شناسهٔ خبر: 40755646 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

تخصیص بالای ۸۵ درصد نقدی اعتبارات طرح‌های تعمیرات اساسی و خرید تجهیزات دانشگاهی

معاون اداری، مالی و مدیریت منابع وزارت علوم، تحقیقات و فناوری گفت:بیش از ۸۵ درصد نقدی اعتبارات ابلاغی طرح‌های ملی تعمیرات اساسی و خرید تجهیزات دانشگاه‌ها تخصیص داده شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری تسنیم به نقل از وزارت علوم، نظرپور اظهار داشت: طرح‌های تعمیرات اساسی، خرید تجهیزات و محوطه‌سازی دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی، پژوهشی و فناوری نقش بسزایی در کارآمدی و ارتقای کیفیت فضا‌های آموزشی، کمک آموزشی، پژوهشی و فناوری داشته و از طرح‌های اولویت‌دار این مراکز برای انجام در فصل تابستان و ایام تعطیلی دانشگاه‌ها می‌باشد.


وی افزود: از این رو هر ساله این مراکز جهت رفع مشکلات آموزشی، کمک آموزشی و رفاهی و آماده سازی فضا‌ها برای بهره‌برداری دانشجویان قبل از مهرماه و شروع سال تحصیلی جدید، اعتباراتی را هزینه می‌نمایند. در صورتی که قبلاً اعتبارات تخصیصی این طرح‌ها در قالب اسناد خزانه اسلامی، باعث ایجاد مشکلات عدیده‌ای برای دانشگاه‌ها و مراکز پژوهش و فناوری شده بود. در سال‌جاری با تخصیص 85 درصد نقدی اعتبارات ابلاغی طرح‌های ملی تعمیرات اساسی و خرید تجهیزات دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی و نیز تخصیص 100 درصد نقدی اعتبارات ابلاغی طرح‌های ملی تعمیرات اساسی و خرید تجهیزات مراکز پژوهشی و فناوری، این مشکل حل گردید.

معاون اداری، مالی و مدیریت منابع وزارت علوم گفت: با توجه به شیوع ویروس کووید -19 و عدم حضور دانشجویان در دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی، زمان حاضر (فصل بهار) و فصل تابستان بهترین فرصت برای رسیدگی به موضوع نگهداری و تعمیرات اساسی ساختمان‌ها و تأسیسات است که انشاءا… با توجه به تخصیص مناسب اعتبارات این طرح‌ها، اقدامات لازم توسط دفاتر فنی دانشگاه‌ها و مراکز پژوهشی و فناوری صورت خواهد گرفت.

انتهای پیام/

نظر شما