شناسهٔ خبر: 40633655 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

آخرین اخبار انتخاباتی آمریکا؛

حمایت جمهوریخواهان از نامزد دموکرات ها/ میزان اعتبار دونالد ترامپ در حال کاهش است

صاحب‌خبر -
 خبرگزاری آریا- نتایج نظرسنجی شبکه "سی ان ان" نشان از کاهش درصد پیروزی دونالد ترامپ در برابر جو بایدن رقیب اصلی در انتخابات ریاست جمهوری 2020 آمریکا می دهد.
به گزارش  خبرگزاری آریا به نقل از فاکس نیوز، نظرسنجی ملی جدید حاکی از آن است که میزان اعتبار دونالد ترامپ در حال کاهش است و اگر انتخابات ریاست جمهوری آمریکا  برگزار شود، جو بایدن رقیب دموکرات ترامپ در انتخابات کنار میزد. 
براساس نظرسنجی شبکه سی ان ان، میزان اعتبار ترامپ در میان مردم آمریکا به 38 درصد رسیده و این میزان اعتبار 7 درصد از نظرسنجی پیشین سی ان ان که در اوایل ماه مه (اواسط اردیبهشت) برگزار شد، کمتر است. 
نتایج نظرسنجی همچنین نشان می دهد که میزان عدم تایید ترامپ از 51 درصد به 57 درصد افزایش یافته است. 
شبکه سی ان ان تاکید می کند که درصد اعتبار بایدن رقیب اصلی ترامپ در انتخابات 2020 آمریکا افزایش یافته و هم اکنون میزان اعتبار بایدن نسبت به ترامپ با 14 درصد اختلاف بیشتر به 55 در مقابل 41 درصد رسیده است. 
با انتشار نظرسنجی شبکه سی ان ان در مورد کاهش اعتبار و پیروزی ترامپ در انتخابات، رییس جمهوری آمریکا سریعا در مورد این نظرسنجی در شبکه توییتر واکنش نشان داد و مثل همیشه گزارشات سی ان ان را دروغ و جعلی خواند. 
ترامپ در حالی درصدد جعلی نشان دادن نظرسنجی شبکه سی ان ان است که نظرسنجی اخیر شبکه فاکس نیوز نیز نشان از پیروزی بایدن در برابر ترامپ در ایالت های ویسکانسین و آریزونا می دهد

حمایت جمهوریخواهان از نامزد دموکرات ها برای انتخابات 2020
 بسیاری از جمهوری خواهان برای شکست دادن ترامپ حتی در برابر نامزد دموکرات تلاش می‌کنند.
اعضای حزب جمهوری خواه آمریکا بسیار نگران هستند که هدایت کشتی خود را به دست فردی مثل ترامپ سپرده اند، ترامپی که در هدایت کشتی آمریکا، بادبان‌های کشتی را پاره کرده و در دیوار‌ها و کف کشتی شکاف ایجاد کرده است، به طوری که بسیاری، بیرون پریدن از کشتی را آغاز کرده اند. این درحالیست که فقط 5 ماه به موعد انتخابات ریاست جمهوری آمریکا باقی مانده است و فقط 5 ماه برای نجات از کشتی درحال غرق فرصت وجود دارد، قبل از اینکه ترامپ با جنونش، کشتی را غرق کند.
برخورد‌های نژادپرستانه و وحشیانه ترامپ با معترضان و شکست وی در مدیریت بحران کرونا و افزایش تعداد سربازان بیکار شده به دنبال بسته شدن بازار آمریکا به علت بیماری کرونا و کاهش قیمت نفت و شعله نژادپرستی که ترامپ در جامعه آمریکا روشن کرد و پافشاری وی به دخالت ارتش برای سرکوب معترضین به جنایت قتل جورج فلوید شهروند سیاه پوست و به کار بردن توصیف راهزن و دزد برای معترضان و بالاخره دستورات وی برای تخلیه خیابان‌های اطراف کاخ سفید برای بیرون رفتن وی و گرفتن عکس نزدیک کلیسا .. همه این ها، به منزله ناقوس خطری است که برای بسیاری از جمهوری خواهان به صدا درآمده است که علنی اعلام می‌کنند که رفتار ترامپ دیگر برای آن‌ها قانع کننده نیست و دیگر این امکان را ندارند که سکوت کنند.
این روزنامه در گزارش خود از نارضایتی رهبران سابق حزب جمهوری خواه از دولت ترامپ سخن گفته است که به طور آشکارا از مخالفت خود با انتخاب دوباره وی به عنوان رئیس جمهوری آمریکا سخن گفته اند. برخی از آن‌ها آشکارا گفته اند که از جو بایدن رقیب دموکرات ترامپ حمایت خواهند کرد.
به گزارش نیویورک تایمز، از جمله این جمهوری خواهان، جورج دبلیو بوش رئیس جمهوری سابق آمریکا و مت رامنی، سناتور است که علنا گفته اند که از انتخاب دوباره ترامپ حمایت نخواهند کرد. درحالیکه جورج بوش هنوز مردد است؛ و یقینا، سندی مکین، بیوه سناتور جان مکین و کالین پاول وزیر خارجه پیشین نیز از بایدن حمایت خواهند کرد، اما کاندولیزا رایس وزیر خارجه سابق آمریکا هم اعلام کرده است که از ترامپ حمایت نخواهد کرد.
افزایش اظهارات علنی در مخالفت با ترامپ در داخل حزب جمهوری خواه و مسئولان نظامی در روز‌های اخیر، به ویژه پس از دستورات ترامپ برای تیراندازی به تظاهرکنندگان، از نارضایتی آشکار از عملکرد و رفتار‌های ترامپ در داخل حزب جمهوری خواه پرده برداشت.

