسی در مجموع با نتیجهٔ ۳–۲ موفق به صعود شد. د خیا در لحظات پایانی نیمهٔ اول دو مهار متوالی داشت که در بُرد یونایتد تأثیر زیادی داشت. د خیا در انتهای فصل به عنوان بهترین بازیکن از نگاه بازیکنان انتخاب شد و جایزه سر مت بازبی را نیز ازآن خود کرد.[۵۴]

فصل ۱۵–۲۰۱۴[ویرایش]

هم‌اکنون پیشرفت قابل ملاحظه‌ای در بازی‌اش ملاحظه می‌کنیم. او هر بازی به بازی باعث بُرد یونایتد می‌شود که دقیقاً همان چیزی است که از یک دروازه‌بان یونایتدی انتظار دارم. او به دروازه‌بان بزرگی تبدیل شده‌است.

— گری نویل در سال ۲۰۱۴

در ۵ اکتبر ۲۰۱۵، د خیا در اولین پیروزی متوالی تیمش تحت هدایت فان خال در مقابل تیم اورتون و در ورزشگاه الدترافورد تأثیرگذار بود. در طول بازی د خیا سه مهار سرنوشت‌ساز داشت که یکی از آن‌ها مهار پنالتی لیتون بینس بود. در پایان بازی هواداران منچستر وی را به عنوان بهترین بازیکن زمین انتخاب کردند. او به اولین دروازه‌بانی تبدیل شد که پنالتی بینز را مهار می‌کند؛ بینز ۱۴ پنالتی قبلی خود را به گل تبدیل کرده بود.بعد از چندین عکس‌العمل مهم مقابل تیم‌های اورتون، چلسی و وست‌بروم، وی به عنوان بهترین بازیکن باشگاه در ماه اکتبر انتخاب شد. در ۱۴ دسامبر، د خیا در بازی مقابل لیورپول به عنوان بهترین بازیکن زمین انتخاب شد و کمک کرد تیمش با نتیجه ۳–۰ در این بازی برنده شود؛[او در این بازی ۸ مهار داشت که بهترین عملکرد برای یک دروازه‌بان در آن فصل لیگ جزیره بود. فان خال وی را تحسین کرد و عملکرد او را «باورنکردنی» خواند.در حالی که شایعات زیادی مبنی بر ترک باشگاه توسط وی شنیده می‌شد، وی اعلام کرد که به بازی کردن در یونایتد افتخار می‌کند و گری نویل و پیتر اشمایکل نیز وی را تشویق به تمدید قرارداد با باشگاه کردند

در پایان فصل، او در بین نامزدهای دریافت جایزه بازیکن سال پی‌اف‌ای و بازیکن جوان سال پی‌اف‌ای قرار گرفت و هر دو را به ترتیب به ادن آزار و هری کین واگذار کرد.در ۲۶ آوریل ۲۰۱۵، د خیا به عنوان دروازه‌بان و تنها بازیکن یونایتد در تیم سال پی‌اف‌ای قرار گرفت.او برای دومین سال متوالی جایزهٔ بهترین بازیکن سال از نگاه طرفداران و جایزهٔ بهترین بازیکن سال از نگاه بازیکنان را ازآن خود کرد. مهار او مقابل اورتون، از طرف برنامهٔ مچ آو د دی به عنوان بهترین مهار فصل انتخاب شد؛ این جایزه سال قبل نیز به او رسیده بود.

فصل ۱۶–۲۰۱۵

در ۷ اوت ۲۰۱۵، لوئی فان خال اعلام کرد که د خیا به خاطر قطعی نبودن آینده‌اش در باشگاه، در اولین بازی لیگ برتر مقابل تاتنهام در فهرست نفرات این تیم نخواهد بود. در ۱۳ اوت، فان خال اعلام کرد که د خیا از مربی دروازه‌بانان تیم خواسته که در ترکیب قرار نگیرد. د خیا اعلام کرد که هرگز نگفته که بازی نمی‌کند و بعداً با تیم ذخیره‌ها به تمرین پرداخت.در ۳۱ اوت ۲۰۱۵ و در آخرین روز نقل و انتقالات، پس از ماه‌ها کش و قوس و شایعات فراوان، دو باشگاه رئال مادرید و منچستر یونایتد بر سر انتقال وی با مبلغی بالغ بر ۲۹ میلیون پوند به علاوهٔ انتقال کیلور ناواس از تیم رئال به منچستر، به توافق رسیدند. اما مدارک پس از پایان زمان قانونی نقل و انتقالات در اسپانیا به دست فدراسیون این کشور رسید و این انتقال لغو شد. پس از پایان مهلت نقل و انتقالات، ویسنته دل بوسکه اعلام کرد که اگر د خیا در منچستر یونایتد فیکس بازی نکند، انتخاب او برای بازی‌های یورو سخت خواهد شد.

