شناسهٔ خبر: 40595328 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

رمضان عبدالله؛ نمونه کامل مرد جهادی در راه خدا

مجاهدت، ایستادگی، مقاومت شگفت‌آور، هوش معنوی، بصیرت، ایمان، انقلابی بودن، خلوص نیت و روشنگری از جمله ویژگی های شخصیت کم نظیر رمضان عبدالله بود.

صاحب‌خبر -

خبرگزاری فارس؛ یادداشت میهمان ـ صفی الله رمضانخانی: «یا أَیُّهَا النَّبِیُّ حَرِّضِ الْمُؤْمِنِینَ عَلَى الْقِتَالِ إِن یَکُن مِّنکُمْ عِشْرُونَ صَابِرُونَ یَغْلِبُواْ مِئَتَیْنِ وَإِن یَکُن مِّنکُم مِّئَةٌ یَغْلِبُواْ أَلْفًا مِّنَ الَّذِینَ کَفَرُواْ بِأَنَّهُمْ قَوْمٌ لاَّ یَفْقَهُونَ﴿۶۵﴾ الآنَ خَفَّفَ اللّهُ عَنکُمْ وَعَلِمَ أَنَّ فِیکُمْ ضَعْفًا فَإِن یَکُن مِّنکُم مِّئَةٌ صَابِرَةٌ یَغْلِبُواْ مِئَتَیْنِ وَإِن یَکُن مِّنکُمْ أَلْفٌ یَغْلِبُواْ أَلْفَیْنِ بِإِذْنِ اللّهِ وَاللّهُ مَعَ الصَّابِرِینَ؛ اى پیامبر مؤمنان را به جهاد برانگیز اگر از [میان] شما بیست تن شکیبا باشند بر دویست تن چیره می‌‏شوند و اگر از شما یکصد تن باشند بر هزار تن از کافران پیروز می‌گردند چراکه آنان قومی‌اند که نمی‌‏فهمند، اکنون خدا بر شما تخفیف داده و معلوم داشت که در شما ضعفى هست پس اگر از [میان] شما یکصد تن شکیبا باشند بر دویست تن پیروز گردند و اگر از شما هزار تن باشند به توفیق الهى بر دو هزار تن غلبه کنند و خدا با شکیبایان است». (آیات ۶۵ و ۶۶ سوره انفال)

اصطلاح «جهاد فی‌سبیل‌الله» اصطلاح پرمعنایی برای مبارزه در اسلام است، جهاد به معنای کوشش و تلاش که در کنار سبیل‌الله معنای آن مشخص می شود یعنی هدف جهاد مسلمانان خداوند است.

و همانطور که مقام معظم رهبری فرمودند: «خداوند به کسانی که ثابت‌قدم در راه او ایستادگی کنند، وعده‌ی یاری و پیروزی داده است و البته تحقق این وعده الزاماتی دارد که از مهم‌ترین آنها جهاد و مبارزه و تلاش خستگی‌ناپذیر در ابعاد مختلف سیاسی، فرهنگی، فکری، اقتصادی و نظامی است» (در دیدار هیئتی عالی‌رتبه از جنبش مقاومت اسلامی فلسطین حماس).

رمضان عبدالله به عنوان یکی از پیشقراولان عرصه مقاومت به معنای واقعی، سراسر عمر خود را صرف جهاد در راه خدا کرد،  از فرماندهانی بود که در جبهه مسلمین به آیات جهاد و سخنان مورد اشاره مقام معظم رهبری رنگ و بوی واقعی بخشید.

مجاهدت، ایستادگی، مقاومت شگفت‌آور، هوش معنوی، بصیرت، ایمان، انقلابی بودن، خلوص نیت و روشنگری از جمله ویژگی های این شخصیت کم  نظیر است.

عجز و ناتوانی رژیم صهیونیستی در مقابل فرماندهانی مدبر و هدایتگر ملت مظلوم و بی دفاع فلسطین مانند رمضان عبدالله آشکار است. مقاومت و پیروزی های مردم فلسطین در جنگ ۵۱ روزه و جنگ 22 روزه غزه موید  این امر است.

بی شک  شهادت رهبران مقاومت و رحلت انسانهای مومن، مخلص و آرمان گرا همچو ایشان، موجب استحکام و پایداری ملت فلسطین شده است و که این امر مقدمات نابودی این غده ی سرطانی و خطرناک فراهم کرده است، مردم فلسطین نیز باید در راه تحقق آرمان های مرحوم رمضان عبدالله و فرماندهان جبهه مقاومت با همبستگی و استقامت و برافراشتن پرچم ظلم ستیزی، آزادیخواهی و دادخواهی در سطح جهان به مسیر خود یعنی  آزادی قدس شریف ادامه دهند تا سخن امام بزرگوار که فرمودند «اسرائیل باید از بین برود»، محقق شود.

درگذشت این مرد بزرگ، مطمئنا مسیر جهاد و مقاومت را روشنتر از قبل به خصوص برای جوانان جهادی فلسطین خواهد کرد تا با الگو قراردادن زندگی سراسر مبارزه و تلاشگر وی، به آرمان های بلند مردم مظلوم این سرزمین  دست یابند.

من الله توفیق و هو المستعان

انتهاغی پیام/

نظر شما