شناسهٔ خبر: 40782035 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

پنتاگون: توسعه پدافند فضایی چین و روسیه بزرگ‌ترین تهدید راهبردی برای آمریکاست

یکی از مقامات پنتاگون گفت، توسعه توان نظامی روسیه و چین در فضا، برتری آمریکا در این حوزه را به چالش کشیده است و بزرگ‌ترین تهدید راهبردی برای واشنگتن و شرکایش محسوب می‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «استفان کیتای» معاون دستیار وزیر دفاع آمریکا روز چهارشنبه گفت، توسعه توان نظامی روسیه و چین در فضا، قدرت پنتاگون در این حوزه را به چالش کشیده است.

به نوشته خبرگزاری «اسپوتنیک»، کیتای گفت:‌ «ما همچنان از آن‌ها جلوتر هستیم اما کاملاً توسعه قابلیت‌های آن‌ها، تهدیدی بسیار جدی برای ما محسوب می‌شود».

وی افزود: «[روسیه و چین] با توجعه به توسعه، آزمایش و استقرار پدافندهای فضایی و داشتن دکترین نظامی برای کشیدن درگیری‌ها به فضا، بزرگ‌ترین تهدید راهبردی محسوب می‌شوند».

کیتای گفت، خارج از جو زمین به میدان بالقوه‌ای برای درگیری تبدیل شده است و چین و روسیه قصد دارند سیستم‌های فضایی آمریکا و متحدان آن را در معرض خطر نگه دارند.

کمتر از یک ماه پیش «ولادیمیر پوتین»، رئیس‌جمهور روسیه یک سند راهبردی را به امضا رساند که استقرار سلاح‌های ضد موشکی و تهاجمی در فضا را به عنوان یکی از تهدیدهای اصلی علیه روسیه به حساب می‌آورد.

پیش از آن، «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا  ۲۸ خردادماه ۹۷ اعلام کرد به پنتاگون دستور تشکیل نیروی فضایی به عنوان یکی از شاخه‌های نیروی مسلح آمریکا را داده است.

نیروی فضایی آمریکا در کنار ارتش، نیروی هوایی، نیروی دریایی، تفنگداران دریایی و گارد ساحلی، ششمین شاخه نیروهای مسلح آمریکا است.

انتهای پیام/ص

نظر شما