در ۱۱ سپتامبر ۲۰۱۵، باشگاه منچستر یونایتد اعلام کرد که د خیا قراردادش را ۴ سال و تا سال ۲۰۱۹ با باشگاه تمدید کرده‌است.۱۲ روز بعد، در دور سوم جام اتحادیه، در بُرد مقابل ایپسیچ تاون، د خیا برای اولین بار در ۹ دقیقهٔ پایانی بازی، بازوبند کاپیتانی منچستر یونایتد را به بازو بست.

در آوریل ۲۰۱۶، د خیا در حالی که ۱۴ کلین‌شیت در لیگ انجام داده بود، تنها نمایندهٔ منچستر یونایتد در تیم منتخب سال بود. در ۲۳ آوریل، در بازی نیمه‌نهایی جام حذفی مقابل اورتون که ۲ بر ۱ به سود یونایتد به پایان رسید، د خیا پنالتی روملو لوکاکو را مهار کرد.

د خیا در ترکیب تیم منچستر یونایتد در سپتامبر ۲۰۱6

در مهٔ ۲۰۱۶، د خیا به اولین بازیکن تاریخ باشگاه منچستر یونایتد تبدیل شد که جایزهٔ بهترین بازیکن فصل باشگاه را برای سه بار متوالی می‌برد. در همان ماه، د خیا برندهٔ جایزهٔ بهترین مهار برنامهٔ تلویزیونی Match of the Day برای سومین سال پیاپی شد.در آخرین بازی مقابل بورنموث، در حالی که د خیا می‌توانست با کلین‌شیت در آن مسابقه برندهٔ جایزه دستکش طلایی لیگ برتر شود، با گل‌به‌خودی کریس اسمالینگ در دقایق تلف‌شدهٔ مسابقه، شانس کسب این جایزه را از دست داد و پیتر چک جایزه را ازآن خود کرد.

فصل ۱۷–۲۰۱۶

زیر نظر مربی جدید یونایتد یعنی ژوزه مورینیو د خیا اولین بازی‌اش را در بازی جام خیریه مقابل لسترسیتی انجام داد که یونایتد در آن بازی ۲ بر ۱ پیروز شد.

در پایان فصل، د خیا برای چهارمین سال پیاپی در تیم منتخب لیگ برتر قرار گرفت و به عنوان بهترین دروازه‌بان لیگ برتر انتخاب شد.

فصل ۱۸–۲۰۱۷

در این فصل، در پنجمین هفته و در رویارویی با اورتون، د خیا با بسته نگاه داشتن دروازه‌اش توانست به رکورد ۱۰۰ کلین‌شیت در باشگاه منچستر یونایتد دست یابد. در ۲ دسامبر ۲۰۱۷، در پیروزی ۳–۱ مقابل آرسنال در ورزشگاه امارات، د خیا با ۱۴ مهار توپ، با بالاترین رکورد در این زمینه در لیگ برتر انگلستان برابری کرد.در پایان فصل، د خیا برای پنجمین سال متوالی به عنوان بهترین دروازه‌بان لیگ برتر انتخاب شد. هم‌چنین موفق شد تا برای اولین بار دستکش طلایی لیگ برتر انگلستان را با ۱۸ کلین شیت به دست بیاورد. هواداران و بازیکنان این تیم نیز وی را به عنوان بهترین بازیکن فصل منچستر یونایتد انتخاب کردند، وی برای چهارمین بار برندهٔ جایزه بهترین بازیکن سال سر مت بازبی شد.

 

خب دوستان.این مطلب به اتمام رسید منتظرمطلب بعدی من که تاریخ پرسپولیس هستش باشید.

درود برمنچسترکبیر

نظر شما