بایدن مخالف کاهش بودجه پلیس آمریکا است
کارزار انتخاباتی نامزد دموکرات انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا اعلام کرد او از طرح کاهش بودجه پلیس این کشور حمایت نمی‌کند.
به گزارش اسپوتنیک، کارزار انتخاباتی جو بایدن، نامزد حزب دموکرات در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، اواخر روز گذشته اعلام کرد او از طرحی که خواستار کاهش بودجه پلیس این کشور است، حمایت نمی‌کند.
سخنگوی بایدن در این خصوص در بیانیه‌ای اعلام کرد: «بایدن اعتقادی بر این ندارد که بودجه پلیس باید گرفته شود. او اندوه و غم عمیق کسانی را که خواستار تغییر هستند می‌شنود و به اشتراک می‌گذارد، و تلاش می‌کند که از اجرای عدالت اطمینان حاصل کند و این درد وحشتناک را متوقف کند.»
این سخنگو در ادامه اضافه کرد بایدن از «نیاز فوری به اصلاح، از جمله تامین بودجه برنامه‌های پلیس در جامعه برای بهبود روابط میان افسران پلیس و ساکنان شهرها» حمایت می‌کند.
در این بیانیه آمده است: «تامین بودجه باید به سمت تنوع بخشیدن به بخش‌های مختلف پلیس باشد تا آن‌ها شبیه جوامعی باشند که در آن خدمت می‌کنند.»
پس از آنکه معترضان به قتل جورج فلوید خواستار «توقف تامین بودجه پلیس» شدند، چندین حوزه قضایی از جمله نیویورک، لس آنجلس و مینیاپولیس اعلام کردند در حال بررسی انحلال و یا توقف ارائه بودجه به اداره پلیس خود هستند.
شهردار نیویورک اعلام کرد بودجه اداره پلیس خود را به جوانان و یا برنامه‌های خدمات اجتماعی اختصاص خواهد داد. او در این خصوص گفت: «مطمئنا پلیس اهمیت دارد، اما سرمایه‌گذاری روی جوانان از اهمیت اساسی برخوردار است.»
همزمان شهردار لس‌آنجلس نیز موافقت کرد تا 250 میلیون دلار از بودجه اداره پلیس این شهر به جوانان و برنامه‌های بهداشت و درمان اختصاص یابد.
این در حالی است که دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا، مخالف توقف بودجه پلیس و یا انحلال آن بوده و در مقابل می‌گوید خواستار اجرای نظم و قانون در این کشور است. او همچنین ادعا کرده بایدن یکی از دموکرات‌هایی است که از ایده توقف بودجه پلیس حمایت می‌کند. ویلیام بار، دادستان کل آمریکا نیز روز گذشته اظهار کرد انحلال ادارات پلیس اشتباه بزرگ و خطرناک خواهد بود.

