شناسهٔ خبر: 4067160 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

با زیرساخت‌های در حال احداث

کرمانشاه سال 95 بیشترین تعداد راهیان نور کشور را جذب می‌کند

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان کرمانشاه گفت: یادمان‌های استان کرمانشاه در سال‌های 94 و 95 با توجه به زیرساخت‌های در حال احداث بیشترین تعداد راهیان نور کشور را جذب می‌کند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه، مرادعلی محمدی پیش از ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه استان کرمانشاه به‌مناسبت روز ملی راهیان نور، اظهار کرد: کاروان‌های راهیان نور به مثابه دانشگاه خودسازی و دروازه ورود به عرصه‌ نقش‌آفرینی جوانان در صیانت از ارزش‌های دفاع مقدس است.

وی با انتقال ارزش‌های دفاع مقدس و ایجاد فرهنگ شهادت‌طلبی را از دیگر کارکرد‌های راهیان نور عنوان کرد و افزود: این حرکت عظیم فرهنگی به‌عنوان الگویی برای جریانات نهضتی در جهان مطرح است.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان کرمانشاه بیان داشت: آمادگی جوانان در دفاع از کشور در هر زمان و مکان از این حرکت راهیان نور نمایان است.

محمدی تضمین و ماندگاری فرهنگ جهاد و شهادت را دیگر کارکرد راهیان نور برشمرد و گفت: مهمترین عامل بازدارنده دشمنان و ناتوانی آنان در برابر ایران همین فرهنگ جهاد و شهادت است.

وی با بیان اینکه حرکت راهیان نور در گذشته عمدتاً به‌سمت جبهه‌های جنوب کشور و به‌صورت فصلی بود، افزود: امروز هفت استان غربی و جنوبی کشور در تمام فصول پذیرای زائرانی از اقصی نقاط کشور و حتی خارج از کشور هستند.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان کرمانشاه بیان داشت: یادمان‌های استان کرمانشاه برای پذیرایی و حضور زائران آمادگی کامل دارند و در سال 84 حرکت راهیان نور با 400 هزار نفر آغاز شد و عمدتاً از طریق کاروان‌های بسیج و وزارت‌خانه‌ها اعزام صورت می‌گرفت.

وی با بیان اینکه در سال گذشته بیش از چهار میلیون نفر از مناطق عملیاتی کشور بازدید کرده‌اند، خاطرنشان کرد: 47 درصد از این تعداد با وسایل نقلیه شخصی به این مناطق سفر کرده‌اند و 48 درصد از این زائران را مردان و 78 درصد نیز دارای تحصیلات دانشگاهی و حوزوی بوده‌اند.

محمدی با اشاره به استقبال عظیم مردم ایران و کشورهای دیگر از بازدید مناطق عملیاتی، بیان داشت: اعزام زائران از طریق سازمان‌های نظامی به‌ویژه بسیج و موسسات مردم‌نهاد، ادارات، دانشگاه، مدارس و به‌صورت محله‌ای انجام می‌شود.

وی انجام زیرساخت‌ها و تهیه محتوا و ایجاد شناسنامه را 2 ضرورت مهم در بحث راهیان نور عنوان کرد و گفت: در بحث تولید محتوا که بر عهده بنیاد حفظ آثار است این مسئولیت به پژوهشگاه علوم و معارف واگذار شده است.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان کرمانشاه تحریف روایات جنگی و فراموشی واقعیات جنگ را 2 تهدید اصلی پیش‌روی حرکت راهیان نور برشمرد.

محمدی بیان داشت: در بحث زیرساخت‌ها نیز اقدامات مناسبی صورت گرفته و با برنامه‌های در نظر گرفته شده در تلاش هستیم تا در سال 94 و 95 کرمانشاه بیشترین سهم را از راهیان نور کشور به خود اختصاص دهد.

وی اشاره‌ای به سفر پرخیر و برکت مقام معظم رهبری به استان کرمانشاه داشت و خاطرنشان کرد: مصوبات خوبی در بحث یادمان‌ها در این سفر انجام شد و مهمترین یادمان در حال ساخت را طرح گسترش یادمان مرصاد عنوان کرد.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان کرمانشاه یادمان شهدای هرسین، حرم شهدای گمنام ابوذر، حرم شهدای گمنام سومار و نفت‌شهر، یادمان ورود آزادگان در مرز خسروی، یادمان دالاهو، یادمان مطلع‌الفجر و یادمان قراویز از طرح‌هایی هستند که در سال 94 به اتمام می‌رسند.

در پایان این مراسم از زحمات علی‌ یوسفی‌راد مسئول سازمان اردویی سپاه حضرت نبی‌اکرم(ص) استان کرمانشاه و محمدعلی جلیلیان مسئول ایثارگران و حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس نیروی زمینی ارتش استان کرمانشاه در حمایت از برنامه‌های راهیان نور با اهدای لوح قدردانی شد.

انتهای پیام/2700/ع40/ض1002

نظر شما