شناسهٔ خبر: 4077679 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه مردم‌سالاری | لینک خبر

هشدار نسبت به ادامه روند نرخ سود سپرده‌ها

صاحب‌خبر -

معاون وزير اقتصاد گفت: روند فعلي نرخ سود سپرده‌هاي بانکي باعث فروپاشي اقتصاد کشور خواهد شد.

به گزارش مهر محمد پاريزي در مراسم توديع و معارفه مديرعامل بانك ملت با انتقاد از روند کنوني نرخ سود سپرده‌هاي بانکي گفت: در صورت ادامه روند کنوني نرخ سود سپرده‌ها، اقتصاد کشور فرو مي پاشد. نرخ سود بازار غيرمتشکل در شرايط فعلي آفت بزرگي براي اقتصاد کشور است.

وي با اشاره به درخواست رئيس کل بانک مرکزي مبني بر تفاهم بانک‌ها براي کاهش نرخ سود اظهارداشت: در حالي که تورم کاهش يافته اگر نرخ سود پايين نيايد هزينه تامين مالي افزايش مي يابد و با اين شيوه اگر تامين مالي ادامه يابد به فروپاشي اقتصاد کشور منجر خواهد شد. پاريزي با طرح اين سوال که چه کسي مي تواند با نرخ سود 25 تا 26 درصدي کسب و کار راه بيندازد؟ افزود: بانک خوب، بانکي است که داراي دو وجه باشد يعني هم به عنوان بنگاه اقتصادي خوب عمل کند و هم نياز اقتصادي کشور را پاسخ مناسب دهد.

اين مقام مسئول در وزارت اقتصاد ادامه داد: تعدادي از نمايندگان مجلس کمک به نظام بانکي کشور را خواستار هستند و از دولت خواسته اند که لايحه اي را در اين خصوص به بانک‌ها ارائه دهند؛ برهمين اساس پروژه‌اي با دستور وزير اقتصاد به عنوان تحول بانکي با کمک نهادهاي دانشگاهي و بانک مرکزي در وزارت اقتصاد آغاز شده است.

وي با اشاره به هدفگذاري رشد 8 درصدي براي اقتصاد کشور گفت: با اين هدفگذاري نمي توانيم منابع و هزينه‌ها را ناديده بگيريم، البته پاسخگويي به تعهدات و متقاضيان ارتباطي به خصوصي يا دولتي بودن بانک‌ها ندارد.معاون وزير اقتصاد با بيان اينکه قرار نيست پول جديدي وارد اقتصاد کشور شود تصريح کرد: بايد با همين منابع فعلي، بانک‌ها کارايي خود را افزايش دهند.

همچنين علي رستگار مديرعامل جديد بانك ملت در مراسم معارفه خود گفت:‌ توسعه بانکداري الکترونيکي و ارتقاي سطح کيفي خدمات بانک، کاهش مطالبات معوق، افزايش پاسخگويي به مشتريان، افزايش منابع و مصارف بانک بخشي از اقدامات انجام شده است که در ادامه نيز به همراه ساير اهداف بانک توسعه بيشتري خواهد يافت.

نظر شما