شناسهٔ خبر: 40623708 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

مشاور محمود عباس:

الحاق کرانه باختری مرگ رویای حل مسالمت‌آمیز مسئله فلسطین است

تهران-ایرنا- مشاور محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین گفت که تلاش رژیم صهیونیستی برای ملحق کردن بخش هایی از کرانه باختری به سرزمین های اشغلی مرگ رویای تشکیل کشور مستقل فلسطینی و راه حل‌های مسالمت آمیز سیاسی است.

صاحب‌خبر -

حسین الشیخ روز سه شنبه در توییتر خود نوشت که اقدامات رژیم صهیونیستی برای الحاق اراضی فلسطینی به این رژیم راه حل های سیاسی  مبتنی بر مذاکرات و توافق ها را از بین می برد.

وی افزود که اسرائیل باید به عنوان یک رژیم اشغالگر تبعات آن را قبول کند.  تشکیلات خود گردان یک بخش خدماتی یا جمعیت خیریه یا نماینده امنیتی و اقتصادی نیست.

نتانیاهو  وعده شروع طرح الحاق کرانه باختری به این رژیم را از اول ژوئیه (۱۱ تیر) داده است وی مدعی شد که با یک برنامه زمانی فشرده در تلاش برای الحاق حداکثر قلمرو ممکن در کرانه باختری است.

نتانیاهو  اخیرا ضمن مخالفت ضمنی با برخی از جزئیات طرح «معامله قرن» آمریکا گفت که دولت ترامپ در این معامله به کشور فلسطینی اشاره می‌کند، اما اسرائیل آن را با چنین عنوانی نمی‌شناسد. وی مدعی شد که تصمیم کابینه برای الحاق کرانه باختری مبتنی بر توافق اسرائیلی‌ها با تشکیل کشور فلسطینی نیست.

طرح الحاق بخش‌هایی از کرانه باختری و دره اردن در توافق حزب «لیکود» به رهبری نتانیاهو با حزب «آبی سفید» به رهبری گانتس صورت گرفته است. اما این زمان مقرر به گفته یکی از وزیران کابینه امنیتی رژیم صهیونیستی به تعویق خواهد افتاد.

اتحادیه اروپا به شدت مخالفت خود با الحاق کرانه باختری به سرزمینهای اشغالی فلسطین را اعلام کرده و آن را بر خلاف قوانین بین‌المللی می‌داند. برخی از کشورهای اروپایی تهدید کرده‌اند که در صورت الحاق این بخش به سرزمینهای اشغالی در روابط خود با تل آویو بازنگری خواهند کرد.

نظر شما