شناسهٔ خبر: 40799030 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: شبکه‌خبر | لینک خبر

خبر ورزشی، ۱۴:۳۰ جمعه ۳۰ خرداد ۹۹

دیدار رفت فینال لیگ برتر فوتسال ایران امروز در اصفهان، لغو رقابت‌های دو نفرۀ پلی آف لیگ برتر تنیس و ده دوپینگ پرسروصدای جهان، مهمترین عناوین این بخش خبری است.

صاحب‌خبر -
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر،
خبر ورزشی امروز به این اخبار پرداخته است: 

دیدار رفت فینال لیگ برتر فوتسال ایران امروز در اصفهان برگزار می‌شود.
این رقابت‌ها پس از ۱۰۸ روز تعطیلی به دلیل شیوع ویروس کرونا امروز پیگیری می‌شود و در ایستگاه پایانی، تیم‌های گیتی پسند و مس سونگون در سالن بدون تماشاگر پیروزی اصفهان، نخستین دیدار از فینال فصل ۹۸ را برگزار می‌کنند. این بازی از ساعت ۱۸ آغاز می‌شود.

دیدار برگشت تیم‌های گیتی پسند و مس سونگون هم، ششم تیرماه در تبریز برگزار می‌شود و در صورت تساوی دو تیم، بازی سوم که روز نهم تیر به میزبانی زمین بی طرف برگزار خواهد شد، تکلیف قهرمان فصل را مشخص می‌کند.
همچنین بنا بر تصمیم کمیته فنی فوتسال، قهرمان لیگ به مسابقات جام باشگاه‌های آسیا در امارات و نایب قهرمان به رقابت‌های جام باشگاه‌های جهان در تایلند اعزام خواهند شد.


بر اساس اعلام رئیس فدراسیون تنیس روی میز، رقابت‌های دو نفرۀ پلی آف لیگ برتر، به علت فاصلۀ نزدیکی که بازیکنان با یکدیگر دارند، برگزار نخواهد شد. پتروشیمی بندرامام، دانشگاه آزاد، رعدپدافند هوایی و شهرداری کرج، چهار تیم حاضر در پلی آف لیگ برتر مردان هستند. این رقابت‌ها قرار است هفدهم تا بیستم تیر و پس از اعلام جواب آزمایش کرونای تیم‌ها برگزار شود.

در شب پایانی هفته بیست و نهم رقابت‌های فوتبال لیگای اسپانیا، رئال مادرید با ۳ گل میهمانش والنسیا را شکست داد و فاصله دو امتیازی خود را با بارسلونای صدرنشین حفظ کرد. کریم بنزما ۲ گل و مارکو آسنسیو یک گل برای رئال در این بازی به ثمررساندند. در دیگر بازی، آلاوس با ۲ گل سوسیداد را مغلوب کرد. امشب در آغاز هفته سی ام این رقابت‌ها، گرانادا با ویارئال، مایورکا با لگانس و سویا با بارسلونا به مصاف هم میروند.

هفته سی ام لیگ برتر انگلیس هم امشب با دو بازی آغاز می‌شود که طبق برنامه، تاتنهام با منچستریونایتد و نوریچ با ساوتهمپتون رودررو خواهند شد.

سازمان بهداشت جهانی با انتقاد از رفتار و جشن طرفداران ناپولی پس از قهرمانی در کوپا ایتالیا اعلام کرد این اتفاق مشکلات زیادی را در زمینه شیوع ویروس کرونا به وجود خواهد آورد. هزاران طرفدار ناپولی پس از قهرمانی تیمشان بدون رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در خیابان‌ها ناپل به جشن و شادی پرداختند.
 
 سامی خدیرا، هافبک آلمانی یوونتوس، به دلیل آسیب دیدگی تاندون، ۶ هفته نمی‌تواند تیمش را همراهی کند. الکس ساندرو، مدافع مصدوم این تیم نیز ۳ هفته قادر به همراهی بیانکونری نخواهد بود.


چند خبر ورزشی جهان

شوماخر بار دیگر جراحی می‌شود
فیلیپ مناسک، پزشک معروفی که عمل پیوند سلول‌های بنیادی را روی شوماخر انجام داده بود از انجام یک عمل جراحی دیگر روی مغز این قهرمان پیشین آلمانی خبر داد و گفت: هدف ما، بازسازی سیستم عصبی مرکزی میشاییل است.

راننده پیشین تیم‌های فراری و مرسدس سال ۲۰۱۳ و در حین اسکی کردن در فرانسه، دچار حادثه و ضربه مغزی شدید شد و از آن سال به کما رفته است.

توماس باخ رئیس کمیته بین المللی المپیک و جیانی اینفانتینو رئیس فدراسیون جهانی فوتبال در دیداری با یکدیگر در خصوص وضعیت بحران کرونا و تاثیر ویروس در ورزش گفتگو کردند. این دیدار در لوران انجام شد.

این ۲ مقام بین‌المللی در خصوص تاثیری که بحران کرونا در ورزش گذاشته و اینکه چطور می‌توان این شرایط را کنترل کرد و مسابقات را از سر گرفت با یکدیگر مذاکره کردند.

اینفانتینو در صد و سی و پنجمین نشست کمیته بین‌المللی المپیک به عضویت این سازمان در آمد.
او در نشست بعدی که قرار است مجازی روز جمعه ۱۷ جولای (۲۷ تیر) برگزار شود شرکت کند.

اتهام دوپینگ به کریستین کولمن
کریستین کولمن، پس از تعلیق موقت به خاطر از دست دادن فرصت آزمایش دوپینگ برای سومین بار ممکن است از شرکت در بازی‌های المپیک توکیو محروم شود.

این دونده آمریکایی در رقابت‌های جهانی ورزشکاران ۲۰۱۹ با ثبت رکورد ۷۶.۹ ثانیه عنوان قهرمانی دو ۱۰۰ متر مردان را به دست آورد. او به عنوان یکی از امید‌های کسب طلای بازی‌های المپیک ۲۰۲۰ توکیو در نظر گرفته می‌شد.

واحد راستی آزمایی فدراسیون جهانی دو و میدانی، ناظر جهانی ضد دوپینگ در این ورزش، می‌گوید کولمن سال گذشته سه بار از اطلاع رسانی درباره محل اقامت خود سر باز زد و این واحد نتوانست بدون اطلاع و سر زده از او آزمایش دوپینگ بگیرد.

تعلیق او از شرکت در بازی‌ها ممکن است تا دو سال ادامه یابد که این امر شرکت او در بازی‌های المپیک توکیو را نامشخص می‌کند.

کولمن در توییتی نوشت: «من هرگز از مکمل‌ها یا دارو‌های تقویت عملکرد استفاده نکرده ام و نخواهم کرد.» او همچنین گفت: چیزی برای پنهان کردن ندارد، اما اگر به او فرصتی داده نشود نمی‌تواند آن را ثابت کند.

ده دوپینگ پرسروصدای جهان
<div id="video-display-embed-code_294739" ><script type="text/JavaScript" src="irinn.ir/fa/news/play/embed/796747/294739?width=400&height=300"></script></div>

برچسب‌ها:

نظر شما