شناسهٔ خبر: 40613454 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

مدیر روابط عمومی اتوبوس‌رانی مشهد:

امکان خرید اتوبوس برای ناوگان درون شهری مشهد را نداریم

فاطمه مهدوی

مدیر روابط عمومی سازمان اتوبوس‌رانی شهرداری مشهد گفت: باتوجه به شرایط کمی و کیفی اتوبوس، امکان خرید اتوبوس برای ناوگان شهری نیست و سازمان اتوبوسرانی شهرداری مشهد به سمت بازسازی ناوگان قدیمی کرده است.

صاحب‌خبر -

عباس اتحادی، امروز، 20 خردادماه در بازدید خبرنگاران از پروژه‌های شهرداری مشهد، در مورد خط سه بی‌آرتی، اظهار کرد: پروژه خط 3 بی‌آرتی از شهریور 94 آغاز شده است. طول این خط 30 کیلومتر است. این خط با 104 ایستگاه و با سرفاصله زمانی 5 دقیقه روزانه 60 هزار سفر انجام می‌دهد. این خط 75 دستگاه اتوبوس دارد.از آبان ماه 96 خط 3 بی‌آرتی از حرم آغاز شد. میزان سفرهای این خط به 80 هزار سفر رسیده است. اگر این خط ویژه بی‌آرتی تا بلوار امامیه اجرا شود، روزانه 150 هزار سفر انجام خواهد شد. بعد از اعتراض‌های کسبه خیابان توحید نسبت به خط سه بی‌آرتی، سازمان عمران شهرداری اقدام به ایجاد خط فرار کرد که ماشین‌ها در معابر گیر نکنند.

وی ادامه داد: باتوجه به شرایط کمی و کیفی اتوبوس، امکان خرید اتوبوس برای ناوگان شهری نیست و سازمان اتوبوسرانی شهرداری مشهد به سمت بازسازی ناوگان قدیمی کرده است. در حال حاضر 120 دستگاه اتوبوس قدیمی بازسازی و مجهز به سیستم سرمایشی شده است. این ناوگان به چرخه خط بازگشته‌اند. در حال حاضر 85 درصد ناوگان اتوبوس‌رانی مجهز به سیستم سرمایشی است که در سال‌های آینده آن را به 100 درصد می‌رسانیم.

در ادامه محسن عرب، معاون اداره کل نظارت و اجرای طرح‌های زیربنایی معاونت عمران، حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری مشهد  در بازدید از پروژه پارکینگ آزادی، بیان کرد: پارکنیگ آزادی در سه طبقه به متراژ 40 هزار متر مربع در حال ساخت است. این پارکینگ 600 جای پارک خودرو، ایستگاه‌های 35 خط اتوبوس، 12 پله برقی و 10 آسانسور دارد. این پروژه با 180 میلیارد تومان در حال ساخت است. این پروژه از اوایل سال 97 آغاز شد که تا سال گذشته به دلیل برخی مشکلات به کندی پیش می‌رفت اما از سال گذشته تاکنون روند پروژه سرعت گرفته است.

وی همچنین  در بازدید از پروژه تقاطع چهار سطحی آزادگان و تقاطع غیرهمسطح مجیدیه و هاشمی رفسنجانی، گفت: پروژه آزادگان و تقاطع غیرهمسطح مجیدیه و هاشمی رفسنجانی به طور همزمان در اوایل سال 1400 افتتاح خواهد شد. اعتبار پروژه غیرهمسطح مجیدیه 50 میلیاردتومان است.

معاون اداره کل نظارت و اجرای طرح‌های زیربنایی معاونت عمران، حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری مشهد خاطرنشان کرد: پروژه چهارسطحی آزادگان  از اوایل مهر 98 تا 15 اردیبهشت سال 1400 ادامه دارد. این پروژه با اعتبار 199 میلیارد تومان است که قرار است در 588 روز به اتمام برسد. شعاع میدان نمایشگاه قبلی، 70 متر بوده است. این تقاطع چهارسطحی بلوار وکیل آباد را به سمت میثاق و از اتوبان امام علی به سمت کمربند چناران متصل می‌کند. این پروژه 27 درصد پیشرفت فیزیکی واقعی و 42 درصد پیشرفت برنامه‌ای داشته است. در این پروژه 250 هزارمترمربع خاک‌برداری شده است.

عرب در بازدید از تقاطع غیرهمسطح مصلی، اظهار کرد: یکی از مشکلات این محدوده بار سنگین ترافیکی در آن است که با افتتاح این تقاطع بارترافیکی کم‌تر خواهد شد. این پروژه از 16 بهمن ماه آغاز شده که مساحت آن 1100 مترمربع است. در این پروژه 290 هزارمترمربع خاک‌برداری شده است. همچنین اعتبار این پروژه 63 میلیارد تومان است. این پروژه تا 25 اسفند 99 به اتمام می‌رسد. تاکنون این پروژه هشت دهم درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

مجید بخت آزما، سخنگوی سازمان حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری مشهد در بازدید از پروژه تعریض پل جنوبی مهندس پرتوی عنوان کرد: برای تعریض در پل پرتوی از مسیر خروجی طرقبه و شاندیز اصلاح هندسی انجام شد. در اصلاح هندسی انجام شده، مسیر طرقبه از شاندیز در پل پرتوی جدا شده که بار ترافیکی این نقطه را کاهش داده است. همچنین پروژه بزرگراه شهر چناران از دوراهی طرقبه به شاندیز است که موقعیت خوبی در زمینه اتوبوس و مینی‌بوس دارد. درصورت راه‌اندازی قطار شهری به گلبهار، مسافرانی که از طرقبه قصد سفر به گلبهار را داشته باشند با قطار شهری به مقصد خود سفر می‌کنند.

وی ادامه داد: در پروژه تعریض پل جنوبی مهندس پرتوی در دو سمت آن 6000 مترمربع فضای سبز احداث شده است.

بخت‌آزما در بازدید از تقاطع غیرهمسطح ابوطالب، تاکید کرد: این پل به طول 180 متر و به صورت دو پل موازی از سمت شمال به جنوب است که ابوطالب را به چراغچی متصل می‌کند. این پروژه با 40 میلیاردتومان اعتبار در حال ساخت است. در این تقاطع از اسکله‌های از پیش ساخته شده استفاده می‌شود تا بار ترافیکی روان را در طول مدت انجام پروژه داشته باشیم. با ساخت این تقاطع غیر همسطح بارترافیکی در میدان سپاد کم‌تر خواهد شد.

همچنین امروز از پارکینگ سه طبقه زیرزمینی مجد نیز بازدید شد که این پارکینگ گنجایش 1071 ماشین را دارد. برای این پارکینگ 50 میلیاردتومان اعتبار هزینه شده است.

انتهای پیام

برچسب‌ها:

نظر شما