 کاندولیزا رایس در صدر  معاونان احتمالی بایدن  قرار دارد  
با نزدیک تر شدن به زمان برگزاری انتخابات ریاست جمهوری 2020 آمریکا، گمانه زنی ها درباره انتخاب معاون ریاست جمهوری این کشور نیز آغاز شده و نشریه آمریکایی هیل، نام خانم کاندولیزا رایس وزیر امور خارجه وقت در زمان ریاست جمهوری جورج بوش را در صدر فهرستی متشکل از یازده سیاستمدار زن برای معاونت جو بایدن(در صورت پیروزی در انتخابات) قرار داده است.
تارنمای خبری آمریکایی «هیل» (TheHill) روز سه شنبه درتحلیلی به قلم «لارنس کاتلیکوف» (Laurence Kotlikoff) استاد اقتصاد دانشگاه «بوستون» نوشت برخی رسانه های آمریکایی ازجمله واشنگتن پست اکنون یازده فرد را برای معاونت جو بایدن مورد گمانه زنی قرار داده اند که همه این یازده نفر، زن و از جناح دموکرات هستند و همه این یازده نفر صلاحیتی به مراتب بالاتر از حتی دونالد ترامپ دارند.
بنابراین گزارش از یازده فرد معرفی شده، پنج نفر از آنها زنان سیاستمدار سیاهپوست آمریکایی از جمله «کامالا هریس» سناتور دموکرات ایالت کالیفرنیا، سوزان رایس مشاور سابق امنیت ملی در دولت باراک اوباما هستند.
استاد اقتصاد دانشگاه بوستون در تحلیل خود نوشت: با وجود قابلیت های کامالا هریس،  وی در کارزار انتخاباتی از حزب دموکرات ناکام ماند و به نظر نمی رسد که وی قادر باشد تا پاسخ هایی تازه به مشکلات عمیق کشور فراهم آورد.
تحلیلگر هیل در ادامه نوشت: از منظر کارشناسان مسقتل که برای حل مشکلات کشور، به افرادی بیش از تمایلات چپ و یا راست نیاز است، علاوه بر این همگان دریافته اند که معاون بایدن باید فردی باشد که با توجه به سن و سال بالای وی، قادر باشد بلادرنگ جا پای وی بگذارد.
کاتلیکوف نوشت: بنابراین واضح است که بهترین گزینه، درشرایط بحرانی کنونی آمریکا، «کاندولیزا رایس»، یک سیاستمدار زن سیاهپوست است که می تواند در رفع مشکلات حاضر توانا عمل کند، این نیاز نه بر اساس و مقتضیات زمان، بلکه بنا بر شرایط سیاسی کنونی در آمریکا است.

بایدن خواستار پایان خشونت علیه رنگین پوستان شد 
 نامزد احتمالی دموکرات ها در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، خواستار پایان دادن به سوء رفتار سیستماتیک در آمریکا علیه رنگین پوستان شد.
جو بایدن روز سه شنبه در تماس ویدئویی با خانواده جورج فلوید سیاهپوست 46 ساله ای که ششم خرداد ماه توسط پلیس سفید پوست ایالت مینه سوتا کشته شد، مراتب تسلیت خود را به آنها ابلاغ کرد.
وی در این تماس که پیش از آغاز رسمی مراسم خاکسپاری این قربانی سیستم تبعیض نژادی ایالات متحده آمریکا انجام شد، گفت او و همسرش دردی که در قلب خانواده فلوید نشسته است را درک می کنند.
معاون اول رئیس جمهوری سابق آمریکا افزود: برخلاف اینکه باید در انظار عمومی سوگواری کنید، مسئولیت بزرگی بر دوش شما است.
بایدن به دختر 6 ساله فلوید هم گفت تو خیلی شجاع هستی، پدرت از آسمان به پایین می نگرد و به تو افتخار می کند. می دانم که سوالات زیادی داری... هیچ کودکی نباید سوالاتی را که کودکان سیاهپوست چندین نسل پرسیده اند، بپرسد.
نامزد احتمالی دموکرات ها در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا خواستار پایان دادن به سوء استفاده سیستماتیکی شد که زندگی آمریکایی ها را به خطر می اندازد.
بایدن تاکید کرد اجرای عدالت برای مرگ فلوید تنها آغازی بر اصلاح این سوء رفتارها است.
در این مراسم، شیلا جکسون لی عضو دموکرات مجلس نمایندگان آمریکا هم حضور یافت.
سیلوستر ترنر شهردار هاستن که مراسم خاکسپاری فلوید در آنجا برگزار شد هم در سخنانی گفت فرمانی را امضا خواهد کرد که استفاده از گرده بند را ممنوع می کند.
وی افزود: در این شهر، باید قبل از آنکه شلیک شود، باید هشدار داده شود. در این شهر باید مداخله کنید.
در این مراسم، نام برخی قربانیان نژادپرستانه اخیر همچون احمود آربری هم برده شد.. 

نظر شما